Beste prikkers, 109 6 cilinder 1976 (type III versnelingsbak denk ik)
Wat doe ik verkeerd?
Heb vandaag de rubberen tapse keringen vervangen van de Selecteurs (3x)
(De versnellingsbak lekte olie aan de bovenkant)
Maar toen ik een test ritje maakte , maakte de versnellingsbak een ratelend (RRrrrRRRrrrRRRrrrr) geluid in zijn twee.
Hij schakelt veder goed. Hij rijdt wel in zijn twee, maar het geluid blijft.
En in zijn 4 met veel toeren hoor ik ver op de achtergrond het zelfde rrrrrr maar dan heel zacht.
Wat kan dat zijn, ik baal enorm want ik kan weer alles losmaken en het dekseltje er af halen.
Dit wil ik niet een paar keer doen, want je komt er slecht bij . (6 cilinder?)
Alle tips welkom , want ik wil het nu goed doen?.
Zit zelf te denken dat je de middelste selecteur is moet naar voeren of naar achteren moet schuiven en de klem weer aandraaien, maar zoveel speling heb je ook weer niet.
Waar moet ik op letten als ik de selecteurs in het gat stop moet ergens in vallen (de haak)
Het boek zegt daar over ook niet zo veel.
Weet het niet.
alvast bedankt
groeten Piet Bos
hulp voor versnelingbak!!!!!!!
Re: hulp voor versnelingbak!!!!!!!
Piet,
Als je de vorken van de selecteurs hebt los geschroeft, kan het zijn dat je ze niet helemaal juist hebt teruggezet zoals ze stonden. Je zult dan toch het deksl er weer even af moeten halen om deze iets bij te stellen. er zit welliswaar een nok in de selecteur assen maar daar heb je iets van speling op. Ik heb ze ook iets bij moeten stellen na mijn bak revisie.
Kijk trouwens eens of je ontluchtingsgaatje open is in het vuldopje van je bak. Op de prikkerdag lekte mijn bak ook aan de bovenkant en het gaatje bleek dicht te ziten met troep. gevolg overdruk in de bak en de olie perstte zich overal tussenuit.
Succes
Vincent&Zomba
109ex mil. 2.25d
[www.zomba109.fdesign.nl]
Als je de vorken van de selecteurs hebt los geschroeft, kan het zijn dat je ze niet helemaal juist hebt teruggezet zoals ze stonden. Je zult dan toch het deksl er weer even af moeten halen om deze iets bij te stellen. er zit welliswaar een nok in de selecteur assen maar daar heb je iets van speling op. Ik heb ze ook iets bij moeten stellen na mijn bak revisie.
Kijk trouwens eens of je ontluchtingsgaatje open is in het vuldopje van je bak. Op de prikkerdag lekte mijn bak ook aan de bovenkant en het gaatje bleek dicht te ziten met troep. gevolg overdruk in de bak en de olie perstte zich overal tussenuit.
Succes
Vincent&Zomba
109ex mil. 2.25d
[www.zomba109.fdesign.nl]