Het is er door....APK 1 x per 2 jaar
Het is er door....APK 1 x per 2 jaar
[www.telegraaf.nl]
Erwin
110TD
[home.wanadoo.nl]
Erwin
110TD
[home.wanadoo.nl]
Re: Het is er door....APK 1 x per 2 jaar
ik vind het een verkeerd voorbeeld van afschaffing een zogenaamd overbodige regel, en het lijkt me dat, zoals bovag en rai al zeggen, de verkeersveiligheid noch het milieu herbij gebaat zijn.
gr.
peter
gr.
peter
Is het niet zo, dat dit geldt voor nieuwe auto's? En dat het voor bestaande auto's gewoon jaarlijks blijft?
Mvg
Rien
Mvg
Rien
ben het met je eens dat het een verkeerd voorbeeld is van het afschaffen van regels, echter het commentaar van de bovag en rai is hypocriet want soortgelijk commentaar was er bij de invoering van de apk, tot dat bleek dat het een leuke bron van inkomsten werd 
en ja nu dat bij iedereen(garage´s) het mes op de keel staat is het niet leuk dat zo´n inkomsten bron wordt gehalveerd.
JM2C,
Voor straks iedereen een fijn weekend :+
Grtzzz,
Han

en ja nu dat bij iedereen(garage´s) het mes op de keel staat is het niet leuk dat zo´n inkomsten bron wordt gehalveerd.
JM2C,
Voor straks iedereen een fijn weekend :+
Grtzzz,
Han
Niet te snel juichen. Het is slechts een kabinetsbesluit. Het parlement moet nog zijn toestemming gaan geven. Bovendien moet de Europesche Commissie ook nog accoord gaan.
blijft een dubbel verhaal, vrees dat veel 10jaar+ auto's nu maar eens in de 2 jaar een beurtje gaan krijgen en dat de verkeersveiligheid er niet mee gediend is.
Aan de andere kant scheelt het me wel 150 euro en anderhalve vrije dag per jaar, want ja, je laat je oldtimertje ook niet zonder begeleiding naar de keuring gaan.
Dus voor mijn persoonlijke situatie ben ik voor (zoals waartschijnlijk alle oldtimer liefhebbers die hun zaakjes wel op orde hebben) maar als ik in de politiek zat zou ik tegen zijn.
Wel leuk voor de TV kan "het wrak van de weg" weer terug keren tenminste, je wilt niet weten wat een beetje pekel in 2 jaar aan kan richt op een autootje dat de laatste keuring maar nipt heeft gehaald.
Maar goed, los daarvan, eerst zien dan geloven, nog verschillende horden te gaan.
Groet, Wilberth
Aan de andere kant scheelt het me wel 150 euro en anderhalve vrije dag per jaar, want ja, je laat je oldtimertje ook niet zonder begeleiding naar de keuring gaan.
Dus voor mijn persoonlijke situatie ben ik voor (zoals waartschijnlijk alle oldtimer liefhebbers die hun zaakjes wel op orde hebben) maar als ik in de politiek zat zou ik tegen zijn.
Wel leuk voor de TV kan "het wrak van de weg" weer terug keren tenminste, je wilt niet weten wat een beetje pekel in 2 jaar aan kan richt op een autootje dat de laatste keuring maar nipt heeft gehaald.
Maar goed, los daarvan, eerst zien dan geloven, nog verschillende horden te gaan.
Groet, Wilberth
Dit zal wel n.a.v. de regels in andere landen. Nu de BPM nog !
Erik
Erik
...doe de wegenbelasting ook gelijk omlaag dan . Kan m'n Ninety tenminste weer uit de schorsing
En tsja, APK om de twee jaar...Inderdaad ook een beetje dubbel gevoel over.
Jurriaan.
En tsja, APK om de twee jaar...Inderdaad ook een beetje dubbel gevoel over.
Jurriaan.
hi,
bij ons (luxemburg) zijn nieuwe auto's 3 en 6 maanden jaar APK vrij.
dan elk jaar totdat ze 20 jaar oud zijn, vanaf dat moment nog elke twee jaar
totdat ze 50 jaar oud zijn, dan APK vrij.
herman, littlewing is 41 jaar en ik ben APK vrij
bij ons (luxemburg) zijn nieuwe auto's 3 en 6 maanden jaar APK vrij.
dan elk jaar totdat ze 20 jaar oud zijn, vanaf dat moment nog elke twee jaar
totdat ze 50 jaar oud zijn, dan APK vrij.
herman, littlewing is 41 jaar en ik ben APK vrij

Prima besluit. Bovag en Rai verliezen hun lucratieve inkomstenbron, tsja dan piept men. De kosten (voor ons en de overheid zelf) wegen inmiddels niet (meer) op tegen de baten (zowel milieu als veiligheid). Linkerzijde Tweede Kamer zal tegensputteren, maar zolang dit kabinet er zit gaat dit wel door hoor.
Groet, Arnoud
Groet, Arnoud
Ach, meerdere onderzoeken in 't verleden toonden aan dat maar bitter weinig ongelukken te wijten zijn aan technische mankementen. Die zg. wrakken van de weg die ze met graagte en zeer uitvoerig voor de camera binnenste buiten keren zijn vooral bedoeld voor de sensatie en het oooh en aaah gevoel.Ze behoren meestal toe aan mensen die eigenlijk te weinig geld hebben voor de huidige prijzen van brandstof en garagetarieven. Het zijn meestal mensen van "blij dat ik rij"en "het hoeft niet zo hard, als het maar rijdt". De echte brokkenpiloten rijden in super snelle, dure en zeer recente bolides. Tot de nok volgepropt met dure veiligheidsopties en technisch in topconditie, waardoor ze zich veilig en oppermachtig voelen. Reden om het gas met regelmaat flink in te trappen. Daar schuilt het allergrootste gevaar in het dagelijkse verkeer. Auto's die in minder dan 5 seconden naar de honderd km/u sprinten en niet zelden een top van meer dan 220 km/u halen. Dat baart me meer zorgen als ik m'n kinderen op pad stuur. Op zulke snelheden is het menselijke lichaam normaal gesproken niet berekend. Dus die APK eens in de twee jaar ipv elk jaar vind ik een prima idee.
Groet Dirk
Groet Dirk
tja,
misschien pietje precies - wat links of rechts daarmee te maken heeft weet ik niet het gaat om beleid en dat moet zorgvuldig in elkaar zitten - maar alle beetjes helpen om mensen bewuster te maken van veiligheid. er rijden genoeg auto's in erbarmelijke staat van onderhoud. daar kunnen makkelijk ongelukken van komen, denk alleen aan ophanging en het profiel van de banden...
om het aantal ongelukken omlaag te brengen kan het voorstel worden aangevuld met: puntenrijbewijs, technische vragen over veiligheid/APK bij examen, verplicht herexamen elke 5 jaar - een echte rijvaardigheidstest, met verplichte bijscholing als je bijvoorbeeld een onderdeel als anticipatie en afstand houden niet haalt. ik noem maar een paar dwarsstraten.
ach, ik ben denk ik een verkeerspessimist geworden omdat ik elke keer als ik op weg ben minstens 1x word geconfronteerd met lomp gedrag.
gr.
peter
misschien pietje precies - wat links of rechts daarmee te maken heeft weet ik niet het gaat om beleid en dat moet zorgvuldig in elkaar zitten - maar alle beetjes helpen om mensen bewuster te maken van veiligheid. er rijden genoeg auto's in erbarmelijke staat van onderhoud. daar kunnen makkelijk ongelukken van komen, denk alleen aan ophanging en het profiel van de banden...
om het aantal ongelukken omlaag te brengen kan het voorstel worden aangevuld met: puntenrijbewijs, technische vragen over veiligheid/APK bij examen, verplicht herexamen elke 5 jaar - een echte rijvaardigheidstest, met verplichte bijscholing als je bijvoorbeeld een onderdeel als anticipatie en afstand houden niet haalt. ik noem maar een paar dwarsstraten.
ach, ik ben denk ik een verkeerspessimist geworden omdat ik elke keer als ik op weg ben minstens 1x word geconfronteerd met lomp gedrag.
gr.
peter
Ben het met je eens.
Vooral wat betreft de bijscholing enz.
En wat de APK betreft: er zijn er genoeg die maar 1 keer per jaar jaar de garage gaan omdat er een APK gedaan moet worden.
Daarvan zullen er nu een heleboel maar eens in de 2 jaar gaan.
Leuk voor de remblokjes, komen ze ook nog eens een keer ijzer op ijzer.
Frans Bonnes diedeheledaglopdewegzit.
Vooral wat betreft de bijscholing enz.
En wat de APK betreft: er zijn er genoeg die maar 1 keer per jaar jaar de garage gaan omdat er een APK gedaan moet worden.
Daarvan zullen er nu een heleboel maar eens in de 2 jaar gaan.
Leuk voor de remblokjes, komen ze ook nog eens een keer ijzer op ijzer.
Frans Bonnes diedeheledaglopdewegzit.