olie stuurbekrachtiging

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hans RR V8 '76

olie stuurbekrachtiging

Bericht door Hans RR V8 '76 »

Weet iemand waar ik ATF olie voor de stuurbekrachtiging van de RR kan krijgen? (Omgeving Schiedam) En hoeveel gaat er eigenlijk in? Een litertje of zo? En hoe krijg ik de oude olie eruit? Het lukt me namelijk niet om de auto in de juiste stand op de kop te houden :-).

Met groet, Hans
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: olie stuurbekrachtiging

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Bij elke automaterialenzaak, zelfs tankstations en praxis hebben het soms wel.
gaat ruim een liter in, dus 2 kopen.
leeghalen, moet je een van de slangen van je reservoir losmaken en leg laten lopen, eventeel motor heel even laten draaien om de oude olie eruit te krijgen.

succes
robert

Bericht door robert »

Weet je zeker dat er ATF in moet? Er is ook speciale stuurbekrachtigingsolie te koop. In mijn auto mocht ik evt allen bijvullen met ATF maar het zou in principe stuurbekrachtigingsolie moeten zijn. (te koop bij iedere automaterialenzaak denk ik).
Hans RR V8 '76

Volgens een eerder hier gestelde vraag ATF. In het repair operation manual wordt ATF M2C, 33G of 33F voorgeschreven. Geen idee wat de verschillen zijn.

Met groet, Hans
Hans RR V8 '76

Goed... vandaag op zoek geweest naar de goede ATF olie voor de stuurbekrachtiging. Zijn de aangegeven types nergens te krijgen. Kan ik er willekeurig welke ATF olie ingooien? Of zitten daar weer verschillen tussen? En als het uitmaakt, welke olie moet ik dan gebruiken?
Verder heb ik ook powersteering olie gezien maar die moet ik dus niet hebben?

Met groet, Hans
Plaats reactie