Hij komt niet omhoog!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sander

Hij komt niet omhoog!

Bericht door Sander »

De benzine meter wel te verstaan!!

Ik reed laatst met "De Weduwe" door het Drenthse landschap toen plots mijn bezinemeter naar beneden hing.... Ik had kort geleden nog getankt dus dat kon het probleem niet zijn en ook op de andere tank gaf hij geen inhoud aan.
Ik heb al wat gekeken maar ik heb nog geen euvel kunnen ontdekken.
Tot nu toe heb ik me redelijk weten te redden met die hele dradenboel maar na een paar uur meten en nog niks weten gaat de lol er een beetje af.
Om nu te voorkomen dat ik zondag de rest van de groep als kleine stipjes aan de horizon zie verdwijnen wil ik het graag voor die tijd verhelpen.

Wie o wie kent dit probleem en wie kan mij in de goede richting helpen?

De Weduwe is een Serie IIA uit '72 en heet ooit gedient in het Engelse Rijnleger in Duitsland.
Alvast bedankt en tot zondag!
Groet, Sander
Aad Koene

Re: Hij komt niet omhoog!

Bericht door Aad Koene »

Sander,

Er kunnen een aantal zaken aan de hand zijn:
- draadbreuk
- sensor kapot
- stekker los
- geen goede aarde
- meter kapot

Dus blijft er niets anders opzitten dan controleren en afstrepen.
Euvel dan nog niet verholpen zou ik het eens op LR manier proberen: klap op het dashbord geven.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
The vreselijk shiny No Mud

Bericht door The vreselijk shiny No Mud »

Aad, Sander's posting luidt "hij komt niet omhoog" wat ik al wat discutabel vind.
Nou begin jij over "geef hem een klap"
Ik vind dit aardig te neigen naar fetisch laro-ero

snie goe hè
Jan
Aad G

Bericht door Aad G »

Sander wat is het ????? een serie 2/3 defender ........
Disco

Re: Hij komt tevaak omhoog!

Bericht door Disco »

Hey Jan al poets middel in geslagen?????????????????????
Pas maar op krijggie alleen maar dikke toeters van!!!!!!!!!!!!!!!!

ik zou in ieder geval even goed kijken hoeveel er in je tank zit.
En ik zou bij de convooileider je probleem even voor leggen.
Ik mag er toch van uit gaan dat er geen laro langs de weg blijft staan.
Sander ik zie je zondag wel, als ik het goed heb begrepen komen d'r genoeg onderdelen mee om zo'n 10 S2/S3 en ongeveer 4 110 te bouwen.
Het moet toch wel gek zijn als we jouw tank meter niet kunnen maken(of in ieder geval de oorzaak)

Groeten Theo Kaufmann/Disco
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Sander,

Om te beginnen kun je de aansluiting van een van de tankvlotters met een goed massapunt verbinden. Zet de tankschakelaar op deze tank. Meet nu met een universeelmeter de weerstand tussen massa, en de aansluiting op de tankschakelaars die richting de tankmeter loopt, de weerstand moet nu om en nabij 0 ohm zijn, zo niet dan zullen de schakelaars niet goed ingedrukt worden door het schakelpalletje.
Als de weerstand wel laag is, meet dan tussen massa en de aansluiting op de tankmeter die richting tankschakelaars gaat, ook nu zou de aanwijzing omstreeks 0 ohm moeten zijn, zo niet zit het defect in de bedrading tussen de tankomschakeling, en de tankmeter. Als de aanwijzing wel klopt, sluit dan de tankvlotter weer normaal aan, en meet de spanning tussen massa en de aansluiting van de tankmeter die van de spanningsstabilisator af komt, dit wel met het contact aan.
De spanning moet nu omstreeks 10 volt, en bij een 24volts uitvoering omstreeks 20 volt zijn. Zo niet is er een probleem in de bedrading tussen de stabilisator, en de meter. Zo ja, dan is waarschijnlijk de meter defect. Als je een 24 volt uitvoering hebt, en de tankmeter blijkt defect, stuur mij dan een mailtje, als ik goed zoek heb ik nog een 24 volt benzinemeter liggen.
Ik heb bewust niet gesproken over een eventueel defecte stabilisator, omdat je schijnbaar geen klachten hebt over de temperatuurmeter (gebruiken dezelfde stabilisator). Ook de vlotters zijn waarschijnlijk goed, omdat het bij beide tanks niet goed werkt, en 2 defecte tankvlotters tegelijk is erg onwaarschijnlijk.

Succes,
En tot zondag.

Dennis B
Yuri

Bericht door Yuri »

He Dennis,

bij mijn SIII 109D 24V zit er geen sabilisator aangesloten hoor. er zit er wel een achterop de snelheidsmeter maar die hangt los.
volgens mij is het ook niet echt nodig want de 24V meters die ik heb zijn kruisspoel types dus zelf compenserend voor een varierende voedings spanning.

ik hoor graag wat jij dan voor constructie hebt.

grtz, tot zondag,

Yuri
SIII 109D
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Yuri,

Mijn constructie ligt in een doos in de garage, ik heb de 88" S2a FFR omgebouwd naar 12 volt.
De stabilisator houdt de voedingsspanning constant, door de spanningsregelaar in de dynamo zal de voedingsspanning ook constant zijn, echter de meters zijn gecalibreerd op een voedingsspanning van 20 volt, waardoor een kleine nulpuntsfout ontstaat.
De reden dat er kruisspoelmeters gebruikt worden is om de meteruitslag te dempen (bv bij bochten etc.).

Dennis B
Plaats reactie