Chassis coaten of verzinken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Harley3

Chassis coaten of verzinken

Bericht door Harley3 »

Wat kun je beter doen? Voor een Serie II 88"uit 1962 coaten of verzinken. Natuurlijk is en/en het beste maar ik stel me zo voor dat bij verzinken er veel chemicalien in de loze ruimtes komen die op de lange termijn toch weer gaat roesten. Verder is er ergens nog een nieuw schutbord voor dit model te koop ?????
wilberthje

Re: Chassis coaten of verzinken

Bericht door wilberthje »

verzinken, binnen ruimtes vullen zich ook met zink, dus is dit min of meer de enige echte binnen/buiten bescherming.
(neem aan dat het over het chassis gaat. Ook schutborden worden steeds vaker verzinkt. ff zoekopdracht doen voor tips extra gaten etc tbv verzinken)

Groet, Wilberth
Momenteel fietser

Bericht door Momenteel fietser »

Ben ik mee eens. Verzinken is het mooiste. En die chemicalien is inderdaad zink dus alleen maar gunstig.
Er is daarna niks optegen om daarna met een kwastje een laag owatrol tencopal mengsel aan te brengen. Voor de kosten hoef je dat dan niet echt te laten.

Arnold.
Frank RRV8 Eendmerc 220D'73enz

Bericht door Frank RRV8 Eendmerc 220D'73enz »

Hoi

Een niet nieuw chassis kan je bijna niet meer laten verzinken, kost meer als een neiuwe. dit ivm het schoonmaken binnenin.

groet Frank
evert

Bericht door evert »

gewoon buiten af borstelen en in de tecktiel dun en dan een laag steenslag er over ik ben er net mee klaar nu heb de binne kant vol met een mengsel van diesel en afgewerkte smeerolie alle gaten afgestopt met kiden zo een week of wat laten staan rot nooit meer
Momenteel fietser

Bericht door Momenteel fietser »

Klinkt goed alleen het volstorten met afgewerkte olie lijkt me niets. Dan kun er nooit meer aan lassen zonder dat je hele chassis in de fik gaat. Ik denk dat de binnenzijde beter een owatrol behandeling kunt geven.

Arnold.
Bart74

Bericht door Bart74 »

Een kennis van mij heeft het anders gedaan:

Goedkope kaarsen gekocht en goedkope (NIEUWE) olie.
Vervolgens de olie verhit en de kaarsen erin gegooid.

Dit mengen en hiermee het chassis vol gespoten.
Peet

Bericht door Peet »

In LRM van februari staat een artikel over iemand die nieuwe schutborden maakt voor series 2 en 3.

groet Peet.
Johan en Gertia

Bericht door Johan en Gertia »

hoi,

Zoek eens op de site van Craddock naar dit nummer.....345879 Kost wat, maar dan heb je ook wat. Weet alleen niet of ze dit ook opsturen. Meestal zijn voor schappelijke prijzen redelijk te restaureren schutborden te koop. Je kunt eens contact opnemen met Ron B en Mavo Laro.

Gertia
Plaats reactie