Hallo allemaal heb eens een vraagje en er is twee maand terug ook al wel wat over geschreven hier op het prikbord.
ik heb mijn 110 omgebouwd van softtop naar een hardtop en er zit geen verhoging dakje op nu heb ik twee vragen.
1) moet je dit voor de apk laten veranderen op het kenteken daar staat nu pickup openwagen zoja dan wil ik eigenlijk geen tussenschot maar een verhogingsdakje dus kom ik eigenlijk bij vraag twee.
2) wie weet een adres waar ik deze zou kunnen kopen en moet je dit dan door de rdw laten keuren of zou je er heen kunnen bellen en je krijgt dan een ander kentekenpapier thuis gestuurd?????????
wie o wie heeft hier al ervaring mee op gedaan
vrgr janko
[members.home.nl]
foto,s van de landrover met de hardtop zijn onderweg
van open naar geslotenwagen
Re: van open naar geslotenwagen
Naar een plaatwerker/smit, en een plaat laten vouwen.
die op je dak poppen. Dit doe jemet of zonder uitzagen dak, want het gaat erom dat je dak 25 cm hoger is dan de bovenkant deur.
zorg ervoor dat je dakverhoging voldoet aan de minimale breedte en lengte (ik dacht 100x90 cm, maar misschien weet iemand het precies)
Of naar RDW en omkeuren. (kosten) Of het zaakie met vleugel moeren monteren. Dan zou je hem namelijk in vijf minuten kunnen terugbouwen naar softop. (hummmm)
Anton
die op je dak poppen. Dit doe jemet of zonder uitzagen dak, want het gaat erom dat je dak 25 cm hoger is dan de bovenkant deur.
zorg ervoor dat je dakverhoging voldoet aan de minimale breedte en lengte (ik dacht 100x90 cm, maar misschien weet iemand het precies)
Of naar RDW en omkeuren. (kosten) Of het zaakie met vleugel moeren monteren. Dan zou je hem namelijk in vijf minuten kunnen terugbouwen naar softop. (hummmm)
Anton
Het makkelijkst is het om de hardtop met vleugelmoeren te bevestigen, dan wordt het namelijk gezien als lading en hoeft je auto niet omgekeurt te worden.
Tevens kun je nu zomers als je dat wilt alsnog open rijden.
Groeten, Victor
Tevens kun je nu zomers als je dat wilt alsnog open rijden.
Groeten, Victor
Ik meen dat bij knook trend in purmerend nog een geheel verhoogd dak van polyester moet liggen. Dit dak is ongeveer 30 centimeter hoog en oorspronkelijk voor een 109 bedoeld. mischien dat het aan te passen is.
Een probleempje kan wezen dat ze bij knook trend ook niet meer precies weten waar het ligt. De laatste keer dat ik het dak gezien heb was in een houten opslag achter de zaak. Voor alle modificaties aan je wagen moet je een keuring van RDW ondergaan, een van de onderdelen is een ambtelijke weegbrief van het gemodificeerde voertuig. Dit betekend dat je een weegbrug en een douane ambtenaar bij elkaar moet zien te brengen die dan een weeg raport voor je opmaakt. vergeet ook niet de montage tekening van de trekhaak mee te nemen.
succes.
Een probleempje kan wezen dat ze bij knook trend ook niet meer precies weten waar het ligt. De laatste keer dat ik het dak gezien heb was in een houten opslag achter de zaak. Voor alle modificaties aan je wagen moet je een keuring van RDW ondergaan, een van de onderdelen is een ambtelijke weegbrief van het gemodificeerde voertuig. Dit betekend dat je een weegbrug en een douane ambtenaar bij elkaar moet zien te brengen die dan een weeg raport voor je opmaakt. vergeet ook niet de montage tekening van de trekhaak mee te nemen.
succes.
dankje wel voor jullie reactie,s denk dat ik de tip met de vleugelmoeren maar ga proberen.
en neem de gok bij de apk als ze hem er op af keuren kan ik nog altijd wat anders proberen.
vrgr janko
en neem de gok bij de apk als ze hem er op af keuren kan ik nog altijd wat anders proberen.
vrgr janko