onderdelen gevraagd
onderdelen gevraagd
Hallo beste LaRo-liefhebbers,
Ik heb net een maandje mijn Very-First-Landy die nog wataangekleed en wat vervangen moet worden.
We spreken over een '84 110 overkapte hcpu met een goede Nissan Laurel motor.
Altijd al interesses gahad in LandRover; nooit wetende dat de onderdelen zo enorm prijzig waren. Ik vind dat dat de pret niet mag drukken en zoek op veler advies steun via deze site.
Ik zoek het volgende:
-traanplaat rondom (of advies wie in NL een betere prijs aanbied)
-2de hand middenconsole voor 110
-12 volts installatie
-roofrack110
-zijraam (evt twee? Blijft het dan grijskenteken?)
-achterbumper (beetje roest mag; maar niet in de vorm van gaten)
-hoofdsteunen voor de stoelen voor
- a-frame
-ophangsysteem voor res.wiel op de motorkap
-voorraam
-orginele radio houder (dat grijs plastic ding)
-?goed schutboard en achterdeur (met drie schanieren???)
-mijn motor is schijnbaar te sterk; is een RR koppel/ versnellingsbak iets voor deze wagen?
En heeft iemand die?
Verder zijn beveiligings en verftips (zonder strepen, maar strakke lak) ook altijd welkom.
Alvast bedankt en tot horens, mensen!
Groeten uit het Alkmaarse; Marco
Ik heb net een maandje mijn Very-First-Landy die nog wataangekleed en wat vervangen moet worden.
We spreken over een '84 110 overkapte hcpu met een goede Nissan Laurel motor.
Altijd al interesses gahad in LandRover; nooit wetende dat de onderdelen zo enorm prijzig waren. Ik vind dat dat de pret niet mag drukken en zoek op veler advies steun via deze site.
Ik zoek het volgende:
-traanplaat rondom (of advies wie in NL een betere prijs aanbied)
-2de hand middenconsole voor 110
-12 volts installatie
-roofrack110
-zijraam (evt twee? Blijft het dan grijskenteken?)
-achterbumper (beetje roest mag; maar niet in de vorm van gaten)
-hoofdsteunen voor de stoelen voor
- a-frame
-ophangsysteem voor res.wiel op de motorkap
-voorraam
-orginele radio houder (dat grijs plastic ding)
-?goed schutboard en achterdeur (met drie schanieren???)
-mijn motor is schijnbaar te sterk; is een RR koppel/ versnellingsbak iets voor deze wagen?
En heeft iemand die?
Verder zijn beveiligings en verftips (zonder strepen, maar strakke lak) ook altijd welkom.
Alvast bedankt en tot horens, mensen!
Groeten uit het Alkmaarse; Marco
Re: onderdelen gevraagd
Marco,
Onderdelen hoeven niet per definitie duur te zijn. Duur is natuurlijk een relatief begrip maar je moet natuurlijk niet naar de dealer gaan voor je spullen. Er zijn zat nederlandse onderdelen handelaren die redelijke bedragen vragen voor de gangbare spullen.
Er laatste/sterkste versnellingsbak van de Defender 90/110/130 kan 380 Nm aan, is dat voldoende voor je Laurel motor ? Je moet er dan alleen rekening mee houden dat dit een behoorlijk kostbare ingreep zal worden.
Mvrgr, Hugo
Onderdelen hoeven niet per definitie duur te zijn. Duur is natuurlijk een relatief begrip maar je moet natuurlijk niet naar de dealer gaan voor je spullen. Er zijn zat nederlandse onderdelen handelaren die redelijke bedragen vragen voor de gangbare spullen.
Er laatste/sterkste versnellingsbak van de Defender 90/110/130 kan 380 Nm aan, is dat voldoende voor je Laurel motor ? Je moet er dan alleen rekening mee houden dat dit een behoorlijk kostbare ingreep zal worden.
Mvrgr, Hugo
euhhh....?
Ik heb geen idee, Hugo!
Weet je ik heb er echt nog de ballen verstand van; het enige dat ik heb zijn gegevens over de Laurel via internet gekregen en vandaag kreeg ik te horen dat mijn vernellingsbak eentje van een benzinemotor is die vroeger in mijn 110 zat.
Meer weet ik echt niet.
Als je wil kan ik je wel mijn verzamelde gegevens doormailen aan jou; misschien kun jij dan zeggen of mijn huidige bak goed genoeg is...?!
Groet, Marco
Ik heb geen idee, Hugo!
Weet je ik heb er echt nog de ballen verstand van; het enige dat ik heb zijn gegevens over de Laurel via internet gekregen en vandaag kreeg ik te horen dat mijn vernellingsbak eentje van een benzinemotor is die vroeger in mijn 110 zat.
Meer weet ik echt niet.
Als je wil kan ik je wel mijn verzamelde gegevens doormailen aan jou; misschien kun jij dan zeggen of mijn huidige bak goed genoeg is...?!
Groet, Marco
Je kan veel zeggen maar ik vind landrover onderdelen echt niet duur hoor.
Als ik ze zo eens vergelijk links en rechts met andere merken is het echt goedkoop. Het is wel ff de goede weg vinden maar dan heb je ook wat.
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Als ik ze zo eens vergelijk links en rechts met andere merken is het echt goedkoop. Het is wel ff de goede weg vinden maar dan heb je ook wat.
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Geef dan ook even een tip...
Hallo heren,
Martijn, geef die man dan ook gelijk even een tip...
Marco, gefeliciteerd met je aankoop. Als je op deze pagina kijkt(www.blubber.iwebland.com) dan vind je daar een vergelijkend warenonderzoek. Je kunt dan bekijken welke bedrijven goed aangeschreven staan onder de gebruikers van dit prikbord (let op: dit zijn meningen, geen feiten!) en dan kun je eens kijken wie er bij je in de buurt zitten.
Ik wens je succes,
Groet,
Sue en Leopold
Martijn, geef die man dan ook gelijk even een tip...
Marco, gefeliciteerd met je aankoop. Als je op deze pagina kijkt(www.blubber.iwebland.com) dan vind je daar een vergelijkend warenonderzoek. Je kunt dan bekijken welke bedrijven goed aangeschreven staan onder de gebruikers van dit prikbord (let op: dit zijn meningen, geen feiten!) en dan kun je eens kijken wie er bij je in de buurt zitten.
Ik wens je succes,
Groet,
Sue en Leopold
Re: Geef dan ook even een tip...
Op de LRCH.nl site staat bij bedrijven ook een mooi overzicht van bedrijven.
Succes
Succes
Lees dat je in Alkmaar woont.
Hier op de site is een paar keer de naam Roel Baay uit Schagen genoemd.
Misschien wat voor jou.
Succes en hou ons op de hoogte.
René
Hier op de site is een paar keer de naam Roel Baay uit Schagen genoemd.
Misschien wat voor jou.
Succes en hou ons op de hoogte.
René
Marco,
Ik denk dat de versnellingsbak geen enorme problemen hoeft te geven, de orginele benzinemotor zal waarschijnlijk een 3.5 V8 geweest zijn, de versnellingsbak die daarbij hoorde heeft ook in de Range Rover, en de 101 fc (met iets andere tussenbak) gezeten.
Beiden hebben een vermogen van 135 pk, en een koppel van 260 Nm lijkt mij dus wel voldoende.
Leuk om weer een mede Land Rover rijder te zien uit de buurt, ik woon in Obdam.
Dennis B.
Ik denk dat de versnellingsbak geen enorme problemen hoeft te geven, de orginele benzinemotor zal waarschijnlijk een 3.5 V8 geweest zijn, de versnellingsbak die daarbij hoorde heeft ook in de Range Rover, en de 101 fc (met iets andere tussenbak) gezeten.
Beiden hebben een vermogen van 135 pk, en een koppel van 260 Nm lijkt mij dus wel voldoende.
Leuk om weer een mede Land Rover rijder te zien uit de buurt, ik woon in Obdam.
Dennis B.
beste 110
Ik heb je gemaild over die mercedes motor,maar geen reactie
Kun je me daar even over bellen of mailen
Alvast bedankt
Gertjan(109)
Ik heb je gemaild over die mercedes motor,maar geen reactie
Kun je me daar even over bellen of mailen
Alvast bedankt
Gertjan(109)
Hallo Marco,
Goed gedaan en goede keus! Ik zit ook een klein beetje met hetzelfde probleem, al rijdt mijn 109 behoorlijk, ook ik zoek nog wat onderdelen. veel rondbellen en neuzen op het net. Is jou motor een 2.8 diesel? Ik heb nl ook zo'n ding. Daarachter zit een mercedes bak. Mijn advies voor blok en bak is: reviseren is veelal goedkoper dan eruit halen en iets nieuws erin zetten.
Succes
Andre109
Goed gedaan en goede keus! Ik zit ook een klein beetje met hetzelfde probleem, al rijdt mijn 109 behoorlijk, ook ik zoek nog wat onderdelen. veel rondbellen en neuzen op het net. Is jou motor een 2.8 diesel? Ik heb nl ook zo'n ding. Daarachter zit een mercedes bak. Mijn advies voor blok en bak is: reviseren is veelal goedkoper dan eruit halen en iets nieuws erin zetten.
Succes
Andre109