acculampje!!
acculampje!!
Wie o wie helpt deze 110 eigenaar?
Ik heb een diesel 110 van 1985 en sinds kort blijft het acculampje branden.
Op zich nog niet zo erg, maar hij gaat feller branden als ik gas geef. Ook de accumeter geeft een vollere stand aan als ik juist meer verbruikers aan heb (radio, lampen etc.)en leger als de gebruikers aan staan. Vreemd niet!
De dynamo laadt goed bij en heeft een goede polariteit, de accu is ook goed. Een vriend van mij denkt aan de diodebrug van de spanningsregelaar. Wie weet waar die zit? in de dynamo? of los.Ook de bedrading en zekeringen zijn OK.
Iemand die het weet mag het zeggen en heeft eeuwige roem (in ieder geval bij mij)
Vr.Groeten Serge
Ik heb een diesel 110 van 1985 en sinds kort blijft het acculampje branden.
Op zich nog niet zo erg, maar hij gaat feller branden als ik gas geef. Ook de accumeter geeft een vollere stand aan als ik juist meer verbruikers aan heb (radio, lampen etc.)en leger als de gebruikers aan staan. Vreemd niet!
De dynamo laadt goed bij en heeft een goede polariteit, de accu is ook goed. Een vriend van mij denkt aan de diodebrug van de spanningsregelaar. Wie weet waar die zit? in de dynamo? of los.Ook de bedrading en zekeringen zijn OK.
Iemand die het weet mag het zeggen en heeft eeuwige roem (in ieder geval bij mij)
Vr.Groeten Serge
Re: acculampje!!
Serge,
Wat voor 110 is het?
Een ex-leger of civiel? (m.a.w. 12 of 24 volt)
Wat voor dynamo heb je? (gelijk- of wisselstroom)
Zijn alle aardingen goed?
Is er geen zekering kapot?
Aad Koene, LR S2a 109" Diesel Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Wat voor 110 is het?
Een ex-leger of civiel? (m.a.w. 12 of 24 volt)
Wat voor dynamo heb je? (gelijk- of wisselstroom)
Zijn alle aardingen goed?
Is er geen zekering kapot?
Aad Koene, LR S2a 109" Diesel Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Serge het zou kunnen, het is bij mij zo.
Bij mijn Disco gaat mijn accuoplaadlampje(3X woordwaarde) branden bij voledige wieluitslag.
mijn v snaar moet ietsje strakker en dan is het verholpen.
Ik zou een kijken mocht het dit zijn kost het je niets, is het dit niet hebbie dit in iedre geval uitgesloten
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Bij mijn Disco gaat mijn accuoplaadlampje(3X woordwaarde) branden bij voledige wieluitslag.
mijn v snaar moet ietsje strakker en dan is het verholpen.
Ik zou een kijken mocht het dit zijn kost het je niets, is het dit niet hebbie dit in iedre geval uitgesloten
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Hey Aad krijggie nooit geen kramp indie vingertjes van jouw?
Groeten Theo Kaufmann/Disco(nog steeds moed aan het verzamelen)
Groeten Theo Kaufmann/Disco(nog steeds moed aan het verzamelen)
Helaas, Theo,
alles zit berestrak omdat ik de dynamo vervangen heb en daarbij ook de dynamosteun heb vervangen en dus moesten alle snaren los en weer nieuw strakgespannen worden. Bij mij piept dan de snaar ook vreselijk als hij te los zit, en dat is nu niet het geval.
Nee, het moet helaas iets anders zijn....
gegroet, serge
alles zit berestrak omdat ik de dynamo vervangen heb en daarbij ook de dynamosteun heb vervangen en dus moesten alle snaren los en weer nieuw strakgespannen worden. Bij mij piept dan de snaar ook vreselijk als hij te los zit, en dat is nu niet het geval.
Nee, het moet helaas iets anders zijn....
gegroet, serge
is het een militaire uitvoering met zo`n joekel van een dijnamo ???????
meestal is het zo dat als dit laadlampje blijft branden er iets mis is in het laadcircuit.
Meestal zit er op de dynamo behalve de dikke kabel een dunnere kabel(s) bij.
Maakt die wel goed contact ?
Meestal zit er op de dynamo behalve de dikke kabel een dunnere kabel(s) bij.
Maakt die wel goed contact ?
Dat paarse draadje eeehhh, achter dat groene nippeltje, links van het gele waffertje doorknippen? misschien brandt het lampje dan niet meer,
Baat het niet, dan schaadt het wel
Jan No Nut
Baat het niet, dan schaadt het wel
Jan No Nut
Daar heeft ie lekker veel aan.
Knip dan ook gelijk alles weg, kan het geen sluiting meer maken ook.
Knip dan ook gelijk alles weg, kan het geen sluiting meer maken ook.
Serge,
Gezien de verschijnselen lijkt het erop dat een van de dioden van de gelijkrichterbrug naar de eeuwige jachtvelden is.
Waarschijnlijk zal de dynamo ook veel warmer worden dan normaal.
Een gevolg is ook dat de laadstroom hoger is dan normaal, dit komt omdat de veldregelaar niet meer goed kan werken.
Door de te hoge temperatuur kunnen de wikkelingen beschadigen, en door de te hoge laadstroom is het mogelijk dat ook de accu defect raakt.
De regelaar, en gelijkrichter zitten in de dynamo ingebouwd.
Dennis B
Gezien de verschijnselen lijkt het erop dat een van de dioden van de gelijkrichterbrug naar de eeuwige jachtvelden is.
Waarschijnlijk zal de dynamo ook veel warmer worden dan normaal.
Een gevolg is ook dat de laadstroom hoger is dan normaal, dit komt omdat de veldregelaar niet meer goed kan werken.
Door de te hoge temperatuur kunnen de wikkelingen beschadigen, en door de te hoge laadstroom is het mogelijk dat ook de accu defect raakt.
De regelaar, en gelijkrichter zitten in de dynamo ingebouwd.
Dennis B
dank dank voor alle suggesties!
Ik ga de dynamo onderwerpen aan een inwendig onderzoek.....als dat niks oplevert dan maar een ruil dyna. Tot ziens, Serge
Ik ga de dynamo onderwerpen aan een inwendig onderzoek.....als dat niks oplevert dan maar een ruil dyna. Tot ziens, Serge