Hallo allemaal,
Vandaag o.a. bezig geweest de brandstoftank van Land Rover 90 te verwijderen, dit in verband met onderhoud aan het chassis. De tank zit onder de rechter stoel.
Ik heb alles los gemaakt, slang aan vulpijp, ontluchtingsslang, brandstofleiding, retourleiding, elektrische bedrading, 2 bouten achter, 1 bout voor, bevestigingssteun verwijderd.
Volgens de manual moet ik de tank nu zo uit de auto kunnen verwijderen en wel als volgt: voorkant tank laten zakken en tegelijkertijd de tank tegen de klok in draaien.
Mooi niet! De brandstoftank zit na enig draaien klem. Ik heb van alles geprobeerd, maar hij wil niet onder de auto uitzakken.
Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad, suggesties?
Laat het me even weten, bij voorbaat hartelijk dank.
Groeten,
Jan
Brandstoftank 90
Re: Brandstoftank 90
Jan het kan zijn dat de vul cq de otluchtings pijp klem zitten in je stoel base.
Het systeem lijkt zeer op een dat van een S3 de modder van jaren is in de holtes om de tank heen gaan zitten.
Kijk wel uit het eerste wat afbreekt is de vulpijp en dat is zonde wand dat kost je een nieuwe.
Kijk even achter je stoel of er ruimte om de pijpen heen zit en probeer met veel voorzichtigheid hem los te krijgen.
Als de tank los is kom hij met een doodsklap naar beneden(ik zette er dan een kratje onder.
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Het systeem lijkt zeer op een dat van een S3 de modder van jaren is in de holtes om de tank heen gaan zitten.
Kijk wel uit het eerste wat afbreekt is de vulpijp en dat is zonde wand dat kost je een nieuwe.
Kijk even achter je stoel of er ruimte om de pijpen heen zit en probeer met veel voorzichtigheid hem los te krijgen.
Als de tank los is kom hij met een doodsklap naar beneden(ik zette er dan een kratje onder.
Groeten Theo Kaufmann/Disco