Eventueel vastzittende zuigerveren.. WD40?
Eventueel vastzittende zuigerveren.. WD40?
Ik weet dat mijn aankomende LaRo een tijdje niets gedaan heeft. Voor in het geval dat de cilinders niet gevuld zijn met een olie mengsel ofzo, zou ik dan om eventueel vastzittende zuigerveren een scheutje WD40 door de bougiegaten kunnen spritzen om het een en ander alvast los te weken? Uiteraard worden de bougies vervangen samen met olie, e.d. voordat ik ook maar denk om het te starten.
Oh ja, er is ook geen achteruitrij licht. Is dit verplicht, zoja hoe kunnen we het makkelijkst dit oplossen?
Groetjes Mike
Oh ja, er is ook geen achteruitrij licht. Is dit verplicht, zoja hoe kunnen we het makkelijkst dit oplossen?
Groetjes Mike
Re: Eventueel vastzittende zuigerveren.. WD40?
Mike,
Je kunt het met een gerust hart met WD40 doen.
Als je liever iets anders wil gebruiken kan het ook met dieselolie.
Werkwijze:
- bougies eruit
- scheut diesel erin
- met de slinger langzaam een slag maken
- laten staan
- volgende dag herhalen en 2 slagen maken
De derde dag kun je starten zonder bougies en zonder gas te geven zodat eerst de diesel uit de cylinders weg kan.
Daarna bougies monteren en starten.
De Laro zal in eerste instantie behoorlijk roken vanwege de dieselresten.
Succes,
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Je kunt het met een gerust hart met WD40 doen.
Als je liever iets anders wil gebruiken kan het ook met dieselolie.
Werkwijze:
- bougies eruit
- scheut diesel erin
- met de slinger langzaam een slag maken
- laten staan
- volgende dag herhalen en 2 slagen maken
De derde dag kun je starten zonder bougies en zonder gas te geven zodat eerst de diesel uit de cylinders weg kan.
Daarna bougies monteren en starten.
De Laro zal in eerste instantie behoorlijk roken vanwege de dieselresten.
Succes,
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Geweldig, zo simpel dus.. Al dat ellende met Serious IIA wil ik dus (hopelijk) zien te vermijden hiermee. Het maakt dus niet uit dat het een benzineblok is, neem ik aan?
Achteruitrijlicht
Hoi Mike,
Leopold had ook geen achteruitrijlicht. Ik heb een werklamp achterop geschroefd verbonden met een trekschakelaar in mijn schutbord. Daar is hij vorige maand mee goedgekeurd. Je moet dus eerst je achteruitrijlicht met de hand aanzetten als je achteruit wilt rijden. Het is trouwens ook erg handig als ze bumperkleven, maar dat kan nog gevaarlijkere situaties opleveren. Ze remmen in ieder geval best hard...
Groet Sue en Leopold
Leopold had ook geen achteruitrijlicht. Ik heb een werklamp achterop geschroefd verbonden met een trekschakelaar in mijn schutbord. Daar is hij vorige maand mee goedgekeurd. Je moet dus eerst je achteruitrijlicht met de hand aanzetten als je achteruit wilt rijden. Het is trouwens ook erg handig als ze bumperkleven, maar dat kan nog gevaarlijkere situaties opleveren. Ze remmen in ieder geval best hard...
Groet Sue en Leopold
Re: Achteruitrijlicht
Heb je dat geprobeerd? Lijkt me hilarisch om te zien! Ik mag jouw gevoel voor humor!
Hee Mike,
Mijn landrover (mijn vorige LW is op kenteken geze zonder achteruit rijlicht dus niet verplicht...) En Serious IIA heeft al helemaal geen achteruit rij licht
Groet Bowy
PS ik hoop ook voor je dat geen ellende krijgt!
Mijn landrover (mijn vorige LW is op kenteken geze zonder achteruit rijlicht dus niet verplicht...) En Serious IIA heeft al helemaal geen achteruit rij licht
Groet Bowy
PS ik hoop ook voor je dat geen ellende krijgt!
IK heb vorige week een achteruitrijlampschakelaar (3x woordwaarde) gemonteerd in mijn ambulance.
In de pookhouder zit al een gat, als je daar draad in snijdt (3/8 x 24 gangen UNF)
past er zo een remlichtschakelaar in. even een draadje naar je zekeringkast en een naar achteren.
Groeten, Victor
In de pookhouder zit al een gat, als je daar draad in snijdt (3/8 x 24 gangen UNF)
past er zo een remlichtschakelaar in. even een draadje naar je zekeringkast en een naar achteren.
Groeten, Victor
Wat er niet op zit kan ook niet afgekeurd worden. Dus achteruitrijlicht hoeft er niet op als dit er niet opgezeten heeft.
Groet, Jan F(ook zonder achteruitrijlicht)
Groet, Jan F(ook zonder achteruitrijlicht)
Mike,
Als er wat aan,op of verbouwd moet worden kom je gewoon langs in ons rustieke dorpje Obdam, de buurt is ondertussen wel wat gewend.
Geldt natuurlijk ook voor anderen.
Dennis B.
Als er wat aan,op of verbouwd moet worden kom je gewoon langs in ons rustieke dorpje Obdam, de buurt is ondertussen wel wat gewend.
Geldt natuurlijk ook voor anderen.
Dennis B.
Hoi Mike,
Even een aanvulling op wat Sue schreef. Van Rene Gans (Auto Rega) heb ik namelijk begrepen dat je zeker geen werklamp als achteruitrijverlichting mag gebruiken.
Als je een werklamp achterop monteert moet dit ook duidelijk een werklamp zijn(bijv. zo'n ronde met een handvat), voorzien van een schakelaar op de lamp zelf. Een breed- of verstraler zou dus niet goed zijn. De lamp mag ook niet vanaf het dashboard bediend kunnen worden.
De enige manier om op een goede (officiele) manier achteruitrijverlichting te monteren is door een schakelaar bij de versnellingspook, zoals Victor beschreef.
Greetz, Maarten
Hoi Mike,
Achteruitrijlicht is niet verplicht maar wel enorm handig. (in het donker en zodat de mensen achter je weten wat je wil)
ik heb zelf een schak op m'n pooksteun gemaakt. ik heb daarvoor diverse typen schakelaars bekeken en geprobeerd die bij de standaard automaterialenhandel te krijgen zijn maar allemaal niet OK.
Niet vuil dicht
Slap plastic
Slag tekort
NC ipv NO contact
uiteindelijk op Land Rover schakelaar uitgekomen zonder moeren. een paar passende moeren moet je zelf maken van andere LaRo onderdelen.
totale kosten €7,50 - €10,-
ik kan de nrs van de gebruikte componenten wel geven als je intresse hebt.
voor het plaatsen moet wel je tunnel open dus ook vloerplaten eruit.
succes,
Yuri
SIII 109D
Achteruitrijlicht is niet verplicht maar wel enorm handig. (in het donker en zodat de mensen achter je weten wat je wil)
ik heb zelf een schak op m'n pooksteun gemaakt. ik heb daarvoor diverse typen schakelaars bekeken en geprobeerd die bij de standaard automaterialenhandel te krijgen zijn maar allemaal niet OK.
Niet vuil dicht
Slap plastic
Slag tekort
NC ipv NO contact
uiteindelijk op Land Rover schakelaar uitgekomen zonder moeren. een paar passende moeren moet je zelf maken van andere LaRo onderdelen.
totale kosten €7,50 - €10,-
ik kan de nrs van de gebruikte componenten wel geven als je intresse hebt.
voor het plaatsen moet wel je tunnel open dus ook vloerplaten eruit.
succes,
Yuri
SIII 109D
Achteruitrijschakelaar
Ik heb een originele remlichtschakelaar (besteld bij Budget Parts) gebruikt als achteruitrijschakelaar.
Het enige wat ik moest doen was draad tappen (3/8 x 24 gangen UNF) in de pookhouder.
Groeten, Victor
Het enige wat ik moest doen was draad tappen (3/8 x 24 gangen UNF) in de pookhouder.
Groeten, Victor