Wie weet er (GRATIS) terreinen in Brabant ??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Lara C.

Wie weet er (GRATIS) terreinen in Brabant ??

Bericht door Lara C. »

Misschien is deze vraag ooit eerder gesteld, ik kon er in ieder geval niet direkt iets van vinden, maar wij zijn op zoek naar (gratis) terreinen in brabant waar je ook niet gelijk door de politie of iemand die zich ook belangrijk voelt wordt weggestuurd of beboet.
Weet iemand iets, en ook hoe je er naartoe zou kunnen rijden, we komen uit de buurt van den bosch/waalwijk.

Alvast bedankt
Aad Koene

Re: Wie weet er (GRATIS) terreinen in Brabant ??

Bericht door Aad Koene »

Daar kunnen we heel erg kort over zijn: die zijn er niet!!

Hier en daar zijn er stukje in de omgeving van Den Bosch en Waalwijk te vinden waar een bospad en dergelijke nog bereikbaar is, maar SBB heeft er inmiddels de gewoonte van gemaakt om elk pas waar in het weekend terrein is gereden `smaandags te voorzien van de bekende groene palen.

Er schijnt inmiddels een klein terrein te zijn in Tilburg, Marco Schepens heeft daar over bericht.
Informatie hierover is te vinden op zijn site: www.defender110.tk

Veel succes,

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Bjorn

Bericht door Bjorn »

In de buurt van Oirschot/spoordonk zijn wij een paar weken geleden geweest. Daar is een soort zand depot. Kun je wel leuk spelen, maar het is niet echt groot. Er ligt ook niet zoveel zand meer als eerst.

Bjorn
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Bjorn,

ik wil geen spelbreker zijn maar ik denk dat ik je wel moet waarschuwen.
Zanddepots zijn op voorhand geen openbare terreinen dus een boete voor het onbevoegd betreden van een niet openbaar terrein is het risico.
Bovendien is op zanddepots voorzichtheid geboden, als het een opspuitdepot is kan er drijfzand voorkomen en hier verdwijnt heel je Laro in, als het een oprij depot is kijk dan uit voor los gestorte stukken, ook daar kan je heel vervelend in verzakken en uitgraven is een hoop werk.

Verder: veel terreinplezier.

Dave

Bericht door Dave »

ik weet wel een leuk gebied in de buurt van waalwijk, het ligt achter het industrie terrein de vossenberg in Tilburg, ter hoogte van de dongense weg , vraag me af of dit een vrij terrein is, maar heb daar nog nooit problemen gehad...
is echt de moeite waar om eens te gaan kijken

groeten

dave
Bjorn

Bericht door Bjorn »

openbaar terrein zal het inderdaad niet zijn. 't zijn in iedergeval wel gewoon droge zandbergen. Vooraf het terrein verkennen is echter wel (sowieso altijd!) aan te raden. Ze willen namelijk weleens de helft van een zandhoop weggreaven en dan is er inderdaar kans op wegzakken ende of in een afgrond rijden.
Openbaar zijn deze terreinen inderdaad nooit (helaas) volgens mij is het (buiten alle officiele terreinen) overal verboden.. Maarja, dat heeft ook wel weer iets spannends...
Doet me weer herinneren aan de tijd dat we met oude damesbrommertjes stiekum rondreden..
Paul

Bericht door Paul »

Klopt inderdaad.Dit is best een aardig stukje (klein terrein) waar je wel een paar uurtjes zoet kunt zijn. Wij zijn er een maand of anderhalf nog geweest en daarvoor zeer regelmatig. De plaatselijke boswachter heb ik daar nog nooit gezien maar waag het niet om in de omgeving in afgesloten stukken te gaan rijden en al helemaal niet in landgoed 'Huis ter Bosch"want dan zal Bromsnor je snel bekeuren.Wie weet komen we je eerdaags daar wel tegen.

Veel plezier, Paul
Bjorn

Bericht door Bjorn »

een aantal jaren geleden zijn we eens met de 2cv club op het 4x4 terrein van de beekse bergen wezen crossen, bestaat dat nog eigenlijk..??
Paul

Bericht door Paul »

weet ik niet zeker maar ik denk het wel.Een jaar of 8 geleden ben ik daar eens wezen kijken naar een selectie- procedure voor de cameltrophy. Toen was daarvoor of daarna ook een evenement dat door Gijsberts Tilburg (suzuki) werd georganiseerd. Ik weet niet of Gijsberts hierin nog steeds actief is omdat Chef Gijsberts niet meer in de zaak zit

Groeten paul
Paul

Bericht door Paul »

heb even op de site van de Beekse bergen gekeken maar kan niet vinden over 4x4 toestanden..... dus.... :-)
Roel

Bericht door Roel »

Je kunt ook het militair oefenterrein in Oirschot proberen
(op zondag dus!): via de tankoversteekplaats kun je er
makkelijk op. Het zal wel niet mogen (ik zag zo snel
geen bordjes), maar het is daar vrijwel onmogelijk om natuur te vernielen. Ik zag daar vorige week enkele uitdagende onder water staande weggetjes!

Roel
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Roel,

Ik denk dat je daar onverantwoorde risico`s mee neemt.
Nog los van het feit dat militaire oefenterreinen ten strengste verboden zijn voor burgervoertuigen zou je niet moeten willen dat er op je Laro geschoten wordt met een scherpe antitankgranaat of dat je een tank over je heen krijgt die met zo`n 65 km/uur door het terrein komt vliegen en waar je dus met de beste wil van de wereld niet meer voor uit kunt wijken.

Als je toch wilt rijden op een militair terrein neem dan contact op met de wachtcommandant.
Soms wil het wel eens lukken om als groepje toestemming te krijgen het terrein in te mogen, met of zonder toezicht.
Je weet dan in ieder geval zeker dat er niet op je geschoten kan gaan worden.
Worden er regels gesteld, hou je daar dan aan anders verpest je het voor jezelf en voor anderen (uiteraard geldt dit ook voor het wildrijden in de natuur).

Een andere plaats waar het soms mogelijk is om terrein te rijden is op Vinexlocaties.
Daar is bijna altijd een gronddepot te vinden.
Neem contact op met de hoofduitvoerder (uiteraard op een werkdag) en vraag (met reden en uitleg) op welke plaatsen dit zou mogen.
Rij in ieder geval niet op plaatsen waar men terreinen aan het afwerken is, zoals taluts en dergelijke, en zorg dat je geen rotzooi achterlaat.

Tot slot: de broedtijd voor vogels komt er weer aan, dus laat natuurgebieden en vogelbroedplaatsen met rust.

Veel terreinplezier,

Jan G.

Bericht door Jan G. »

Als iemand contact opneemt met de wachtcommandant en hij geeft toestemming... Dan wil ik ook wel mee...

Ik heb een nog altijd groene ex-nl leger 109 ambulance, dus dat valt in militaire oefenterrein niet eens op. ;-)

Grt,
Jan
Arno

Bericht door Arno »

Ik ben dan ook van de partij.

Groetjes Arno en de blauwe Landrover van het smoelenboek
Roel

Bericht door Roel »

Aad,

je hebt helemaal gelijk met je verhaal, maar op zondag
gebeurt er helemaal niets op zo'n terrein. Sterker nog,
er wandelen en picknicken veel mensen (als het mooi weer is).
Je moet wel uitkijken voor de sporen die de tanks trekken:
die zijn een maatje dieper dan een land rover gewend is.

Misschien kunnen we een keer toestemming krijgen voor
een prikkersdag? Wat ik van het terrein gezien heb is
het perfect hiervoor (genoeg water- en modderbakken).

Roel
Hendrik "Blue-Box" SIII

Bericht door Hendrik "Blue-Box" SIII »

En ik ook wel........
Begint al aarig op een nieuwe Prikkersdag te lijken.
Yuri

Bericht door Yuri »

Ja, ik ook...

Yuri
SIII 109D
aart

Bericht door aart »

en ik
aart
Menno

Bericht door Menno »

Dat wil ik ook wel. Tijdens mijn diensttijd was het de sport om zo lang mogelijk in 2 wiel aandrijving over de tankbanen te rijden, en pas als het echt nodig was de 4 wiel in te schakelen. Je stond er echt versteld van hoe ver je kwam.

Gr. Menno
[www.qwerty-realisatie.nl]
Paul

Bericht door Paul »

Als de mijne dan weer wil starten ga ik ook me":-)
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

IK OOK IK OOK !!!!!!!!
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

Als de datum nog in mijn overvolle agenda vrij is wil ik met alle plezier weer een konvooi vanuit Den Helder leiden.

Groet, Victor
Jeroen

Oirschotse heide verboden!

Bericht door Jeroen »

Ik ken de Oirschotse heide erg goed (niet van terreinrijden hoor) maar er wordt op zondag erg veel gecontroleerd door politie en marechausse omdat het inderdaad ten strengste verboden is om hier te rijden. Zondags zijn er geen oefeningen, maar toch mag het niet.
Ik weet dat als je daar met een crossmotor betrapt wordt, deze in beslag genomen wordt. Ik zou het dus niet durven proberen. De groene bordjes staan er zeker wel!!

Toestemming om daar te rijden kun je als individueel zeker vergeten. Voor scoutinggroepen liggen hier wel mogelijkheden. Ik weet dat de Laro-stam (scouting) hier wel eens rijdt.
Jeroen

Nieuwe prikkerdag in Oirschot

Bericht door Jeroen »

Ik zie dat er erg veel interesse is om een nieuwe Prikkerdag op de Oirschotseheide!!!

Wij zijn helaas geen erkende vereniging (daarvoor moet je ingeschreven staan) en ben bang dat er dus weinig kans is om hier te mogen rijden. Het is er wel heel erg mooi, maar verwacht dat de kans 0 is. Natuurlijk kan er altijd geinformeerd worden of wij een stukje mogen gebruiken.

Is hier serieuze interesse?????
Serious IIa

Re: Nieuwe prikkerdag in Oirschot

Bericht door Serious IIa »

Volgens mij blijkt uit het bovenstaande zeker dat er serieuze intresse is... Helaas woon ik zelf een beetje te ver weg om te kunnen informeren.....

Groet Bowy
Aad Koene

Re: Nieuwe prikkerdag in Oirschot

Bericht door Aad Koene »

Jeroen, kijk even bij je mail.

Jan G.

Wil best contact opnemen met wachtcommandant

Bericht door Jan G. »

Lara c., Aad, Jeroen en alle anderen die zich aangesproken kunnen voelen....

Ik wil best contact opnemen met de wachtcommandant van leger basis Oirschot om te vragen of er iets mogelijk is.

Ik wil echter niet een andere prikker voor de voeten lopen, dus laat even weten of je dit zelf al wilde doen (gedaan hebt), of voor wat voor reden dan ook mijn aanbod niet wenselijk vindt.

Grt,
Jan
Rangie (Ron)

Re: Wil best contact opnemen met wachtcommandant

Bericht door Rangie (Ron) »

Ikke wille ooook mee !!!!!!!!! O.K ??? m'n Rangie net weer schoon gemaakt, en hij vindt het maar niets, net als ik in een 3 delig pak, NEEEEEEEEEEEEEE we willen "spelen"
Al zal de 2e prikkerdag half zo succesvol worden als de 1e, is het nog altijd een geslaagde dag !! niet dan??
Jeroen

Re: Wil best contact opnemen met wachtcommandant

Bericht door Jeroen »

Er wordt op dit moment gekeken of het uberhaupt mogelijk is om hier een keer te rijden. Helaas ligt dit bij Defensie Terreinen nogal moeilijk.

Er wordt mogelijk binnenkort door mensen contact gezocht. Ik laat dit even weten zodat ze niet overspoeld worden met reacties van Prikkers, omdat al verschillenden mensen inmiddels aangegeven hebben om meet te willen en te informeren.

Jeroen
Plaats reactie