tussenbak naar de eeuwige 4x4 velden?
tussenbak naar de eeuwige 4x4 velden?
Na een lekker dagje spelen in de modder van het GAF-terrein (erg leuk terrein!) tijdens het LRCH paasweekend krijgen we de tussenbak niet meer in de hoge giering. Hij ging al erg moeilijk in de lage, maar ja dat ding was ook al in geen tijden gebruikt, dus dat verwonderde mij niet.
Gelukkig was de ANWB snel ter plaatse en constateerden we dat de pook geen enkel grip meer heeft, dat ding bladdert gewoon een beetje vrij heen en weer. Na het tapijt van de tunnel verwijderd te hebben bleek er al een gat in de tunnel gezaagd te zijn (zou het probleem zich soms eerder voorgedaan hebben????). De pook loopt met een soort van haakse bocht de bak in en deze kan je gewoon er in en uit bewegen. Waarschijnlijk is ie in de bak afgebroken? Nu zal in elk geval de bak er onder uit moeten en de vraag is wat is wijsheid? Meteen een nieuwe of gereviseerde tussenbak of deze laten repareren/reviseren? Daar zeg ik dan maar meteen bij dat er al een vervelende rammel in de tussenbak zit en een behoorlijke speling op de voorste aandrijfas.
Iemand een idee wat zo'n tussenbak kost? Gaat om de originele 230 (geloof ik?).
Met groet, Hans (die inmiddels met de autoambulance thuisgebracht is vanuit Axel, bijzonder aardig volkje die Zeeuwse Vlamingen)
Gelukkig was de ANWB snel ter plaatse en constateerden we dat de pook geen enkel grip meer heeft, dat ding bladdert gewoon een beetje vrij heen en weer. Na het tapijt van de tunnel verwijderd te hebben bleek er al een gat in de tunnel gezaagd te zijn (zou het probleem zich soms eerder voorgedaan hebben????). De pook loopt met een soort van haakse bocht de bak in en deze kan je gewoon er in en uit bewegen. Waarschijnlijk is ie in de bak afgebroken? Nu zal in elk geval de bak er onder uit moeten en de vraag is wat is wijsheid? Meteen een nieuwe of gereviseerde tussenbak of deze laten repareren/reviseren? Daar zeg ik dan maar meteen bij dat er al een vervelende rammel in de tussenbak zit en een behoorlijke speling op de voorste aandrijfas.
Iemand een idee wat zo'n tussenbak kost? Gaat om de originele 230 (geloof ik?).
Met groet, Hans (die inmiddels met de autoambulance thuisgebracht is vanuit Axel, bijzonder aardig volkje die Zeeuwse Vlamingen)
Re: tussenbak naar de eeuwige 4x4 velden?
Hier vst een prijsje:
[www.ashcroft-transmissions.co.uk]
Succes,
Gr Jan Schober
[www.ashcroft-transmissions.co.uk]
Succes,
Gr Jan Schober
Zou eerst eens kijken wat er nu eigenlijk kapot is.
En dan pas gaan denken over reviseren enz.
Frans Bonnes
En dan pas gaan denken over reviseren enz.
Frans Bonnes
Hoi
als jij de originele 4 bak hebt is de tussenbak samen met de hoofdbak een geheel. en is het een lt95. Deze bakken zijn erg sterk en goed tweedehands te krijgen. Ik zou voor een gebuikte gaan.
groet Frank
als jij de originele 4 bak hebt is de tussenbak samen met de hoofdbak een geheel. en is het een lt95. Deze bakken zijn erg sterk en goed tweedehands te krijgen. Ik zou voor een gebuikte gaan.
groet Frank
Nou... de tussenbak is de originele (als ik het goed heb). De hoofdbak is vervangen door een automaat uit een????? geen idee. In elk geval geen LARO, ik denk Ford oid. Maar als ik jou goed begrijp dan zou dus de tusenbak ook niet origineel zijn, maar een los exemplaar wat er aan geknutseld is. Volgens Vreugdenhil in Rozenburg was de tussenbak 'ingekort'. Heb alleen niet meer gevraagd wat hij daar mee bedoelde.
Is het mogelijk om de tunnel er af te schroeven zodat ik er van boven bij kan? Dan kan ik in elk geval zien wat er aan de hand is, zou natuurlijk ook kunnen zijn dat alleen het pinnetje dat de pook vastzet is afgebroken?
Met groet, Hans
Is het mogelijk om de tunnel er af te schroeven zodat ik er van boven bij kan? Dan kan ik in elk geval zien wat er aan de hand is, zou natuurlijk ook kunnen zijn dat alleen het pinnetje dat de pook vastzet is afgebroken?
Met groet, Hans
Hoi
Volgens mij heb je wel de tussenbak van de tl 95. de pook zit met een pen vast op een stang die door de bak heen loopt(past er links en rechts op), dit pennetje kan natuurlijk breken, dan kan je je pook heen en weer bewegen zonder dat er iets in de bak gebeurd. Wil je er goed bij kan je eventueel ook je tunnel losschroeven is ook wel handig voor als je de bak los zou willen halen.
groet Frank
Volgens mij heb je wel de tussenbak van de tl 95. de pook zit met een pen vast op een stang die door de bak heen loopt(past er links en rechts op), dit pennetje kan natuurlijk breken, dan kan je je pook heen en weer bewegen zonder dat er iets in de bak gebeurd. Wil je er goed bij kan je eventueel ook je tunnel losschroeven is ook wel handig voor als je de bak los zou willen halen.
groet Frank
Ok, bedankt zal straks eens kijken. Eerst de zooi uit de auto en paar wassen draaien!
Met groet, Hans
Met groet, Hans
Als er een automaat voor zit kan de tussenbak nooit van een LT95 zijn.
De bak en tussenbak zijn een gietstuk dus dan zou je hem eerst door moeten zagen.
Dennis B.
De bak en tussenbak zijn een gietstuk dus dan zou je hem eerst door moeten zagen.
Dennis B.
Hebben die dan altijd uit een stuk bestaan? Of is de 230 ook los geproduceerd bij andere versnellingsbakken dan de LT95?
Met groet, Hans
Met groet, Hans
De LT 230 tussenbak heeft achter diverse versnellingsbakken gehangen zoals de LT77,LT85,R380 en een aantal automaten.
De LT 95 heeft geen aparte tussenbak, deze is een geheel met de hoofdbak.
Zolang je geen tussenbak met morseketting hebt hangt er bij jou dus een LT230 tussenbak achter.
Dennis B.
De LT 95 heeft geen aparte tussenbak, deze is een geheel met de hoofdbak.
Zolang je geen tussenbak met morseketting hebt hangt er bij jou dus een LT230 tussenbak achter.
Dennis B.
Dan is het inderdaad de LT 230. Bedankt voor de info. Zal vanavond wel even laten weten of het meeviel. Maar dat doet het bij LR bijna nooit
! Zoals mijn vrouw al zei: "Nou hoeven ons in elk geval geen zorgen te maken waar we dit jaar het vakantiegeld aan uit moeten geven!"
Met groet, Hans

Met groet, Hans
wandelen in Schiedam is ook leuk .......
Sterkte Hans
Sterkte Hans
Zo simpel als ik even hoopte is het in elk geval niet. De tunnel is helaas niet verwijderbaar (althans niet zonder zaag- en slijpwerk...) dus kan ik er van bovenaf niet bij. Ook zit de pook nog goed vast aan de as. Wat nog wel zou kunnen is dat er onderdelen aan het asje, zoals de 'selector finger' (heb alleen het engelse werkplaatshandboek, sorry) los zitten. In elk geval zal de bak er onder uit moeten om hem open te kunnen maken.
Morgen dus maar naar de garage
...
Met groet, Hans
Morgen dus maar naar de garage

Met groet, Hans
Moah, zo leuk is Schiedam nou ook weer niet!
Met groet, Hans
Met groet, Hans
hans,
als de tussenbak aan de onderkant overdwars een langwerpig deksel heeft dan
heb je de orginele tussenbak en mischien geluk.
het is mogenlijk, met veel geklooi natuurlijk om de meeste onderdelen te wissel via de onderkant.
Ik zit op het ogenblik weer eens in het buitenland maar als je verdere vragen hebt weet je me mail addres.
success, klaas bosma
als de tussenbak aan de onderkant overdwars een langwerpig deksel heeft dan
heb je de orginele tussenbak en mischien geluk.
het is mogenlijk, met veel geklooi natuurlijk om de meeste onderdelen te wissel via de onderkant.
Ik zit op het ogenblik weer eens in het buitenland maar als je verdere vragen hebt weet je me mail addres.
success, klaas bosma
Sjips Hans....het zit ook niet mee 
Maar jou kennende gaat het weer helemaal goedkomen. En die vakantie.... je kan altijd nog een bakkie komen doen in de Ardennen.. das niet ver, leuke Laro-omgeving en bekende Laro's.
Sjips man weer niet leuk om te lezen maar ik ben ingedachte bij je. Veel Sterkte ermee!
Iceman

Maar jou kennende gaat het weer helemaal goedkomen. En die vakantie.... je kan altijd nog een bakkie komen doen in de Ardennen.. das niet ver, leuke Laro-omgeving en bekende Laro's.
Sjips man weer niet leuk om te lezen maar ik ben ingedachte bij je. Veel Sterkte ermee!
Iceman
Ach, we somberen er maar niet te veel over en ploeteren vrolijk verder! Gelukkig hebben we de 205 nog niet van de hand gedaan en zitten we in elk geval niet zonder autoooootje!
Met groet, Hans
Met groet, Hans
Is inderdaad die bak, maar ik heb hier niet echt de mogelijkheid om zo'n klus te doen. Sta namelijk gewoon op straat hier en dat klust niet echt prettig. De Range gaat morgen dus gewoon naar de garage, hopelijk valt het allemaal mee!
Met groet, Hans
Met groet, Hans
klaas schreef:
>
> hans,
> als de tussenbak aan de onderkant overdwars een langwerpig
> deksel heeft dan heb je de originele tussenbak en mischien geluk.
Als de tussenbak aan de onderkant overdwars een langwerpig deksel heeft kan het elke tussenbak zijn behalve de originele LT95.
Die heeft ook zo'n deksel, maar kan nooit achter een automaat zitten.
Via het deksel kun je prima bij de tandwielen komen, maar juist niet bij de H/L bediening, want die zit juist bovenop de tussenbak.
Dennis B.
>
> hans,
> als de tussenbak aan de onderkant overdwars een langwerpig
> deksel heeft dan heb je de originele tussenbak en mischien geluk.
Als de tussenbak aan de onderkant overdwars een langwerpig deksel heeft kan het elke tussenbak zijn behalve de originele LT95.
Die heeft ook zo'n deksel, maar kan nooit achter een automaat zitten.
Via het deksel kun je prima bij de tandwielen komen, maar juist niet bij de H/L bediening, want die zit juist bovenop de tussenbak.
Dennis B.