Dimlichten uitgevallen
Dimlichten uitgevallen
Ik rij tijdelijk in een Landrover van een vriend van me en nu zijn de dimlichten uitgevallen (gisteravond op de snelweg, op zich een aparte ervaring).
Heb natuurlijk vanochtend direct de zekeringen bij de versnellingspook gecheckt maar die zijn allemaal in orde.
Het groot licht e.d. werkt nog wel, het stadslicht ook en als ik dimlicht aanzet valt ook het dashboard licht uit. Lijkt me dat het iets met zekering of voeding te maken moet hebben maar wellicht dat iemand hier nog een suggestie voor heeft.
Indien het een probleem van de zekeringen onder de stoel zou betreffen zou er toch meer uitgevallen moeten zijn?
Alvast dank.
Michel
Heb natuurlijk vanochtend direct de zekeringen bij de versnellingspook gecheckt maar die zijn allemaal in orde.
Het groot licht e.d. werkt nog wel, het stadslicht ook en als ik dimlicht aanzet valt ook het dashboard licht uit. Lijkt me dat het iets met zekering of voeding te maken moet hebben maar wellicht dat iemand hier nog een suggestie voor heeft.
Indien het een probleem van de zekeringen onder de stoel zou betreffen zou er toch meer uitgevallen moeten zijn?
Alvast dank.
Michel
Re: Dimlichten uitgevallen
Arnold,
Een 90".
ik vermoed een doorgebrandde schakelaar in het dashbord.
Aad Koene
LR S2a 109" Stawag 2,5 Tdi RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Een 90".
ik vermoed een doorgebrandde schakelaar in het dashbord.
Aad Koene
LR S2a 109" Stawag 2,5 Tdi RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Helaas weet ik van een 90-tiger niets. Maar van het prikbord weet ik dat Aad vaak gelijk heeft.
Arnold.
klinkt wel bekend ja.... zeer waarschijnlijk de schakelaar te warm geworden en daardoor de contactpuntjes weggesmolten.
heb ik een tijd terug ook gehad
groet, Ez
heb ik een tijd terug ook gehad
groet, Ez
Eén of twee weken terug stond hier ook al een posting over, schijnt te maken kunnen hebben met het ontbreken van een schakelrelais, waardoor de volle stroom die de lampen trekken door de schakelaar loopt, en daar kan hij blijkbaar niet tegen.
Misschien een reden om maar meteen grondig in te grijpen als het bovenstaande gebeurt, heeft iemand daar ervaring mee?
Groet,
John
Misschien een reden om maar meteen grondig in te grijpen als het bovenstaande gebeurt, heeft iemand daar ervaring mee?
Groet,
John
Ik heb dit zelf ook al twee keer meegemaakt met mijn 90'' 300TDI. De eerste keer was de schakelaar doorgebrand en de tweede keer zat er sluiting in de richtingaanwijzer/groot/dimlichtschakelaar. Het schijnt vaker voor te komen als je een nieuw onderdeel bestelt en de reaktie hoort van de verkoper. Als je een werkplaatshandboek hebt met een schema van de bedrading kun je het euvel aan de hand van het schema vaak zelf opsporen. Er zitten 2 relais tussen, dus de volle stroom loopt niet door de schakelaar, ik denk een kwestie van zwakke schakelaars of vervuiling van de punten, waardoor deze warm worden. De zekeringen heb ik nog niet stuk gehad of de zekeringen zijn te zwaar.