aanpassen remmen bij v6 ombouw

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
alex

aanpassen remmen bij v6 ombouw

Bericht door alex »

prikkers,

ik zit er aan te denken om mijn serie 3 om te bouwen naar een v6 uit een ford. Nu neem ik aan dat ik dan ook mijn remmen moet upgraden...waarschijnlijk schijven voor. Weet iemand hier iets over te melden. Kan ik die misschien uit een ander voertuig halen (weet dat santana's in spanje er mee rijden). Of nieuw/gebruikt kopen (maar hoe duur dan). Of is het helemaal niet verplicht voor de RDW.
Hopelijk iemand raad...
Alex 109 (nu nog 4 cil)
Henk--------Darwin LW 88

Re: aanpassen remmen bij v6 ombouw

Bericht door Henk--------Darwin LW 88 »

Ja, een V6 is echt te gek, maar zie maar aan een conversiekit te komen.
Zet er dan wel een 2.0 liter in ( Taunus / Sierra ) want dan blijf je binnen de 40 % motorvermogentoename, anders veel problemen en geld bij de keuring.
Dus met deze motor wordt er niet gekeken naar het remvermogen.

succes, grt Henk.......
Dennis101

Re: aanpassen remmen bij v6 ombouw

Bericht door Dennis101 »

Het gewicht van de auto zal niet tot nauwelijks veranderen dus de remvertraging verandert ook niet.
Dus als hij nu aan de remeisen voldoet dan zal hij dat met een V6 nog steeds doen.

Dennis B.
Henk--------Darwin LW 88

Re: aanpassen remmen bij v6 ombouw

Bericht door Henk--------Darwin LW 88 »

Als je boven de bekende 40 % komt, dan moet i een weggedrag test doen in Lelystad. Dus stuurinrichting en remmen komen dan behoorlijk aan de beurt en dat gerelateerd aan het nieuwe motorvermogen.

grt Henk.........
aRumble

Re: aanpassen remmen bij v6 ombouw

Bericht door aRumble »

Daar je met meer vermogen waarschijnlijk ook hogere snelheiden zult bereiken ben ik juist van mening om je remmen te up-graden!

een eenvoudige confersie is zijn de voorremmen van een 109 over te zetten, deze zijn 11 inch qua diameter ipv 10.
mocht je nog meer stopping power nodig hebben, kun je nog kiezen voor de remmen van een stage one, deze zijn ook 11 inch, maar dan een slagje breder.
schijfconfersies zijn er natuurlijk ook, maar word al een duurder grapje.
vergget bij het aanpassen van de remmen niet om ook je hoofdremcilinder en remverdelen aan te passen.

Anton
Plaats reactie