Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu ma 15 okt 2018, 16:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018, 21:00 

Hallo

Ik heb een 88 lightweight.ex leger

Op mijn card staat geen trekgewicht hetgeen betekent dat er niks achter mag.

Ik heb contact gehad met RDW en daar zeggen ze dat ik een trekgewicht verklaring nodig ben.

Vervolgens contact gehad met de dealer en die zegt dat ik bjj de importeur moet zijn.
LR nederland gemaild en die zegt dat het via de dealer moet.

Ik snap er niks meer van.
Ik word heen en weer gestuurt en kom niks verder.

Wie weet raad?

Groet Jakob

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018, 21:27 

Dag Jakob,

Heb je niet toevallig ergens een vin-plaatje met de gewichten in de auto zitten? Ik heb een paar jaar geleden door middel van een foto daarvan de gewichten gewoon op kenteken gekregen.

Groet, Jonas

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018, 21:43 

Hallo Jonas

Ik heb al naar zoiets lopen zoeken.maar helaas nergens iets kunnen ontdekken.
Waar zou ik zoiets moeten kunnen vinden?.

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018, 09:37 

Mailtje met een verzoek sturen aan:

llagemaa@jaguarlandrover.com (oorspronkelijk gewoon gestuurd aan info@landrover.nl)

Ik hoop dat'ie d'r nog werkt.

Mijn verzoek zoals ingediend:

Goede middag,

ik ben op zoek naar een verklaring betreffende de trekgewichten van mijn Serie 3 88” Land Rover uit 1972,

Op dit moment staat niets vermeld op mijn kenteken omdat ten tijde van het op naam zetten van mijn La Ro toentertijd het gebruikelijk was dat dat niet vermeld werd.

Maar omdat ik er wel graag een aanhanger mee wil kunnen trekken zonder meteen een prent te krijgen zou ik die gewichten wel graag geregistreerd hebben op mijn kenteken en daarvoor heb ik die verklaring betreffende de trekgewichten (geremd en ongeremd) nodig voor de RDW.

Gegevens wagen:

Land Rover
Type Serie 3 88” “Lightweight” of “Air Portable"
Bouwjaar 1972
Chassisnummer: 95400400A
Motortype: 2.25 Petrol
Motornummer: 95101547A

Ik hoop dat u mij aan die verklaring kunt helpen.

Met vriendelijke groet,

Gert-Jan Klijn.

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018, 12:12 

Het probleem met een Light Weight is waarschijnlijk dat er een vierkante militaire achterbalk op zit, waarop geen Brink 935 past. Deze Brink trekhaak is de enige die een goedkeuring heeft voor een series Land Rover.

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018, 14:51 

"Het probleem" met een Lightweight is dat wanneer er helemaal geen trekgewichten geregistreerd staan, je ook helemaal niets mag trekken, met trekgewichten in elk geval 750 kilo want dat mag, ook zonder "goedgekeurde" trekhaak gewoon achter de LW.

Heeft dus helemaal niets te maken met de militaire achterbalk of de Brink trekhaak.

De LW is ook met de Brink niet wettelijk geschikt om meer te trekken, is een beetje haarkloverij want een LW is natuurlijk gewoon een Series of zoals op het certificaat staat een Landrover, 1969 e.v.

De mijne heeft gewoon keurig ongeremd: 500 kg en Geremd: 2000 kg op kenteken gekregen na insturen van de verklaring van Land Rover, dus met om het even welke trekhaak, mits deugdelijk gemonteerd, mag ik gewoon elke geremde aanhanger t/m 750 trekken, zelfs als die aanhanger tot 3500 kg is goedgekeurd, zolang ik bij weging maar niet meer als die 750 kg d'r achter heb.

Je wil waarschijnlijk ook helemaal geen 2000 kg achter je LW of andere series hangen, maar een caravannetje van zeg 1000 of 1200 kg zou ook ik wel fijn vinden, echter ik doe dat maar niet om alle echte en denkbeeldige problemen te voorkomen.

Gert-Jan.

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018, 16:58 

Leendert schreef:
Het probleem met een Light Weight is waarschijnlijk dat er een vierkante militaire achterbalk op zit, waarop geen Brink 935 past. Deze Brink trekhaak is de enige die een goedkeuring heeft voor een series Land Rover.

Vlgs mij zeggen de regels dat iedere goedgekeurde trekhaak goed is, en dat zou maar zo kunnen betekenen dat iedere EU goedgekeurde trekhaak goed is .... er zijn ook allerlei voordelen aan Europa (de Britten beginnen dit nu ook in te zien).

Verder ... zou je in de limiet een standaard Series achterbalk op het chassis kunnen (laten) lassen.
Het kost wat (in ieder geval originaliteit) maar daarna past een standaard trekhaak geheel volgens de regels.
Waarmee je direct de gekte van de regels ziet: rond de trekhaak mag er niks - rond het chassis mag van alles.

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2018, 18:33 

helaas werkt het email adres niet.

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2018, 08:41 

Dan dus even die tweede proberen dus info@landrover.nl, daar heb ik hem tenslotte ook gewoon heengestuurd en die hebben hem uiteindelijk aan Leen doorgestuurd.

Gert-Jan.

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2018, 22:35 

Ik ben toevallig bezig voor mijn 109 series 2a.
Het MOET tegenwoordig via de landrover verkoper, dit omdat er kosten aan vast zitten.
En jammergenoeg niet te zuinig ook. €200 ex btw.

Bij mij in de regio is de service verkoper van RAC te rotterdam de enige die hier moeite voor wil doen.
Al de andere wimpelen je af en schrijven wat op en bellen of mailen je "later". wat dus nooit gebeurt.

Momenteel wacht ik op mijn fabrieks verklaring, en daarna zou ik die naar de RDW kunnen sturen.
contact via de importeur heb ik trouwens gehad met het email adres crcnl@jaguarlandrover.nl
Zeer behulpzaam echter zoals eerder aangegeven moet het vanwege de betaling via het dealer netwerk.

Theoretisch zou elke dealer dit gewoon moeten aanvragen, alleen het is of onwetendheid of ze hebben er gewoon geen zin in.

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]