Re: ontsteking V8 elektronisch

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan-Cor

Bericht door Jan-Cor »

Hoi Fred,

Als het mag, wil ik er graag nog ff op verder borduren hoor:

Ik heb inderdaad een mannetje nodig. Ik heb twee ontstekingen, een mannetje en een vrouwtje. De mannetjesontsteking is kapot en de vrouwtjesontsteking past dus niet.

Maar nu komt het, je kunt van een vrouwtje geen mannetje maken. Dit schroevendraaierblad zoals jij het noemt is één geheel met de as die door de gehele ontsteking loopt en zit dus NIET in een verwisselbaar blokje.

Dat is anders met het vrouwtje, dat gleufje zit inderdaad in een verwisselbaar blokje.

Nu zou het misschien zo kunnen zijn dat er ook mannetjes-blokjes zijn die je kunt verwisselen met een vrouwtjes-blokje. Als dat zo is, dan hoor ik het graag. Ik heb vandaag al ff gebeld maar die kunnen mij niet helpen. Is er iemand die weet of er inderdaad een "mannetjes-blokje" is en waar ik die kan kopen?

Groetjes, JC
fred101

Bericht door fred101 »

Als je bij het vrouwtje het verwisselbare blokje weghaald en je duwt het pinnetje weer in het tandwiel dan heb je een mannetje. Zo zit het nu bij mij.

Ik ben even de garage ingegaan en heb bij twee ontstekingen gekeken. Het klosje is inderdaad een vrouw en de man zit aan de as. Maar je kunt ook gewoon de assen wisselen. Is een werkje van niks. Heb ik niet gedaan omdat mijn ontsteking splinternieuw was en wilde ik geen oude as met slijtage in mijn nieuwe lagertjes zetten. De as is niet uit een stuk met het bovenste deel met vervroeger en nokken. Dus je kunt alleen het onderste rechte stuk vervangen.

Fred101
Jan-Cor

Bericht door Jan-Cor »

Okay Fred,

Ik denk dat ik je begin te begrijpen.
Maar om het helemaal in orde te hebben, is het misschien mogelijk dat ik je kan bellen? Of als je dat liever niet hebt dat je mij even belt? Je zou ff je tel. nr. hier kunnen vermelden of een PBtje sturen, in het andere geval kun je mij ook ff bellen: 06-54 235 106.

Groetjes, JC
Plaats reactie