Hoe maak je een RR belastingvrij?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ronald

Hoe maak je een RR belastingvrij?

Bericht door Ronald »

Heb een '82 RR op het oog, maar geen trek in de combinatie lpg/wegenbelasting of grijs kenteken. Kun je met papieren van voor 1978 volstaan om de RDW te laten geloven dat de auto een oldtimer is? Of moet je ook een oud chassis hebben en dit omwisselen met dat uit 1982? Heeft iemand hier ervaring mee?
JR

Re: Hoe maak je een RR belastingvrij?

Bericht door JR »

Ronald schreef:
>
> Heb een '82 RR op het oog, maar geen trek in de combinatie
> lpg/wegenbelasting of grijs kenteken. Kun je met papieren van
> voor 1978 volstaan om de RDW te laten geloven dat de auto een
> oldtimer is? Of moet je ook een oud chassis hebben en dit
> omwisselen met dat uit 1982? Heeft iemand hier ervaring mee?

Als je maar 2/3e deel van de originele belastingvrije auto gebruikt. Je papieren horen bij het chassisnummer. Even de RDW wijs maken dat ie uit 78 komt gaat dus niet. In de praktijk komt het er dus op neer dat de grootschalige ombouwconstructies die er met RR's en Wagoneers gepleegd werden, nu niet meer kunnen.
Reken ook eens uit was 4 jaar wegenbelasting je kost en leg dat naast je ombouw kosten. Of bouw de LPG er over 4 jaar in.

Succes.

Groeten, Jan R.
Jan Moesman

Bericht door Jan Moesman »

Voor zover ik heb begrepen dient het originele chassis met ingeslagen nummer tenminste 25 jaar oud zijn. Je kan dus de auto op een oud chassis schroeven.
De beoogde auto is te jong voor de wegenbelastingvrijstelling helaas.

Jan
janzzen

Bericht door janzzen »

je kan hem nog altijd in brand steken, is tie voorgoed belastingvrij :-)
janzzen
Martin M

Bericht door Martin M »

Wachten, gewoon Wachten.
Is volgens mij het makkelijkst.
Af en toe een modderbad, een beetje benzine en olie. Dan wordt ze vast 25 en belasting vrij

Martin M
Tom MWL

Bericht door Tom MWL »

Als die regeling dan nog bestaat........
??????????????????????????????

Martin M schreef:
>
> Wachten, gewoon Wachten.
> Is volgens mij het makkelijkst.
> Af en toe een modderbad, een beetje benzine en olie. Dan
> wordt ze vast 25 en belasting vrij
>
> Martin M
Anton

Bericht door Anton »

Volgens mij kun je makkelijk met papieren een auto belastingvrij krijgen. Het heeft zelfs een naam. Omkatten!
Het is natuurlijk wel iligaal, maar als jij dat risico aandurft.
Er is natuurlijk de mogelijkheid aanwezig dat je er uitgevist word bij een controle
(apk,rdw,douane,belasting).De boete die je dan betaald is niet misselijk.
Dat zekere risico zul je toch moeten incalculeren. Maar een sluwe belasting ontduiker als jij ontloopt die inspecteurs natuurlijk met gemak.
Beter is trouwens om een 94er RR te nemen, meer luxe, en electronica, vierdeur, 4.6 efi. zo'n glimmende auto Staat prachtig met blauwe platen.

Tja, maar of je dan nog lekker in je RangeRover rijdt.
Jan F.

Bericht door Jan F. »

Hé, waar ken ik dit idee van??? 3 op 1 kenteken gaat zo toch ook?

Groet, Jan F.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Ik ga geheel mee met het verhaal van Jan R, met de aanvulling dat het ook bij de belastingdienst bekend is dat dit veel met RR's wordt gedaan, er zijn mij meerdere gevallen bekend waarbij de bezitter van zo'n RR een bezoek heeft gehad van de belastingdienst.
Een bekende RR handelaar heeft dit verhaal nogmaals bevestigd.

Dennis B
Ronald

Bericht door Ronald »

Bedankt voor alle reacties, maar hoe kat je een auto dan om? Chassisnummer uit nieuwer model vijlen en ouder nummer erin tikken? Dan naar RDW met auto en papieren en zeggen "Kijk eens wat een mooie auto ik uit Duitsland heb geïmporteerd, mag ik een kenteken aub?"
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Bijna goed,

Je moet alleen dat stukje langs de RDW weglaten ............ en gewoon met dat nieuwe kenteken gaan rondrijden en hopen dat je niet gepakt wordt!! Ik zou ik dit risico niet willen nemen! Voor die paar euro's zijn dat geen grappen!!

Groet Bowy
Aad Koene

Re: Nog meer belasting ontduiken

Bericht door Aad Koene »

Ronald,

als je nu super tankt en dit aanlengt met 20% lijnolie loopt je Range Rover nog steeds en hoef je nog minder belasting te betalen.

Koop gewoon een auto die je wel kunt betalen of betaal gewoon de wegenbelasting.
Door dit soort grappen is al het gez*@!?k bij de RDW begonnen waar we nu allemaal last van hebben.
Mijn mottooe wat je vind dat je doen moet maar blijf wel achterom kijken.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Ronald

Bericht door Ronald »

Ik kan me die RR best veroorloven, maar heb gewoon een bloedhekel aan het betalen van 'onzinnige' belasting....
Arie

Bericht door Arie »

Wedden dat je dan ook thuis een satontvanger heb met een gold/of funkaart?

Grtz,
Arie
Anton

Bericht door Anton »

Ik vind het eigenlijk helemaal niet onzinnig om belasting te betalen, de manier waarop is misschien niet voor een ieder eerlijk, en om in de wegenbelasting (houderschap belasting) te blijven, zou het misschien meer ten gunste kunnen naar de gebruiker. Maar de belasting zorgt hier in Nederland toch voor een goed klimaat, Ik zou dat niet anders willen.

Het omkatten van je auto heeft meerdere gevolgen, daar je niet met de auto rijdt die je doet vermoeden, is ook niet de auto verzekert die je vermoed, dus eigenlijk je auto is niet verzekert. Het is dan maar te hopen dat je niet die kostwinner met 13 kinderen invalide rijdt.

Einde oefening!

Anton
Plaats reactie