probleempje
probleempje
hallo allemaal,
Sinds vorige week heb ik een probleempje met mijn landrover defender 90 td5 1999
Elke keer als ik rond de 1100-1200 toeren rij, in een lage versnelling, maakt hij een zeer vervelend piepent geluid. Als ik de auto in de vrij zet, of de koppeling in trap, is dit geluid weer weg. Verder begint de auto en het stuur verschikkelijk te trillen als ik rond de 70-80 km per uur rij. Wat hij voor die tijd nooit had.
Heeft iemand misschien enig idee wat dit kan zijn, en zo ja hoe het te verhelpen is??
bij voorbaat dank
mvrg Tijn Leussink
Haaksbergen
Sinds vorige week heb ik een probleempje met mijn landrover defender 90 td5 1999
Elke keer als ik rond de 1100-1200 toeren rij, in een lage versnelling, maakt hij een zeer vervelend piepent geluid. Als ik de auto in de vrij zet, of de koppeling in trap, is dit geluid weer weg. Verder begint de auto en het stuur verschikkelijk te trillen als ik rond de 70-80 km per uur rij. Wat hij voor die tijd nooit had.
Heeft iemand misschien enig idee wat dit kan zijn, en zo ja hoe het te verhelpen is??
bij voorbaat dank
mvrg Tijn Leussink
Haaksbergen
Re: probleempje
Lees even terug op het prikbord stond laatst iets over een trillend stuur bij die snelheid
Re: probleempje
Hoi,
als er loodjes op je velgen hebben gezeten en je hebt ze verloren ga je aardig beroerd rijden bij bepaalde toeren. Daar moeten sporen van te zien zijn op je velg.
Groet Sue
als er loodjes op je velgen hebben gezeten en je hebt ze verloren ga je aardig beroerd rijden bij bepaalde toeren. Daar moeten sporen van te zien zijn op je velg.
Groet Sue
Re: probleempje
weet je zeker dat hij niet in diff lock staat dat klink niet best op de weg hij gaat dan ook piepen en stuur niet echt lekker meer kan je een stekas koste als je zo door rijd
Re: probleempje
Als het piepen een beetje klinkt als eenslippnede v-snaar kan het een standaard landrover trekje zijn.
Het piepen komt dus wel eens vaker voor, ook bij disco's seriesII TD 5. Ik heb er zelf een disco TD5 gehad die dit verschijnsel had, en na navraag bij de dealer, kwam het verhaal dat dit af en toe wel eens voorkwam.
Schijnt vooral bij de "relatief" oudere TD5's voor te komen. Mijn disco kwam ook uit 99, en kreeg dit verschijnsel ook ineens.
Bij mij was het niet op te lossen, en auto bleef gewoon goed schakelen.
Vraag even na bij de dealer.
Over het rillen, geen idee, lijkt inderdaad op een onbalans on het wiel.
succes
Het piepen komt dus wel eens vaker voor, ook bij disco's seriesII TD 5. Ik heb er zelf een disco TD5 gehad die dit verschijnsel had, en na navraag bij de dealer, kwam het verhaal dat dit af en toe wel eens voorkwam.
Schijnt vooral bij de "relatief" oudere TD5's voor te komen. Mijn disco kwam ook uit 99, en kreeg dit verschijnsel ook ineens.
Bij mij was het niet op te lossen, en auto bleef gewoon goed schakelen.
Vraag even na bij de dealer.
Over het rillen, geen idee, lijkt inderdaad op een onbalans on het wiel.
succes
Re: probleempje
de loodjes zijn meestal aan de binnenkant van de velg te vinden.
Succes
Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
members.home.nl/jorritkeus
Succes
Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
members.home.nl/jorritkeus
Re: probleempje
Trillen kan ook komen door speling in je kruiskoppeling.
Zou dus ook je aandrijflijn kontroleren.
Probeer te voelen of het 1 wiel is dat trilt, de voor of achter kant.
Zou dus ook je aandrijflijn kontroleren.
Probeer te voelen of het 1 wiel is dat trilt, de voor of achter kant.
Re: probleempje
Controleer even je uitlaatspruitstukpakking want de tapeindjes in het blok willen nog wel eens afbreken en gaat de pakking net een beetje lekken en bij bepaalde toerentallen kan dit beetje lekken als een fluitje gaan werken(echt waar)!