Jorrit is nog steeds aan het sleutelen:
Plus punten:
werk schiet mooi op, motor takelen ging voorspoedig, motor kwam mooi los, geen kabeltjes vergeten los te maken.
We weten nu hoe de olie druk meter werkt en waarom je erst de olie moet aftappen voor je deze los maakt.
Helaas is het plafon te laag of de auto te hoog, we krijgen het blok niet uit de motor ruimten. (of we moeten meer wegslopen als bulbar,radiator, frondje enz.)
Maar werken in de motor ruimte is bij deze bewezen. Het gaat.
Distributie is los en Jorrit heeft weer een boel tips gekregen, Lees leermoment.)
Leuk voor als hij strakt in donker afrika zit.
Helaas (minpunt) krijgen we de krukas poeli niet los.
We zijn dus maar aan de andere kant gaan sleutelen.
Motor hangt nu dus achterste voren in de auto. Vlieg wiel vereist een aparte techniek, maar die hadden we in huis (lees verlengpijp.) en Jorrit is nu bezig om het vliegwiel en huis te verwijderen.
T stukjes lekken niet, en worden dus ook niet vervangen, valt enigzins mee dus.
Volgens jorrit gaat dit gedeelte op de startmotor na ook weer in elkaar, dus dat wordt een latertje voor jorrit (word volgens mij een sleutel kind.)
Start motor gaat mee voor een revisie.
Als iemand nog een goude tip heeft voor het verwijderen van de krukaspoeli dan houden we ons aanbevolen. (ik kom niet verder als inslijpen en klieven met de beitel, maar dat mag niet.)
Oja, de remmen van de lw heb ik los genomen en de uiteinden ingesmeerd met koppervet, maar ze piepen nog steeds.
Anton en Jorrit (Bush mechanic's)
Update: motor treeken Jorrit.
Re: Update: motor trekken Jorrit.
Peter,
Even de regels "onderwerp" lezen dan wordt het vanzelf duidelijk.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Even de regels "onderwerp" lezen dan wordt het vanzelf duidelijk.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Jorrit,
Wat je krukaspouly betreft. Moer verwijderen. Poulytrekker op de pouly en flink op spanning zetten. Pouly gelijkmatig rondom verwarmen. Niet te heet. Als je hem met je handen niet meer kunt vastpakken is genoeg. Ook niet te dicht bij de as omdat deze dan mee uitzet. Normaal gesproken moet dit altijd lukken.
Succes
Wim Janssen
Wat je krukaspouly betreft. Moer verwijderen. Poulytrekker op de pouly en flink op spanning zetten. Pouly gelijkmatig rondom verwarmen. Niet te heet. Als je hem met je handen niet meer kunt vastpakken is genoeg. Ook niet te dicht bij de as omdat deze dan mee uitzet. Normaal gesproken moet dit altijd lukken.
Succes
Wim Janssen
MMMM, warm stoken, had het zelf kunnen bedenken, ik heb is een vastgelijmde poeli op die manier verwijderd.
Ga het proberen, misschien kan ik jorrit blij verrassen.
Anton
Ga het proberen, misschien kan ik jorrit blij verrassen.
Anton