maagdelijk motorblok

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Leeke

maagdelijk motorblok

Bericht door Leeke »

Heeft iemand van jullie een idee of er literatuur bestaat die beschrijft hoe je vanaf het nulpunt een motorblok opbouwt? In de technische handleidingen kom ik alleen beschrijvingen tegen die ervan uit gaan dat je alles markeert wat je los maakt.

Dus dat je helemaal niet weet hoe het krukas en de nokkenas er in moeten en op elkaar afgesteld moeten worden.

Cheers, Leeke.
Floris

Re: maagdelijk motorblok

Bericht door Floris »

Mark Evans doet het op een 'eenvoudige' wijze met een V8 blok. Dit is niet bestemd als een gedetailleerde handleiding, maar het helpt wel de hoofdlijnen een beetje te begrijpen.

In a 4x4 is born
RoLandRover

Bericht door RoLandRover »

Welk type blok bedoel je?

eingelijk is er van elk blok wel een en ander te vinden,
maar wel er van uitgaande dat je een redelijk ebasis kennis hebt van motoren.

gr,

Roland
Leeke

Bericht door Leeke »

Roland,

Het gaat om een 2,25 liter diesel blok van een Serie III. Ik ben van plan om een goed blok te maken van drie andere blokken. Het beginpunt is zoals het er nu uit ziet nul.

Een klein beetje info, voor aanvang, heb ik altijd als zeer nuttig ervaren. Hopelijk weet je ergens iets te staan.

Cheers.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

In het originele Land Rover werkplaats handboek staat alles volledig omschreven.
Let er wel op dat er een aantal onderdelen zijn die niet onderling uitgewisselt mogen worden tussen de blokken, zoals bijvoorbeeld de lagerkappen.
Hier kan ook het onderdelen boek bij helpen.

Dennis B
Plaats reactie