Carb. vraag

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Keesje Disco ( V8 LPG 1990 )

Carb. vraag

Bericht door Keesje Disco ( V8 LPG 1990 ) »

Ik heb twee SU carbs. met van die warte dopjes om olie te vullen. Kun je nu de kelk waar deze ingaan er zo maar afhalen of vallen er dan allerlei schroefjes uit of ben je instellingen kwijt. Ik wil dit doen omdat ik vorige week nogal wat warte aanslag op de schuif die hier in loopt zag zitten. Als ik dit met een spuitbuisje zou doen dan loopt juist alles in de sproeiers ed. en dat wil ik ook niet.
Frans Bonnes

Re: Carb. vraag

Bericht door Frans Bonnes »

Kan je er zo afschroeven. Zit maar een veer in.

Let op met weer monteren, alles past maar op een manier.

En NIKS met schuurpapier of zo iets schoonmaken

Frans Bonnes

Bendakt maar weer, zal voorzichtig zijn
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Op prikker CD1 staat onder carburateurs een handleiding voor de SU HIF44 carburateur.

Dennis B.
fred101

Bericht door fred101 »

als de motor goed loopt zou ik het lekker dicht laten, die zwarte aanslag zit er na 100 km weer op. Als hij niet goed loopt is dat niet de oorzaak.

fred101

Hij loopt als een zonnetje, maar ik dacht het niet hoorde.
Wel vind ik het lang duren als je kort gas geeft en dan weer los laat voordat de toerenteller op 1000 staat.
Waarschijnlijk staat dit dus los van elkaar, ik vergelijk dit dan mijn andere auto ( n*ss*n 100 )
fred101

Bericht door fred101 »

Dat zou je vervroeger kunnen zijn. Je zou de gewichtjes eens kunnen smeren. Als die blijven hangen heb je ook dat effect. Maar je gasnaalden kunnen ook niet goed gecentreerd zijn. Dennis weet daar meer van.

Fred101
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Daar zal hij geen last van hebben, rijdt volgens een eerdere posting op gas.

Frans Bonnes
fred101

Bericht door fred101 »

Ik beb blij dat er nog iemand goed leest. :-)
Dan kan ook de verdamper te traag reageren, misschien veel sludge erin, wanneer is ie voor het laatst afgetapt. Ben er nog steeds niet aan gewend dat gas rijders altijd op gas rijden.
Ik heb ook lpg in jorm maar dat is zo'n klein tankje (70L) dat ik erg vaak op benzine rij, bijna meer als op gas.

Fred101
Plaats reactie