De voorbereidingen voor de grote reis zijn in volle gang.
Behalve dat Bogie motorisch en technisch in order moet zijn wiilen we ook wat comfort.
ÿén van de aanpassingen is het monteren van zonnepanelen op het dak.
Op zich niet zo'n probleem ware het niet dat ik de panelen en daksteunen verwijderbaar wil hebben. Als de auto onderweg toch in een container moet dan kan ik de paneel en dragers er af halen om de auto er in te plaatsen
(Als Bogie op kale 16" velgen staat dan is er net 2 cm speling om in een container te passen).
Ik zoek dus iemand of een bedrijf die steunen/dragers voor de zonnepaneel kan maken.
De steunen komen aan de alu hefdak te zitten. Ik denk zelf aan vaste beugels aan de zijkant van het dak waar de balken die over het dak gaan aan vast gemaakt kunnen worden. De zonnepaneel wordt aan de balken vast gemaakt.
Ik kan dan het paneel en de dragers verwijderen (losschroeven) en Bogie is weer op de oude hoogte.
Als je weet hoe het hefdak bij Bogie eruit ziet dan is bovenstaande makkelijker te begrijpen.
In verband met gewichtbesparing gaat de voorkeur uit naar een aluminium constructie
De zonnepaneel weegt 7,5 kg en de afmeting is 1038 x 527mm.
Vanzelfsprekend moet het een degelijk constructie en Afrika proof zijn. (Wasbord bestendig).
Wie o wie weet waar ik aan kan kloppen of weet wie me kan helpen?
Groet
Ian
www.overlanding.nl
verwijderbaar daksteunen/roofrack laten maken??
Re: verwijderbaar daksteunen/roofrack laten maken??
[www.psp-expeditioncampers.com]
Ian,
keek eens op bovenstaande link, ik heb goede ervaringen met PSP,
groet Leon
Ian,
keek eens op bovenstaande link, ik heb goede ervaringen met PSP,
groet Leon