Bladveren zijn vaak verroest mag je deze schilderen of krijg ik dan problemen met de keuring van de rdw? Moet namelijk nog voor kenteken en zou zonde zijn om er verf aan te verspillen.
Zitten er verder nog nadelen aan?
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Bladveren schilderen
Re: Bladveren schilderen
Tja waarom zou je ze niet mogen schilderen? moet je wel taaie verf nemen want ik denk dat zoiets als hammerite er wel vanaf zal bladderen. Die vanmij zijn blauw.. maar dat is de orginele kleur.
Martin
Martin
Hoi Martin,
Ik heb ze van mijn huis tuin en keuken auto (niet de landrover dus daar ga ik ze deze week van doen) helemaal kaal geborsteld met een komborstel, daarna met Owatrol ingesmeerd (tegen de achtergebleven roest) en toen een keer of 5 heel dunnetjes gespoten en vervolgens een laagje was erover gespoten. Let op dat je bij het spuiten zo licht spuit dat er tussen de bladen zich geen laagje gaat vloeien. Als dat gebeurd gaat de lak op die plaatsen breken en kan er weer roest ontstaan. Bij mij zit het er al een aantal jaren op en geen roest. Als lak heb ik Rust Oleum gebruikt. (te verkrijgen ij de betere verfhandel) deze bevat net als Hammerite fosforzuur die eventuele roest omzet. Wat Martin al zei ga het niet met Hammerite of zowiezo met de kwast proberen deze zal op den duur gaan breken.
Veel succes
Vincent
Ik heb ze van mijn huis tuin en keuken auto (niet de landrover dus daar ga ik ze deze week van doen) helemaal kaal geborsteld met een komborstel, daarna met Owatrol ingesmeerd (tegen de achtergebleven roest) en toen een keer of 5 heel dunnetjes gespoten en vervolgens een laagje was erover gespoten. Let op dat je bij het spuiten zo licht spuit dat er tussen de bladen zich geen laagje gaat vloeien. Als dat gebeurd gaat de lak op die plaatsen breken en kan er weer roest ontstaan. Bij mij zit het er al een aantal jaren op en geen roest. Als lak heb ik Rust Oleum gebruikt. (te verkrijgen ij de betere verfhandel) deze bevat net als Hammerite fosforzuur die eventuele roest omzet. Wat Martin al zei ga het niet met Hammerite of zowiezo met de kwast proberen deze zal op den duur gaan breken.
Veel succes
Vincent
Thanx
Ok dat waren weer goede tips, je moet het maar weten....
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Ok dat waren weer goede tips, je moet het maar weten....
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
In de laatste LRO staat een tip voor het impregneren van bladveren, gewoon insmeren met in bdenzine verdunde moterolie, trek er tussen en werkt roestwerend.
Groeten, Victor
Groeten, Victor