Lekker wezen rijden............. maar...
-
Serious IIa
Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Hoi Allemaal,
We zijn vandaag lekker wezen rijden hier in het "hoge noorden" Samen met Henk Kruims, en Jan de Wilde ben ik op een terrein hier in de buurt wezen rijden. Dit was errug leuk, veel heftige heuvels, axle-twisters etc. Zelfs nog vastgezeten met Serious II (in een grote bodemloze put van veen.....helaas losgetrokken door een Patrol!!) Daarna nog een ander watergat in gedoken (overdwars erdoorheen en muurvast gezeten(Henk en Jan waren al aan het filosoferen over een kraan van Lommerts....) Gelukkig uiteindelijk ook hier weer uit los.
Daarna in een vlaag van overmoedigheid gewoon nog een keer erin gedoken (dit keer in de lengte/rijrichting) Ben absoluut verder gekomen..... maar toch weer een beetje vast en mijn ontsteking wat nat, wel heel handig dat je je fan dan gewoon kunt uitzetten (vergeten mijn waadplug te monteren) Helaas kwam ik er helemaal niet meer uit (terwijl ik helemaal niet heel vast stond) om de een of andere reden had mijn auto helemaal geen power meer...
Me er weer laten uittrekken en de auto eens even onderzocht op het droge. Er kwam nl een kloppend geluid uit het blok, vooral bij hogere toerentallen. Olie gecheckt, deze was helemaal grijs wat duid op koelwater, en hij rookte ook enorm (nog nooit gedaan) Dus ik vrees dat mijn kop krom is of mijn koppakking gescheurd, dat verklaard niet het kloppen, dus als iemand suggesties heeft?
Inmiddels weer thuis. Behoorlijk aan het balen, ga straks misschien nog even mijn kop eraf trekken. Om eens even te kijken........(heb in ieder geval nog een goede kop liggen maar hoop dat er niet meer kapot is......)
Groet van een behoorlijke balende Bowy
-
La Gomera
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Ola Hombre!
Ik ben bang dat je Serious Damage hebt!! W.s. ben je met een verschrikkelijk hete motor het water ingedoken wat een te snelle koeling opleverde (water is nog steeds maar een graad of 8/9) en je cylinderkop een scheur af zo heeft opgelopen. Laat ff weten wat er aan de hand was als je het spul uitelkaar hebt.
Mischien is het een totaal andere oorzaak maar dan weet je voor de volgende keer dat je niet met een loeihete motor als een wilde ineen keer het diepe in moet gaan.
Adios Henk
-
henk kruims
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Bowy,
het was volgens mij ook echt een vlaag van verstand verbijstering toen je er voor de tweede keer weer indook.
Met de Defender V8 van Jan de W en ca 20 m sleeplint lukte het. Mede doordat de Serious 2 was opgekrikt en er planken onder de wielen waren geschoven.
Ik was al dolgelukkig dat je er weer uit was.
Mensen, je had het moeten zien, tot over de assen in het drijfzand.
In terrein met heuvels en modder gaat de Serious 2 tot het gaatje, maar water en drijfzand geeft hem de nekslag is gebleken.
k Ben benieuwd wat de schade uiteindelijk precies is.
Sterkte, gelukkig is het je hobby en houdt het je van de straat
henk kr
-
Jan de Wilde
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
He Bowy....
Ook weer thuis aangekomen hoor ik. Met behulp van Duitse power.
Als je de auto weer op krachten hebt, moeten we het nog maar eens doen.
Vlak nadat we weg gegaan zijn waren de japaners al op het terrein binnengevallen.
Succes,
Jan de Wilde
-
Serious IIa
-
Ronald
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Hallo,
Ik vanmorgen in mijn Patrol ff sigaretten halen, kwam ik onderweg een fantastisch spektakel tegen.
Bedank jongens dat ik even mocht mee genieten, vond het geweldig.
Als jullie weer eens in de buurt zijn kom ik graag weer even kijken, ook al heb ik dan geen echte Landrover.
Succes met de reparatie.
met vr. gr. Ronald
-
Dick Krol
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Bowy,
We hebben ons vanmiddag niet voorgesteld.
Mijn naam is Dick Krol uit Appingedam ( landrover 109 GWT ).
Ik heb na je 2e drieste sprong in het diepe je motor even bekeken,
olie gecontroleerd ( olie/water emulsie ) dit duidt op een lekke
kop-pakking of,hopelijk niet, op een gescheurd blok.
Of de lagers deze aanslag hebben overleefd kun je alleen ontdekken
als je de hele zaak uit elkaar haald.
Dus uitbouwen kop controleren blok afpersen.
Dit is een hele klus en ik wens je dan ook veel sterkte toe.
vr. gr. Dick.
-
Serious IIa
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Hoi Dick,
Bedankt voor de tips, ik ben wel van plan, de kop er af te trekken en eens even polshoogte te nemen, maar als dan blijkt dat er ook (grote) stootranden in mijn zuigerwanden zitten ga ik liever op zoek naar een ander blok, ik denk dit te kunnen vinden voor 200 a 250 euro en daarvoor ga ik dan niet met dit blok aan de slag, want ik weet dat er eigenlijk ook al nieuwe zuigerveren in moeten.... Mochten de zuigerwanden goed zijn dan ga ik hem denk ik wel weer klaar maken.....
Groet Bowy
-
Jan F.
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Hoi Bowy,
Als je de kop eraf hebt liggen, conroleer dan even of alle zuigers even hoog staan in top. Als ik het voorgaande nl. lees lijkt het op een slokje water binnen en kan er een drijfstang ontzet zijn(klopgeest). Er kan ook een drijfstanglager kapot zijn door koelvloeistof in de olie van een lekke koppakking, maar dan moet je ook koelvloeistof kwijt zijn.
Suc6 Jan F.
ps vandaar die e-mail
-
Aad Koene
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Als een luchtinlaat 1 tel onder water is geweest zou dit theoretisch al 25 happen water opleveren:
1 tel = 1 sec
toerental = 750 t/min (in de praktijk veelal hoger)
levert het volgende: 750 t/min x 4 cil : 2 slagen : 60 sec = 25 openingen van de inlaatpoort
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
-
Disco
Toch wel opvallend
Het valt mij op dat op dit forum behalve onze toy lezer, wij nu ook ineens twee patrolletjes erbij hebben.
Uiteraard hoe meer zielen hoe meer vreugde, alleen..........alleen, wij zijn nogal besmettelijk niets geen kwaad over andere merken maar toch.
Onze onderlige saamhorigheid/gezelligheid wil mensen nog wel eens zien als een Larobesmetting, voor je het weet rijd je zelf ook een Laro, dus wees gewaarschuwd.
Groeten Theo Kaufmann/Disco (zeer zwaar besmet)
-
Gertjan
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Bowy,
Net als Dick heb ik vanmiddag jouw capriolen mogen bewonderen en heb ik mijzelf nog niet aan je voorgesteld. Mijn naam is Gertjan van Noort en ik woon in Utrecht. Dick Krol is de vader van mijn vriendin. Samen met hem ben ik vanmiddag gaan kijken.
Ik heb genoten van je acties afgelopen middag. Ik wil je heel veel succes wensen met het repareren.
O ja, ik heb niet al te veel verstand van Land Rovers, maar een ding heb ik al wel geleerd,...... het zijn fantastische auto's, kunnen erg veel.... maar,........je kan ook te veel van ze vragen.
Succes ermee en veel plezier bij je volgende keer terrein rijden.
Groeten
Gertjan
Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Hoi Allemaal,
We zijn vandaag lekker wezen rijden hier in het "hoge noorden" Samen met Henk Kruims, en Jan de Wilde ben ik op een terrein hier in de buurt wezen rijden. Dit was errug leuk, veel heftige heuvels, axle-twisters etc. Zelfs nog vastgezeten met Serious II (in een grote bodemloze put van veen.....helaas losgetrokken door een Patrol!!) Daarna nog een ander watergat in gedoken (overdwars erdoorheen en muurvast gezeten(Henk en Jan waren al aan het filosoferen over een kraan van Lommerts....) Gelukkig uiteindelijk ook hier weer uit los.
Daarna in een vlaag van overmoedigheid gewoon nog een keer erin gedoken (dit keer in de lengte/rijrichting) Ben absoluut verder gekomen..... maar toch weer een beetje vast en mijn ontsteking wat nat, wel heel handig dat je je fan dan gewoon kunt uitzetten (vergeten mijn waadplug te monteren) Helaas kwam ik er helemaal niet meer uit (terwijl ik helemaal niet heel vast stond) om de een of andere reden had mijn auto helemaal geen power meer...
Me er weer laten uittrekken en de auto eens even onderzocht op het droge. Er kwam nl een kloppend geluid uit het blok, vooral bij hogere toerentallen. Olie gecheckt, deze was helemaal grijs wat duid op koelwater, en hij rookte ook enorm (nog nooit gedaan) Dus ik vrees dat mijn kop krom is of mijn koppakking gescheurd, dat verklaard niet het kloppen, dus als iemand suggesties heeft?
Inmiddels weer thuis. Behoorlijk aan het balen, ga straks misschien nog even mijn kop eraf trekken. Om eens even te kijken........(heb in ieder geval nog een goede kop liggen maar hoop dat er niet meer kapot is......)
Groet van een behoorlijke balende Bowy
We zijn vandaag lekker wezen rijden hier in het "hoge noorden" Samen met Henk Kruims, en Jan de Wilde ben ik op een terrein hier in de buurt wezen rijden. Dit was errug leuk, veel heftige heuvels, axle-twisters etc. Zelfs nog vastgezeten met Serious II (in een grote bodemloze put van veen.....helaas losgetrokken door een Patrol!!) Daarna nog een ander watergat in gedoken (overdwars erdoorheen en muurvast gezeten(Henk en Jan waren al aan het filosoferen over een kraan van Lommerts....) Gelukkig uiteindelijk ook hier weer uit los.
Daarna in een vlaag van overmoedigheid gewoon nog een keer erin gedoken (dit keer in de lengte/rijrichting) Ben absoluut verder gekomen..... maar toch weer een beetje vast en mijn ontsteking wat nat, wel heel handig dat je je fan dan gewoon kunt uitzetten (vergeten mijn waadplug te monteren) Helaas kwam ik er helemaal niet meer uit (terwijl ik helemaal niet heel vast stond) om de een of andere reden had mijn auto helemaal geen power meer...
Me er weer laten uittrekken en de auto eens even onderzocht op het droge. Er kwam nl een kloppend geluid uit het blok, vooral bij hogere toerentallen. Olie gecheckt, deze was helemaal grijs wat duid op koelwater, en hij rookte ook enorm (nog nooit gedaan) Dus ik vrees dat mijn kop krom is of mijn koppakking gescheurd, dat verklaard niet het kloppen, dus als iemand suggesties heeft?
Inmiddels weer thuis. Behoorlijk aan het balen, ga straks misschien nog even mijn kop eraf trekken. Om eens even te kijken........(heb in ieder geval nog een goede kop liggen maar hoop dat er niet meer kapot is......)
Groet van een behoorlijke balende Bowy
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Ola Hombre!
Ik ben bang dat je Serious Damage hebt!! W.s. ben je met een verschrikkelijk hete motor het water ingedoken wat een te snelle koeling opleverde (water is nog steeds maar een graad of 8/9) en je cylinderkop een scheur af zo heeft opgelopen. Laat ff weten wat er aan de hand was als je het spul uitelkaar hebt.
Mischien is het een totaal andere oorzaak maar dan weet je voor de volgende keer dat je niet met een loeihete motor als een wilde ineen keer het diepe in moet gaan.
Adios Henk
Ik ben bang dat je Serious Damage hebt!! W.s. ben je met een verschrikkelijk hete motor het water ingedoken wat een te snelle koeling opleverde (water is nog steeds maar een graad of 8/9) en je cylinderkop een scheur af zo heeft opgelopen. Laat ff weten wat er aan de hand was als je het spul uitelkaar hebt.
Mischien is het een totaal andere oorzaak maar dan weet je voor de volgende keer dat je niet met een loeihete motor als een wilde ineen keer het diepe in moet gaan.
Adios Henk
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Bowy,
het was volgens mij ook echt een vlaag van verstand verbijstering toen je er voor de tweede keer weer indook.
Met de Defender V8 van Jan de W en ca 20 m sleeplint lukte het. Mede doordat de Serious 2 was opgekrikt en er planken onder de wielen waren geschoven.
Ik was al dolgelukkig dat je er weer uit was.
Mensen, je had het moeten zien, tot over de assen in het drijfzand.
In terrein met heuvels en modder gaat de Serious 2 tot het gaatje, maar water en drijfzand geeft hem de nekslag is gebleken.
k Ben benieuwd wat de schade uiteindelijk precies is.
Sterkte, gelukkig is het je hobby en houdt het je van de straat
henk kr
het was volgens mij ook echt een vlaag van verstand verbijstering toen je er voor de tweede keer weer indook.
Met de Defender V8 van Jan de W en ca 20 m sleeplint lukte het. Mede doordat de Serious 2 was opgekrikt en er planken onder de wielen waren geschoven.
Ik was al dolgelukkig dat je er weer uit was.
Mensen, je had het moeten zien, tot over de assen in het drijfzand.
In terrein met heuvels en modder gaat de Serious 2 tot het gaatje, maar water en drijfzand geeft hem de nekslag is gebleken.
k Ben benieuwd wat de schade uiteindelijk precies is.
Sterkte, gelukkig is het je hobby en houdt het je van de straat
henk kr
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
He Bowy....
Ook weer thuis aangekomen hoor ik. Met behulp van Duitse power.
Als je de auto weer op krachten hebt, moeten we het nog maar eens doen.
Vlak nadat we weg gegaan zijn waren de japaners al op het terrein binnengevallen.
Succes,
Jan de Wilde
Ook weer thuis aangekomen hoor ik. Met behulp van Duitse power.
Als je de auto weer op krachten hebt, moeten we het nog maar eens doen.
Vlak nadat we weg gegaan zijn waren de japaners al op het terrein binnengevallen.
Succes,
Jan de Wilde
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Hallo,
Ik vanmorgen in mijn Patrol ff sigaretten halen, kwam ik onderweg een fantastisch spektakel tegen.
Bedank jongens dat ik even mocht mee genieten, vond het geweldig.
Als jullie weer eens in de buurt zijn kom ik graag weer even kijken, ook al heb ik dan geen echte Landrover.
Succes met de reparatie.
met vr. gr. Ronald
Ik vanmorgen in mijn Patrol ff sigaretten halen, kwam ik onderweg een fantastisch spektakel tegen.
Bedank jongens dat ik even mocht mee genieten, vond het geweldig.
Als jullie weer eens in de buurt zijn kom ik graag weer even kijken, ook al heb ik dan geen echte Landrover.
Succes met de reparatie.
met vr. gr. Ronald
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Bowy,
We hebben ons vanmiddag niet voorgesteld.
Mijn naam is Dick Krol uit Appingedam ( landrover 109 GWT ).
Ik heb na je 2e drieste sprong in het diepe je motor even bekeken,
olie gecontroleerd ( olie/water emulsie ) dit duidt op een lekke
kop-pakking of,hopelijk niet, op een gescheurd blok.
Of de lagers deze aanslag hebben overleefd kun je alleen ontdekken
als je de hele zaak uit elkaar haald.
Dus uitbouwen kop controleren blok afpersen.
Dit is een hele klus en ik wens je dan ook veel sterkte toe.
vr. gr. Dick.
We hebben ons vanmiddag niet voorgesteld.
Mijn naam is Dick Krol uit Appingedam ( landrover 109 GWT ).
Ik heb na je 2e drieste sprong in het diepe je motor even bekeken,
olie gecontroleerd ( olie/water emulsie ) dit duidt op een lekke
kop-pakking of,hopelijk niet, op een gescheurd blok.
Of de lagers deze aanslag hebben overleefd kun je alleen ontdekken
als je de hele zaak uit elkaar haald.
Dus uitbouwen kop controleren blok afpersen.
Dit is een hele klus en ik wens je dan ook veel sterkte toe.
vr. gr. Dick.
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Hoi Dick,
Bedankt voor de tips, ik ben wel van plan, de kop er af te trekken en eens even polshoogte te nemen, maar als dan blijkt dat er ook (grote) stootranden in mijn zuigerwanden zitten ga ik liever op zoek naar een ander blok, ik denk dit te kunnen vinden voor 200 a 250 euro en daarvoor ga ik dan niet met dit blok aan de slag, want ik weet dat er eigenlijk ook al nieuwe zuigerveren in moeten.... Mochten de zuigerwanden goed zijn dan ga ik hem denk ik wel weer klaar maken.....
Groet Bowy
Bedankt voor de tips, ik ben wel van plan, de kop er af te trekken en eens even polshoogte te nemen, maar als dan blijkt dat er ook (grote) stootranden in mijn zuigerwanden zitten ga ik liever op zoek naar een ander blok, ik denk dit te kunnen vinden voor 200 a 250 euro en daarvoor ga ik dan niet met dit blok aan de slag, want ik weet dat er eigenlijk ook al nieuwe zuigerveren in moeten.... Mochten de zuigerwanden goed zijn dan ga ik hem denk ik wel weer klaar maken.....
Groet Bowy
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Hoi Bowy,
Als je de kop eraf hebt liggen, conroleer dan even of alle zuigers even hoog staan in top. Als ik het voorgaande nl. lees lijkt het op een slokje water binnen en kan er een drijfstang ontzet zijn(klopgeest). Er kan ook een drijfstanglager kapot zijn door koelvloeistof in de olie van een lekke koppakking, maar dan moet je ook koelvloeistof kwijt zijn.
Suc6 Jan F.
ps vandaar die e-mail
Als je de kop eraf hebt liggen, conroleer dan even of alle zuigers even hoog staan in top. Als ik het voorgaande nl. lees lijkt het op een slokje water binnen en kan er een drijfstang ontzet zijn(klopgeest). Er kan ook een drijfstanglager kapot zijn door koelvloeistof in de olie van een lekke koppakking, maar dan moet je ook koelvloeistof kwijt zijn.
Suc6 Jan F.
ps vandaar die e-mail
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Als een luchtinlaat 1 tel onder water is geweest zou dit theoretisch al 25 happen water opleveren:
1 tel = 1 sec
toerental = 750 t/min (in de praktijk veelal hoger)
levert het volgende: 750 t/min x 4 cil : 2 slagen : 60 sec = 25 openingen van de inlaatpoort
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
1 tel = 1 sec
toerental = 750 t/min (in de praktijk veelal hoger)
levert het volgende: 750 t/min x 4 cil : 2 slagen : 60 sec = 25 openingen van de inlaatpoort
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Toch wel opvallend
Het valt mij op dat op dit forum behalve onze toy lezer, wij nu ook ineens twee patrolletjes erbij hebben.
Uiteraard hoe meer zielen hoe meer vreugde, alleen..........alleen, wij zijn nogal besmettelijk niets geen kwaad over andere merken maar toch.
Onze onderlige saamhorigheid/gezelligheid wil mensen nog wel eens zien als een Larobesmetting, voor je het weet rijd je zelf ook een Laro, dus wees gewaarschuwd.
Groeten Theo Kaufmann/Disco (zeer zwaar besmet)
Uiteraard hoe meer zielen hoe meer vreugde, alleen..........alleen, wij zijn nogal besmettelijk niets geen kwaad over andere merken maar toch.
Onze onderlige saamhorigheid/gezelligheid wil mensen nog wel eens zien als een Larobesmetting, voor je het weet rijd je zelf ook een Laro, dus wees gewaarschuwd.
Groeten Theo Kaufmann/Disco (zeer zwaar besmet)
Re: Lekker wezen rijden............. maar...
Citeer
Bowy,
Net als Dick heb ik vanmiddag jouw capriolen mogen bewonderen en heb ik mijzelf nog niet aan je voorgesteld. Mijn naam is Gertjan van Noort en ik woon in Utrecht. Dick Krol is de vader van mijn vriendin. Samen met hem ben ik vanmiddag gaan kijken.
Ik heb genoten van je acties afgelopen middag. Ik wil je heel veel succes wensen met het repareren.
O ja, ik heb niet al te veel verstand van Land Rovers, maar een ding heb ik al wel geleerd,...... het zijn fantastische auto's, kunnen erg veel.... maar,........je kan ook te veel van ze vragen.
Succes ermee en veel plezier bij je volgende keer terrein rijden.
Groeten
Gertjan
Net als Dick heb ik vanmiddag jouw capriolen mogen bewonderen en heb ik mijzelf nog niet aan je voorgesteld. Mijn naam is Gertjan van Noort en ik woon in Utrecht. Dick Krol is de vader van mijn vriendin. Samen met hem ben ik vanmiddag gaan kijken.
Ik heb genoten van je acties afgelopen middag. Ik wil je heel veel succes wensen met het repareren.
O ja, ik heb niet al te veel verstand van Land Rovers, maar een ding heb ik al wel geleerd,...... het zijn fantastische auto's, kunnen erg veel.... maar,........je kan ook te veel van ze vragen.
Succes ermee en veel plezier bij je volgende keer terrein rijden.
Groeten
Gertjan