help

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
willem

help

Bericht door willem »

hallo prikkers
gisteren in mijn laro gereden,reed prima
vanmorgen starten ik de laro veel meer herrie als normaal,
en als ik me gas in drukt pak hij niet gelijk
dus ik de motorkap open gedaan zag niks vreems
maar de v snaar van me waterkoeliing slinger de wel, ik weet niet of dit normaal is
dat er zo veel speling in zit,enof dat het er mee te maken heeft dat hij nu herrie maakt
weten jullie wat dat kan zijn
groetje willem
willem

Re: help

Bericht door willem »

b
morris

Bericht door morris »

het zou de water pomp kunnen zijn denk ik mar ik weet nog niet zo veel van een land ro maar zelf meegemaakt met my morris
mallow

Bericht door mallow »

zit de poeli waar de snaar overheen loopt wel vast anders denk ik de pomp defect

mario
jan sanders

Bericht door jan sanders »

lijkt mij dat je lagers van je waterpomp de geest hebben gelaten. kun je makelijk checken. even snaar los halen en voelen. er is een revisie setje voor. heb dat zelf ook gedaan, ging redelijk makkelijk. of een compleet nieuwe.

succes, groetjes jan
willem

Bericht door willem »

jan als ik me snaar er af haal ,wat moet ik dan voelen
draait hij stroef of hele maal niet
jan sanders

je moet geen speling voelen als je de poeli op en neer beweegt. als je hem draaid en je krijgt hem met je vingers niet rond, dan weet je zeker dat je het probleem gevonden hebt. ietsie weerstand mag je wel voelen, dat komt van de afdichting (mechanicale seal) Als er geen speling op de as zit dan zou ik niet weten waarom die poeli zo slingert, scheef gemonteerd? ook moet je dan toch verder gaan zoeken naar het lawaai, lokatie enz.

succes ermee, groetjes jan sanders
Rick

Bericht door Rick »

Dan voel je of hij mooi rondloopt of dat dat met horten en stoten gebeurt. Voel ook even of er speling op de as zit.

Het kan ook de lagering van een ander loopwiel zijn dat aangedreven wordt door de snaar.

Is de oliedruk er wel vrijwel direkt na het starten?

Gr. Rick
[www.landrovergek.nl]

<a href="[www.landroverwereld.nl] src="[www.landroverwereld.nl];
Ook een online foto album?
Meldt je aan op: [www.landroverwereld.nl]
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Hoi Willem,

Misschien kan iedereen makkelijker antwoorden als ze het model en type weten ... of het Militair is of niet...

Militaire waterpompen in een SIII geven wel eens de geest .. hoop spelling en herrie. Als je V-snaar los zit dan kan je spanrol ook verlopen zijn.

Groet,
Martin
jan sanders

da's een goeie, de spanrol die was ik vergeten.

groetjes jan sanders
Plaats reactie