OT: HELP! Vervoersprobleem!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hans RRC V8 '76

OT: HELP! Vervoersprobleem!

Bericht door Hans RRC V8 '76 »

Beste medeprikkers,

Ik zit met het volgende probleem: op 24 april moet er een groep schoolkinderen (27 stuks) en een paar volwassenen (4 leerkrachten) met hun fietsen vervoerd worden van Rotterdam Ommoord naar Otterloo (ong. 100 km enkele reis). Op 28 april moet het hele zaakje weer teruggebracht worden. Nou is het vervoer van de leerlingen en leerkrachten wel rond, er zijn voldoende ouders die willen rijden en ook de meeste leerkrachten rijden zelf. Probleem zit hem in de fietsen. We kunnen niemand krijgen die met een aanhanger mag en kan rijden met voldoende capaciteit voor een dergelijk aantal fietsen. In het verleden konden we via via een klein vrachtwagentje huren (rijbewijs om zo het probleem op te lossen. Alleen lukt dat dit jaar niet meer via via en moeten we dus het volle pond betalen. Dat komt er op neer dat een groot deel van het budget naar het vervoer van de fietsen gaat. Er blijft dan te weinig over om de andere kosten te dekken. Het bedrag naar de ouders toe verhogen is geen optie, voor veel ouders op onze school is ?75,- al een fors bedrag. Ook zijn de fietsen onmisbaar.
Wie kan ons helpen? Uiteraard is er wel wat budget om bijv. brandstof kosten te vergoeden.

Met groet, Hans

PS Mijn eigen RRC heeft géén gekeurde trekhaak en ik geen BE.
boompje109

Re: OT: HELP! Vervoersprobleem!

Bericht door boompje109 »

Hoi hans,

Mechien moet je eens vragen bij de laro stam in eindhoven ik weet allen niet of die ook voor scholen doen rijden voor scouting´s wel zoveer ik weet kijk maar eens op site [www.larostam.nl] mechien dat ze je daar verder kunnen helpen.

Gr. Bastian van den Boom
boompje109
Gert

Bericht door Gert »

En gewoon een boedelbak huren ? Hier in de buurt huur je bij een BP tankstation een grote dichte aanhangwagen voor € 35,- per dag.
Op een andere manier kan ik je helaas niet helpen.
Nardo, LR 109, ex-CH brandweer

Bericht door Nardo, LR 109, ex-CH brandweer »

Hans,

Ik heb wel B/E maar geen trekhaak.
dus ik wil wel rijden in jou auto als dat helpt,.........
Moet wel vrij nemen, maar als ik daarmee kan helpen is dat geen punt,.....

Ik hoor het wel,
janzzen

Bericht door janzzen »

Ik heb hier een GROTE aanhanger staan ( van de buurman die fietsenmaker is) waarop fietsen vervoerd kunnen worden. ik wil hem wel eens vragen of hij die ter beschikking wil stellen. (zutphen otterloo is maar een stukkie...)

janzzen
Remco Vegting

Bericht door Remco Vegting »

Hoi Hans,

Mijn Chevy heeft een goedgekeurde trekhaak (tot 2000 kg) en ik heb B/E.
Ik heb alleen geen aanhanger met die capaciteit.

Dus als je een aanhanger kunt regelen, wil ik wel rijden.
Ik moet alleen wel uit Amstelveen komen en de Chevy rijdt ongeveer 1:4 op LPG...

Groetjes,

Remco
Disco

Bericht door Disco »

als je Bolleboom nou eens bel heeft over het algemeen wel wat staan en is de rotste niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
trouwens BE??????????????????? een fiets weegt +/- 15/20 kilo normaal laadvermogen aanhanger tot 750 kilo is +/-400 kilo zijn toch al gauw 20/26 fietsen
Met B mag je met een laro je eigen gewicht trekken je mag alleen niet boven de 3,5 uitkomen

Theo
Remco Vegting

Bericht door Remco Vegting »

Ja, maar waar vind je een aanhanger tot 750 kg die groot genoeg is voor 31 fietsen???

Het probleem is dat een aanhanger die daar groot genoeg voor is ook vaak een veel groter laadvermogen (op papier) heeft en dus mag je er met alleen B niet mee rijden.

Groetjes,

Remco
Hans RRC V8 '76

Ok, iedereen bedankt voor het meedenken. Zoals al geschreven door anderen, 31 fietsen raak ik niet kwijt op een boedelbak met een max. laadgewicht van 750 kg. Met alleen een chauffeur BE ben ik niet uit de brand, mijn Range heeft géén goedgekeurde trekhaak.
Ik ga nu kijken of ik in de omgeving Rotterdam een grote aanhanger kan regelen (misschien weet iemand hier iets?) en ik reken even de brandstofkosten Aalsmeer - Rotterdam - Otterloo uit. Als dat uit kan doe ik graag een beroep op Remco.

Alvast bedankt! Hans
Hans RRC V8 '76

Maar Zutphen - Rotterdam is een heeeeeel eind :-(. In elk geval bedankt voor het aanbod.

Met groet, Hans
Hans RRC V8 '76

Eindhoven is zo ver weg helaas... :-(

Met groet, Hans
Jan Willem

Bericht door Jan Willem »

Hans,

Of je nou van Rotterdam naar Otterloo (bijna Zutphen) rijdt met een volle bak en daarna weer leeg terug.

Of

Je rijdt leeg van Zutphen (bijna Otterloo) naar Rotterdam en weer terug.

Dat maakt toch niet veel uit??

Het is dat mijn haak ook niet gekeurd is en ik geen grote kar heb.

Misschien heeft Ron B wat staan (combinatie) wat je mag lenen/huren oid

Suks

JW Alexanderpolder
Hans RRC V8 '76

Wel als je eerst vanuit Rotterdam naar Zutphen moet om de aanhanger op te halen. En daarna weer terug. Dat is in totaal 4 x de enkele reis extra en dan lopen de brandstof kosten behoorlijk op.

Met groet, Hans
Ron109LPG

Bericht door Ron109LPG »

Beste Allemaal,
Ik heb op mijn Laura nog geen goedgekeurde trekhaak, maar onder de Rocky wel(3500 KG) Ik heb voldoende rijbewijzen in de kast liggen (BCDE CCV.
Lukt alles echt niet , dan wil ik wel vrij nemen,.
Ron
Hans RR V8 '76

Bericht door Hans RR V8 '76 »

Hoi Ron,

Bedankt voor het aanbod, het is inmiddels opgelost.

Met groet, Hans
Hans RR V8 '76

Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken, het is inmiddels opgelost.

Met groet, Hans
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Nu willen we natuurlijk weten HOE het opgelost is.

Frans Bonnes
Joop130

Bericht door Joop130 »

ja, zat al met een hand op mijn hart te denken ik ga het doen, ben wel nieuwsgierig?
Hans RR V8 '76

Ah ja natuurlijk! Als volgt: toen de leerkracht hoorde dat ik hier een oproep had geplaatst stond ie zich plaatsvervangend te schamen voor het feit dat wildvreemden wél bereid zijn om tijd en materialen in te zetten en de ouders van de kinderen niet of maar met mondjesmaat. Er is vervolgens wat meer druk (lees: emotionele chantage :-)) toegepast en dat heeft opgeleverd dat er een ouder met groooote auto en groooote aanhanger rijdt.

Met groet, Hans
Plaats reactie