ENV - Salisbury assen
ENV - Salisbury assen
Hoe zie ik het verschil tussen een ENV en een Salisbury as?
Het betreft hier zowel vooras als achteras.
Staan er ergens foto's op het web ?
bvd, Henk
Het betreft hier zowel vooras als achteras.
Staan er ergens foto's op het web ?
bvd, Henk
Re: ENV - Salisbury assen
op de site van bowy: Serious IIa staat een afbeelding van een Salisbury.
[members.lycos.nl]
succes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
members.home.nl/jorritkeus
Ps ik wilde hem voor je downloaden maar het loopt een beetje vast op dit moment.
[members.lycos.nl]
succes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
members.home.nl/jorritkeus
Ps ik wilde hem voor je downloaden maar het loopt een beetje vast op dit moment.
Ha Bowy,
inderdaad, heb een aanbod voor 2 assen ENV/Salisbury maar de verkoper weet niet precies welke het zijn ...
Henk
inderdaad, heb een aanbod voor 2 assen ENV/Salisbury maar de verkoper weet niet precies welke het zijn ...
Henk
aha,
vraagje wat zijn ENV assen waar zaten deze origineel onder? een stage1?
zijn deze net zo sterk als een salisbury?
Goret Bowy
vraagje wat zijn ENV assen waar zaten deze origineel onder? een stage1?
zijn deze net zo sterk als een salisbury?
Goret Bowy
ENV assen zaten onder andere onder de 1 tons 109's series2a, uiterlijk zijn zij van de salisbury te onderscheiden, door de behuizing.
ENV's worden net zoals rover diff's aan het ashuis bevestigd, en hebben ook geen inspectiedeksel.
Qua sterkte is mij niet genoeg bekend om een goed oordeel te geven, het is wel zo dat zij sterker zijn als de salisbury assen.
Zeker is ook dat het een stuk lastiger zal zijn om aan onderdelen te komen.
Dennis B
ENV's worden net zoals rover diff's aan het ashuis bevestigd, en hebben ook geen inspectiedeksel.
Qua sterkte is mij niet genoeg bekend om een goed oordeel te geven, het is wel zo dat zij sterker zijn als de salisbury assen.
Zeker is ook dat het een stuk lastiger zal zijn om aan onderdelen te komen.
Dennis B
Volgens mij zijn het de voorlopers van de Salisbury, maar zoek bevestiging voor deze theorie.
Ik had het lieftste voor én achter een Salisbury as ...
Henk
Ik had het lieftste voor én achter een Salisbury as ...
Henk
Klopt helemaal Henk, de Salisbury assen kwamen daarna.
Dennis B
Dennis B
Hoi Henk,
Ik ben op zoek nar een setje van deze ENV assen en wil dan eventueel mijn salisbury wel kwijt......
Wil namelijk voor ook een sterkere as ivm grote banden...
Mijn assen zijn in prima staat!
Groet Bowy
Ik ben op zoek nar een setje van deze ENV assen en wil dan eventueel mijn salisbury wel kwijt......
Wil namelijk voor ook een sterkere as ivm grote banden...
Mijn assen zijn in prima staat!
Groet Bowy
Salisbury assen, voor / achter
om hier ff op in te haken, weet iemand waar je ergens tweede hands Salibury voor assen zou kunnen krijgen. Ik heb een achteas (ben overigens heel tevreden, niet kapot te krijgen met mijn 6 cylinder) mar ik wil eigenlijk tzt ook wel een Salibury voor voor. Ik neem aan dat het remsysteem gewoon overzetbaar zal zijn. Iemand een idee?
Re: Salisbury assen, voor / achter
Is eigenlijk bijna niet te krijgen (3s Baars heeft er 1 onder zijn Modders Finest) Zelfs in Engeland zijn ze dungezaaid.
Nadeel van een salisbury is wel: het grotere diferentieel huis waardoor je bodemvrijheid met een centimeter of 4 a 5 afneem, en het veel grotere gewicht. Alles is verder wel uitwisselbaar. komt bij dat je hem eigenlijk niet nodig hebt met een "normale" banden maat omdat je je rover as dan niet kapot rijd. Alleen in het geval van extreme banden danwel grote krachtbronnen zoals V8 met >180 PK.
Hoop dat je wat met deze info kunt....
Blijft een feit dat ik ook naar eentje op zoek ben... wnat belachelijk grote banden en in de toekomst een grote motor!
Groeten bowy
Nadeel van een salisbury is wel: het grotere diferentieel huis waardoor je bodemvrijheid met een centimeter of 4 a 5 afneem, en het veel grotere gewicht. Alles is verder wel uitwisselbaar. komt bij dat je hem eigenlijk niet nodig hebt met een "normale" banden maat omdat je je rover as dan niet kapot rijd. Alleen in het geval van extreme banden danwel grote krachtbronnen zoals V8 met >180 PK.
Hoop dat je wat met deze info kunt....
Blijft een feit dat ik ook naar eentje op zoek ben... wnat belachelijk grote banden en in de toekomst een grote motor!
Groeten bowy
Re: ENV - Salisbury assen(typ fout)
Dennis101 schreef:
>
Qua sterkte is mij niet genoeg bekend om een goed oordeel te
> geven, het is wel zo dat zij sterker zijn als de salisbury
> assen.
Helaas een tikfoutje, ik bedoelde dat de ENV assen sterker zijn als de Rover assen. Hoe zij staan t.o.v. de Salisbury assen kan ik niet met zekerheid zeggen.
Hoewel de Salisbury diff's van een 101 iets anders zijn dan van een 109 (lagere overbrengingsverhouding), ken ik een 101 met Moggers, een 3.9 V8 en air lockers die er hele spannende dingen mee doet, zonder dat dit de afgelopen jaren problemen gaf.
Dus Salisbury assen zijn zeker een goed alternatief.
Een voordeel is ook dat er diverse dwarssperren voor te koop zijn, wat voor ENV's lastiger zal worden.
ENV's zijn wel iets korter, zodat de korte cardanassen van een 88" niet nog korter hoeven te worden.
Dennis B
>
Qua sterkte is mij niet genoeg bekend om een goed oordeel te
> geven, het is wel zo dat zij sterker zijn als de salisbury
> assen.
Helaas een tikfoutje, ik bedoelde dat de ENV assen sterker zijn als de Rover assen. Hoe zij staan t.o.v. de Salisbury assen kan ik niet met zekerheid zeggen.
Hoewel de Salisbury diff's van een 101 iets anders zijn dan van een 109 (lagere overbrengingsverhouding), ken ik een 101 met Moggers, een 3.9 V8 en air lockers die er hele spannende dingen mee doet, zonder dat dit de afgelopen jaren problemen gaf.
Dus Salisbury assen zijn zeker een goed alternatief.
Een voordeel is ook dat er diverse dwarssperren voor te koop zijn, wat voor ENV's lastiger zal worden.
ENV's zijn wel iets korter, zodat de korte cardanassen van een 88" niet nog korter hoeven te worden.
Dennis B
Daar heb je inderdaad wel een point. Hoewel je de steekassen van een rover achteras prima naaq de kl#%te kunt helpen met een 6 cil. motor....
Inderdaad dit is dan goed te doen, maar ook met een goed afgestelde 4 cilinder lukt dit goed mits voldoende ruig te werk gaan met rechter voet en koppeling.....
Dan even een salisbury monteren! *D*D*D Zie mijn sit voor meer info, (ben je vast algeweest?)
Groet Bowy[members.lycos.nl]
Dan even een salisbury monteren! *D*D*D Zie mijn sit voor meer info, (ben je vast algeweest?)
Groet Bowy[members.lycos.nl]