parabol veeren ambulance
parabol veeren ambulance
wie weet of ik zonder problemen deze veeren kan monteren alleen aan de achter kant en moet ik dan ook de schok demper vervangen
Re: parabol veeren ambulance
Alleen aan de achterkant vervangen kan wel. Zeker de schokbrekers vervangen, de originele zijn te kort en kunnen bij heftig gebruik (makkelijker) oververhit raken. Wel zwaarste type kiezen, ambulance is geen speelgoed autootje.
Als kosten belangrijk zijn dan kun je ook eens een oproep doen voor een setje gebruikte, er rijden al zoveel beparaboolde (3x woordwaarde) ambu's rond dat er wel ergens een overbodig setje moet liggen denk ik
Groet, Wilberth
Als kosten belangrijk zijn dan kun je ook eens een oproep doen voor een setje gebruikte, er rijden al zoveel beparaboolde (3x woordwaarde) ambu's rond dat er wel ergens een overbodig setje moet liggen denk ik
Groet, Wilberth
Ik snap niet helemaal waarom alleen achter zoals door Wilberth gemeld zowel veren als schokdempers vervangen (het mooist is natuurlijk voor en achter)
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Helemaal mee eens. De stamdaard schokbrekers kunnen dit veergeweld echt niet aan............en waar praat je over ......in geld dan ?
Euro`s wellicht.
Het is natuurlijk niet slim om aan de achterkant paraboolveren te zetten (die een grote uitslagcapaciteit hebben) en aan de voorkant de stugge LR veren te laten zitten met een kleine uitslag.
Hiermee belast je je chassis op een onevenredige wijze.
Bovendien verhoog je de kans op omslaan daar jou ambu een topzware achterzijde heeft.
Andersom zou een verhoging van je rijcomfort kunnen opleveren.
Bij het vanvangen van originele bladveren door parabools of springveren altijd de schokdempers aanpassen.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", met zeer stugge 9-bladsveren
Het is natuurlijk niet slim om aan de achterkant paraboolveren te zetten (die een grote uitslagcapaciteit hebben) en aan de voorkant de stugge LR veren te laten zitten met een kleine uitslag.
Hiermee belast je je chassis op een onevenredige wijze.
Bovendien verhoog je de kans op omslaan daar jou ambu een topzware achterzijde heeft.
Andersom zou een verhoging van je rijcomfort kunnen opleveren.
Bij het vanvangen van originele bladveren door parabools of springveren altijd de schokdempers aanpassen.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", met zeer stugge 9-bladsveren
ik doe dit aleen omdat de achter zijde is door gezakt en ik zet er wel de zware veeren onder
Ik rij met alleen achter parabolen (3 blads ivm caravantrekken). Is echter wel een
88 swb.
De Santana's hadden/hebben ook voor standaard en achter parabolen zegt men.
Rijdt overigens best goed.
Arie
88 swb.
De Santana's hadden/hebben ook voor standaard en achter parabolen zegt men.
Rijdt overigens best goed.
Arie
he dirk heb jij de sight van mike en angela gelezen die hebben namelijk nogal wat problemen met hun parabolen gehad in afrika (daar ging jij toch ook heen?) en hebben ze uiteindelijk weer vervangen voor speciaal voor hun in z afrika gemaakte veren gewoon weer met de platen op elkaar. mocht je toch voor de parabolen gaan koop dan toch maar nieuwe want dan heb je nog garantie en sturen ze nieuwe setjes de hele wereld over naar je toe