HH,
wie kan mij vertellen hoe je je koplamp in mijn geval de linker(bestuurderszijde) moet afstellen, van de oude is het glas dusdanig kapot dat ik hem heb vernieuwd.
Maar nu nog de juiste afstelling.
Wie weet de handigheidjes hiervoor, of wordt dit een kwikfit actie.
CU Remco
afstellen koplampen
Re: afstellen koplampen
Dag,
Elke APK of kwikfitter kan dit zo even doen.
Jan Herman
Elke APK of kwikfitter kan dit zo even doen.
Jan Herman
Met de stelboutjes.........
15 meter van de auto af gehurkt gaan zitten en dan niet verblind worden door het licht. Zo deed ik dat "vroeger".
15 meter van de auto af gehurkt gaan zitten en dan niet verblind worden door het licht. Zo deed ik dat "vroeger".
Als je het goed gedaan hebt blijft de afstelling ongewijzigd.
De unit kan er maar op een manier in en de afstelschroeven verplaatsen de houder van de units en daar kom je niet aan als je alleen de units wisselt.
Het kan natuurlijk nooit kwaad om de afstelling te laten controleren met een lichtbeeldtester bij een garage.
Dennis B.
De unit kan er maar op een manier in en de afstelschroeven verplaatsen de houder van de units en daar kom je niet aan als je alleen de units wisselt.
Het kan natuurlijk nooit kwaad om de afstelling te laten controleren met een lichtbeeldtester bij een garage.
Dennis B.
Als er EEN lamp is verwisseld of mogelijk anders is afgesteld, en de ander nog wel goed staat: zet de auto voor een garage, hekje, auto, of wat al niet, het liefst op een afstand van een meter of tien. Zet de lampen aan, schijnend op dat schurtje, hekje of wat ook, en draai net zo lang aan de stelschroefjes tot je merkt dat de lamp die gesteld moet worden staat, zoals de ander ook staat. Dus mooi in lijn.
Ik hoop dat mijn trucje duidelijk is?
Actie van niks, volgens mij, en wel zo prettig voor de medeweggebruikers inderdaad.
Sander Lelieveld
"Snorkel" - 110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a
<a href="[snorkel.runde.nl] src="[snorkel.runde.nl];
Meer over de tuff van puff op [snorkel.runde.nl]
Ik hoop dat mijn trucje duidelijk is?
Actie van niks, volgens mij, en wel zo prettig voor de medeweggebruikers inderdaad.
Sander Lelieveld
"Snorkel" - 110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a
<a href="[snorkel.runde.nl] src="[snorkel.runde.nl];
Meer over de tuff van puff op [snorkel.runde.nl]