Hoofdremcylinder lekt.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
KeesjeDisco, V8 3,5L LPG 1990

Hoofdremcylinder lekt.

Bericht door KeesjeDisco, V8 3,5L LPG 1990 »

Mijn hoofdremcylinder lekt behoorlijk tussen de cylinder en de grote vacuumpot.
( wat is de officiele naam voor dat ding ), heb inmiddels al twee keer tot aan
max. nivo bij moeten vullen. Je ziet het ook echt nat zijn en druppels vallen.
Ik denk zelf aan de afdichting tussen cylinder en de pot en ben van plan een nieuwe te zetten. Mijn vraag is alleen of nu die pot ook vol met olie zit, of is dit onmogelijk. Zo ja hoe krijg ik hem dan leeg ?
fred101

Re: Hoofdremcylinder lekt.

Bericht door fred101 »

Helaas daar ben je er niet mee, ik ben bang dat je aan een nieuwe hoofdremcilinder moet gaan denken en zeker niet zo doorrijden, levensgevaarlijk..
Soms zijn ze reviseerbaar, ligt aan de staat van de boring. Je remservo zal het ook niet leuk vinden, kan zijn dat het membraam niet remoliebestendig is.

fred101
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Er zou remvloeistof in de servo kunnen lopen, maar als die nu nog goed werkt is de kans daarop erg klein.
De pin die uit de servo steekt wordt door een keerring afgedicht dus in principe zou er daardoor geen remvloeistof in de servo kunnen komen.
Deze keerring is tevens de afdichting van het vacuumgedeelte van de servo vandaar de relatie met het al dan niet goed werken van de servo.
De hoofdremcilinder heeft een eigen afdichting en zou niet mogen lekken, het veiligste is om de hoofdremcilinder te vervangen als deze lekt. Zeker bij een dergelijke grote lekkage zal reviseren weinig zin hebben want vermoedelijk zijn de boring en de zuigers al behoorlijk aangetast.
Mocht er tussen de hoofdremcilinder en de servo ook nog een afdichting zitten dan doet deze alleen dienst als stofafdichting en vulstuk.

Dennis B.
KeesjeDisco, V8 3,5L LPG 1990

Bericht door KeesjeDisco, V8 3,5L LPG 1990 »

Hoofdremcylinder is besteld en wordt zsm vervangen.
Als hij er af is kan ik gelijk zien of er mogelijk wat in de servo zit.
Heeft het zin om deze los te halen en leeg te laten lopen indien nodig of gewoon laten zitten want het werkt nog goed.

Wat is de juiste volgorde van ontluchten ?
Eerste de hoofdremcylinder en dan dichtsbijzijnde voor en zo naar achter werken ?
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Als je wil kun je hem loshalen, je kan er nu goed bij.
Misschien is het wel handig om dan meteen een revisiesetje voor de servo erbij te kopen. Een revisieset betekent meestal een nieuwe afdichting, rubber balg (aan de achterkant) en een nieuw filter.

Bij het ontluchten werk je gezien vanaf de hoofdremcilinder vanaf het verst gelegen punt terug. Wees ook niet te zuinig met remvloeistof want zeker bij nieuw geplaatste componenten kun je het beste het hele systeem zo goed mogelijk doorspoelen bij het ontluchten.

Dennis B.
Henk--------Darwin LW 88

Bericht door Henk--------Darwin LW 88 »

Hoi,
De volgorde van het ontluchten van een serie 3 is, links achter-------rechts achter
links voor---------rechts voor
Bij een 109 met dubbele cylinders voor is het altijd ff gekl....t voor de lucht eruit is.
succes,

Henk-------Darwin LW 88 en Laroghia serie 3 88 (nog in opbouw)
Plaats reactie