Roesssttt

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
H Stormers

Roesssttt

Bericht door H Stormers »

Verschillende plaatsen op mijn laro PU 110 V8 van 1984 moet ik behandelen omdat die zijn aangetast door roest. Ik wil dat doen met hammerite. paar lagen.
Zou dat voldoende zijn of moet er dan ook nog tectiel of bitac of zoiets overheen??

Hans
Frank RRV8 Eendmerc 220D'73enz

d

Bericht door Frank RRV8 Eendmerc 220D'73enz »

Hoi

beter kan je iets anders gebruiken, eerst alle roest weg, dan een grondlaag, bv zinksparay, meni of iets anders en daarna goede verf in de juiste kleur. Hammerite is geschikt voor een tuinhekje (voor een jaar) maar niet voor meer.

groet Frank
HarryS

Roest

Bericht door HarryS »

Inderdaad, geen Hammerite. Dat heb ik ooit gedaan. Het probleem is dat je er met niets anders overheen kunt. Dus idd Hammerite voor tuinhekje.
Voor de toet Waxoil, Owatrol of iets dergelijks.

HarryS
peter

Re: d

Bericht door peter »

hallo
heb erg slechte ervaringen met hemmerite
eerst schoonmaken dan een loodmenie (is tegen woordig weer verkrijgbaar)
daarover een verflaag die houd op loodmenie (niet alle verf houd hierop)
de binnen zijde van de balken vervogens behandellen met een bitume produkt dat niet knetter hard wordt
suxxes ben er zelf ook mee begonnen
grts peter
Sander

Re: roest

Bericht door Sander »

Hallo,

Ik vind Hammerite ook geen succes. Ik heb de achterbalk van mijn Defender er mee behandeld. Nu (nog geen jaar later) komt de roest er al weer door heen.

Sander
Defender 90
Huib SIII 109

Bericht door Huib SIII 109 »

In alle discussies over roest op de prikpagina (en dat zijn er nogal wat, doe maar eens een zoekactie) komt volgens mij de Owatrol steeds bovendrijven als de beste methode. Je kunt het rechtstreeks op de roest smeren of spuiten en ook nog door je verf mengen.

Succes,

Huib
Ron109LPG

Bericht door Ron109LPG »

Waar koop je dat?
Quanta kosta?
Ron
Arnoud 109 seriesIII 2.25d

Re: Roesssttt

Bericht door Arnoud 109 seriesIII 2.25d »

En wat als je eerst owatrol aanbrengt op kaal, ontroest metaal en daarover Hammerite?? Dat zou toch mooi moeten houden> (Heb er nog een pot van staan namelijk) Wat is anders goede zwarte (chassis)verf om over de Owatrol aan te brengen?

Dank, Arnoud
Laurens Bakx

Bericht door Laurens Bakx »

je kan het online bestellen of eventjes een belletje
doen dan vertellen ze precies waar het bij je in de buurt
te koop is.

Groeten Laurens

[megamannen.web-log.nl]
Martin Spiering

Re: Roesssttt

Bericht door Martin Spiering »

Hammerite vormt een dikke water en zuurstofdikke laag. Ik heb cvolgens mij op deze list wel eens gelezen dat bij iemand de schilfers Hammerite weer van het chassis sprongen en eronder het flink geroest had. Zelf ben ik tevreden met Corroless als grondlaag, en daarover chassislak. Corroless is roestomvormende grondverf, leverbaar in de kleuren brique en beige. Echte ouderwetse milieuverpestende loodmenie schijnt ook prima spul te zijn, echter toen ik met mijn chassis aan de gang ging kon je dat niet makkelijk meer krijgen.
Plaats reactie