Specialisten,
ik heb een vraagje, ik wil m`n 109 ex mil. met huif zonder ramen uit 1978 graag bij de rdw laten omkeuren van grijs naar geel kenteken, wat moet ik hier allemaal voor aanpassen? wie heeft hier ervaring mee en kan mij op weg helpen?
Paul
Van grijs naar geel ?
Re: Van grijs naar geel ?
poeh, of je dat gaat lukken is maar zeer de vraag Paul.
Je hebt in de meeste gevallen een zogenaamde conformiteitsverklaring nodig van de importeur. Dit omdat voor de defensie-uitvoering nooit een typegoedkeuring geweest is voor geel kenteken. (er zitten namelijk minimale verschillen in de uitvoeringen van leger en civiel, waarvan bv het remsysteem een belangrijke is)
De importeur wil hier veelal niet aan meewerken, omdat ze ook een stuk productaansprakelijkheid gaan dragen door het afgeven van een dergelijke verklaring, en daar zitten ze niet op te wachten
Maar..........de RDW heeft vele keurmeesters, en die blijken nogal zelfstandig te kunnen werken. Dus het kan zomaar gebeuren dat je een keurmeester treft die je zonder probleem een geel kenteken geeft!
D'r rijden verschillende prikkers rond met "gele" 109 ex legers als bewijs daarvan.
Marco
met een grijze e leger die ook graag naar geel wil.
Je hebt in de meeste gevallen een zogenaamde conformiteitsverklaring nodig van de importeur. Dit omdat voor de defensie-uitvoering nooit een typegoedkeuring geweest is voor geel kenteken. (er zitten namelijk minimale verschillen in de uitvoeringen van leger en civiel, waarvan bv het remsysteem een belangrijke is)
De importeur wil hier veelal niet aan meewerken, omdat ze ook een stuk productaansprakelijkheid gaan dragen door het afgeven van een dergelijke verklaring, en daar zitten ze niet op te wachten
Maar..........de RDW heeft vele keurmeesters, en die blijken nogal zelfstandig te kunnen werken. Dus het kan zomaar gebeuren dat je een keurmeester treft die je zonder probleem een geel kenteken geeft!
D'r rijden verschillende prikkers rond met "gele" 109 ex legers als bewijs daarvan.
Marco
met een grijze e leger die ook graag naar geel wil.
Re: Van grijs naar geel ?
Paul, het is kwestie van geluk, wat stumpertje al aangeeft, in mijn geval heb ik het ook opgegeven, zelfs met een civielle uitvoering 109 metal top 6 cilinder, dus met zwaardere rembekrachtiger en breedere remschoenen, maar het ontbreken van de cvo, helaas nog grijs.
succes ermee
succes ermee
Re: Van grijs naar geel ?
Heeft iemand al eens naar landrover nederland durven bellen voor een cvo ? en wat zegt men daar?
Re: Van grijs naar geel ?
ik heb het geprobeerd bij Laro Nederland, en daar liep ik dus vast.
Per telefoon en per brief, maar ze zijn daar zeer vasthoudend, en ook wel begrijpelijk overigens.
Ik kan wel een geboortebewijs krijgen voor veel geld, maar dat is nog geen cvo. En een geboortebewijs heb ik al voor niks uit Engeland, dus heb ik er maar bij laten zitten
Marco
Per telefoon en per brief, maar ze zijn daar zeer vasthoudend, en ook wel begrijpelijk overigens.
Ik kan wel een geboortebewijs krijgen voor veel geld, maar dat is nog geen cvo. En een geboortebewijs heb ik al voor niks uit Engeland, dus heb ik er maar bij laten zitten
Marco