Oke ik kan het niet vinden.
Ben er vandaag achter gekomen door schade en schande dat de toplagers van de verschillende V8 motoren niet hetzelfde zijn. Nu moet ik ook zeggen dat ik zelf niet de nieuwe motor heb geplaatst maar een kameraad van mij, maar dat ging dus ff te vlug.
Wat bedoel ik met toplager?
Dat is dat bronzen busje was zich in de krukas bevindt van de V8 motor. Het eerste stukje van de primaire as (dus de as uit de versnellingsbak) wordt hierin gestoken.
Ik had een originele V8 motor uit 1974 en heb nu een SD1 motor die ik graag wil inbouwen. Helaas zijn deze toplagers qua diameter dus niet hetzelfde maar ik kan het onderdelen nummer niet vinden, sterker nog, ik kan het hele toplager nergens vinden.
Mijn vraag:
1 Welke verschillende toplagers zijn er allemaal? Of zijn alle Range Rover
toplagers hetzelfde maar van een SD1 anders?
2 Kan ik dit toplager ergens kopen? Vast wel, maar wie heeft dit op voorraad en
wat kost dat? (oude is niet meer te gebruiken)
3 Eventueel kan ik eentje later maken maar wat zouden de afmetingen dan moeten
zijn? Buitendiameter, binnendiameter en lengte??
Ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben met het ombouwen van een SD1 motor naar een Range Rover. Als jullie het niet begrijpen laat me dat dan ff weten, dan probeer ik het op een andere manier uit te leggen.
Groetjes, JC
Toplager in de krukas
Re: Toplager in de krukas
Toplager staat in het onderdelen boek bij de krukas. Is volgens mij dat kleine busje rechtsboven. Bij mij is het partnummer 549911.
Kan zijn dat er in een SD1 motor een ander zit, omdat er een andere versnellingsbak achter zit met een andere prise-as.
Ik denk dat Rene V8 ook nog wel zal reageren, en mij verbeteren.
Frans Bonnes
Kan zijn dat er in een SD1 motor een ander zit, omdat er een andere versnellingsbak achter zit met een andere prise-as.
Ik denk dat Rene V8 ook nog wel zal reageren, en mij verbeteren.
Frans Bonnes
Re: Toplager in de krukas
Ik hoop ook even dat Rene Winters gaat reageren want hij kent als geen ander de SD1 motoren natuurlijk.
Groetjes, JC
Groetjes, JC