wereldreis

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
dirk

wereldreis

Bericht door dirk »

wie is er op dit moment ook een land rover aan het verbouwen voor een reis mischien leuk om wat info te wisselen
Robman

Re: wereldreis

Bericht door Robman »

Hoi Dirk , Ja hoor , je bent niet de enige .
Ook ik ben elke avond bezig sinds vorig jaar augustus .
Ik heb een 109 ambulance gekocht en heb deze omgebouwd tot camper
Deze zomer ga ik mijn eerste proef reis maken naar de Noordkaap .
Inmiddels heb ik de laro al volgebouwd met allerlei technische snufjes zoals
GPS , 220 v stroomvoorziening , computer , zonnepanelen , enz
Ik ben nu bezig met het mechanische deel van de LARO , want ik wil onderweg geheel self suporting zijn bij problemen . dus ik wil alles een keer uit elkaar gehaald hebben .
Ben nu nog op zoek naar een oud sloop 2.25 diesel blok om uit elkaar te halen
Als er iemand is die nog iets heeft liggen ???
ik hou me eigen aanbevolen .

Groeten Robdirk schreef:
>
> wie is er op dit moment ook een land rover aan het verbouwen
> voor een reis mischien leuk om wat info te wisselen
aart

Bericht door aart »

he dirk,
ik heb ook een laro ambulance die ik aan het ombouwen ben, niet direct voor een wereldreis maar we zien wel wat er van komt. graag zou ik toch een keer afspreken want ik ben erg benieuwd naar ideeën va anderen en heb zelf ook ideeën waar jij misschien wat aan kunt hebben wie weet.ik ben 2 jaar geleden met een landrover 110 naar kenia gereden via het midden oosten,egypte, sudan en ethiopie, onze wagen was een duidelijk gevalletje low tech zonder al die spannende gadgets(al had ik soms gewild dat ik ze had en nu nog wel ooit) zodat er ook weinig kapot kon gaan.
als je af wilt spreken mail maar of misschien zien we elkaar op de prikkersdag?
aart
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Hoi Allemaal,

ik ben bezig met mijn 110 klaar te maken voor een dergelijke expeditie. ik heb hier nog wel wat tijd vor uitgetrokken (mijn vriendin is pas over 3 jaar klaar met haar opleiding), kan Annabel gelijk haar betrouwbaarheid waar maken. ik heb een watertank van 40 liter, aan de anderkant wil ik een tweede dieseltank ook voor een 40 liter dan kom ik in totaal aan 120 liter en dan nog de jerrycans, ik heb twee revervewielen ik heb een plaat over de volledige breedte op raamhoogte om op te slapen daar onder kan ik mijn uitrusting kwijt en ik heb een roofrack, voor lichte spullen om het zwaartepunt laag te houden ik hou het een beetje bij op een site
[members.home.nl] en dan de afdeling de droom. Onder de Land Rover staat wat ik er aan doe / heb gedaan en wat ik er mee doe (het meeste van dat laatste)

Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
jeroen

Re: 2,25 diesel wereldreis

Bericht door jeroen »

Hallo,

Volgens mij heeft Anton Metselaar nog een blok liggen.

Groet,
Jeroen
dirk

Bericht door dirk »

lik mij leuk om is een keer af te spreken om te zien hoe andere het doen en waar iedereen naar toe gaat ik ben ook een ambulance aan het bouwen ik ben er al een keer mee door marocco en europa mee getroken ik wil er mee naar tunis of india ligt nog aan de oorlog of die wel of niet komt
groetjes dirk
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

Ik heb sinds juni vorig jaar ook een ambulance, waar ik een bed in heb gemaakt.

Afgelopen jaar meteen mee naar Zweden en Finland geweest, voor dit jaar staat Slovenie in de planning.

de 23e ben ik ook op de prikkersdag.

Groeten, Victor
dirk

Bericht door dirk »

waar kom je vandaan kunnen wij misschien in een groepje naar prikkersdag
ik kom uit rotterdam
jasper

Bericht door jasper »

Wij hebben net een wat oudere 110 gekocht met een later geplaatste 300tdi. Het is nu nog een soft-top, maar de bedoeling is een hardtop met imperiaal en daarop daktent. Slapen op dak of binnen op vloertje op raamniveau. Verder geen expeditie of camperverbouwingen gepland.

Reisdoel is Azie, vertrek hopelijk dit najaar of volgend voorjaar, maar als het heel er harig wordt in het midden oosten wordt het wellicht iets anders.
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

Ik woon zelf in Den Helder maar kom zeker naar de prikkersdag.

Zie andere postings over het rijden in kolonne vanaf Rotterdam (delft)

Voor meer over mijn ambulance kun je kijken op [www.series3.nl]

Groeten, Victor
Robman

Bericht door Robman »

Nou ik zie het al , wordt een avontuurlijke boel die dag .
Was eigenlijk van plan naar Belgie te gaan maar kom nu toch ook maar naar de Prikkerdag .
Dus ook ik zal er zijn !!!
Rijden er toevallig ook mensen vanuit het zuiden ( nijmegen) richting Amsterdam ??
dirk

Bericht door dirk »

ik kom met de 110 naar prikkerdag het is truckcap softtop dus ik ben niet zo herkenbaar als een ambulance maar ik zoek al die ambulance,s wel op
Plaats reactie