Hallo prikkers,
Het vacuummembraam van de ontsteking van mijn V8 (carburateurs, contactpunten) is lek. Nou weet ik het motornummer (34134834F) en het nummer wat Lucas in het membraam heeft gezet (54420930). Mijn 90/110 partsmanual geeft enkele keuzemogelijkheden, maar volgens mij heb ik gezien het motornummer een afwijkend blok waar mogelijk ooit eens een "pulsair / air injection" systeem op gezeten heeft (wat weer een andere distributie kan betekenen). Wie kan mij het bijpassende LaRo onderdeelnummer noemen of een site met Lucas onderdeelnummers?
groetjes,
Martin
welk vacuummembraam heeft de vervroeger van mijn V8?
Re: welk vacuummembraam heeft de vervroeger van mijn V8?
Dit is een mooie gelegenheid je hele ontsteking te vernieuwen, je zult er van staan te kijken hoeveel beter hij dan loopt. Ik heb geen partnummer maar er zijn twee torens en alleen de assen verschillen. Je kunt de vacuumdoos er af halen en die zijn onderling uitwisselbaar dus ik weet niet of je een partnummer nodig hebt.
fred101
fred101
Dank je Fred. Ze zijn qua buitenkant zelfs identiek, maar zijn ze dat ook van binnen? Ze worden niet voor niets beiden geleverd, waarbij de een een stuk duurder is dan de andere...
Als ik het me goed herrinner heb ik de vervroeger van de oude op de verbouwde onsteking gezet. Als je in de buurt woont mag je het wel proberen. Ik heb volgens mij van elk type er een liggen.
Fred101
Ik woon in Den Haag, dus even langskomen zit er niet in. Misschien moet ik het inderdaad maar gewoon proberen. Ik merk vanzelf of het een succes wordt of niet. Ik heb ook lopen denken aan een nieuwe distributietoren, maar de zijdelingse speling op de as lijkt nihil en de centjes zijn momenteel schaars, dus... Ik ga zowiezo eerst eens de conditie van het blok proberen te meten, om te weten of het uberhaupt nog wel zin heeft geld aan dit blok uit te geven. In ieder geval dank voor je advies!
Groeten,
Martin
Groeten,
Martin
Het zou kunnen zijn dat het enige verschil is dat de ene twee aansluitingen heeft en de ander maar een. Verder kan ik niet veel vinden. Sommige auto's hebben ook een verlating-aansluiting.
Fred101
Fred101