ivm motor swap had ik ook een nieuwe hoofkoppelingscilinder besteld aan de andere kant van het kanaal, toen het nog goedkoop was.
dus meteen de gelegenheid waar genomen om deze er in te zetten.
aangezien de slave cilinder een beetje lekte deze ook maar vervangen.(een unimog cilinder op een nissan Vbak in een landrover)
de hoofdkoppelings cilinder is een Lof cilinder. krijg je minder kramp in je been als je in de file staat zeiden ze.
in je uppie ontluchten is zwaar werk, telkens dat heen en weer rennen tussen het pompen en ontluchten in gaat je niet in je koude kleren zitten.
dus mijn schoonzoon gelokt met een gratis ritje om te helpen.
hij pompen ik ontluchten(klinkt vreemder als dat het is hoor).
we bleven lucht houden dachten we. totaal geen weerstand.
uiteindelijk maar gestopt. ik vermoede dat het stangetje in de hulpkoppelings cilinder te kort of te lang was. de hele zondag dus lopen piekeren hoe dat op te lossen. uit eindelijk wat draadeind, bouten, moeren, tyrewraps, kauwgom en ducktape verzameld en op maandagmorgen maar eens gekeken of ik het op kon lossen.
snapte er niks van.
garage houder er bij(staat nog steeds in een garage) en die onder de wagen laten kijken.
ikke pompen en pompen en pompen. roept hij naar boven(daar zat ik ) alles goed hier hoor.
hu? en nogmaals hu?
blijkt die Lof hoofdkoppelingscilinder zo goed zijn werk te doen in combinatie met een unimog slave cilinder en een Nissan Vbak in een series 3 dat je helemaal geen weerstand meer hebt. je kunt het pedaal naar beneden spugen.
nou nog zien hoe hij het doet als de motor draait(en moet koppelen)
_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker