Motorcodes
Motorcodes
Hoi Hoi,
Heb weer eens met mijn vriendjes van de RDW zitten bellen over de ombouw van mijn 88 van 2 1/4 naar een 3,5V8 van een stage one. De heren van de RDW vertelde mij dat de motorcode van de motor bepalend is voor het type. Dit dus niet te verwarren met het motornummer.
Mijn vraag is alleen nu, waaaaar vind ik de motorcode van de rangerover 3.5V8, die van de stage one V8 of van de 110 en de 90,s V8 zodat als ik al een blok vind en een hele ombouw gedaan heb niet huilend naar huis kan omdat het toch een blok is met veel te veel vermogen.
Wie o wie kan mij helpen, heb de zoekfunctie al te pakken gehad en kreeg geen vermeldingen.
Groetjes Sjoerd.
Heb weer eens met mijn vriendjes van de RDW zitten bellen over de ombouw van mijn 88 van 2 1/4 naar een 3,5V8 van een stage one. De heren van de RDW vertelde mij dat de motorcode van de motor bepalend is voor het type. Dit dus niet te verwarren met het motornummer.
Mijn vraag is alleen nu, waaaaar vind ik de motorcode van de rangerover 3.5V8, die van de stage one V8 of van de 110 en de 90,s V8 zodat als ik al een blok vind en een hele ombouw gedaan heb niet huilend naar huis kan omdat het toch een blok is met veel te veel vermogen.
Wie o wie kan mij helpen, heb de zoekfunctie al te pakken gehad en kreeg geen vermeldingen.
Groetjes Sjoerd.
Re: Motorcodes
Oh geweldig, ga gelijk ff kijken of ik ook de plaats kan vinden waar ze staan, tenminste ik neem aan dat ook die code wel ergens in dat blok aanwezig moet zijn.
Groetjes en bedankt Sjoerd.
Groetjes en bedankt Sjoerd.
bestaat er ook zoiets voor een laro 88 uit 1980 waar je motorcodes opkan vinden
Volgens mijn gegevens zijn er 3 motoren voor de 109 toegelaten.
V8 3528 cc 8.13 op 1 92 pk
Motor nrs. vanaf 10G00001
11G00001
12G00001
De motoren zijn geknepen door een bus in het inlaatkanaal. Als die eruit is heb je 116 pk.
Johan
V8 3528 cc 8.13 op 1 92 pk
Motor nrs. vanaf 10G00001
11G00001
12G00001
De motoren zijn geknepen door een bus in het inlaatkanaal. Als die eruit is heb je 116 pk.
Johan
Inderdaad Johan,
De 10G, 11G en 12G motoren komen voor Sjoerd in aanmerking om zonder wegliggingstest gekeurd te kunnen worden.
Een geluidstest in Lelystad daar komt hij waarschijnlijk niet omheen.
Dennis B.
De 10G, 11G en 12G motoren komen voor Sjoerd in aanmerking om zonder wegliggingstest gekeurd te kunnen worden.
Een geluidstest in Lelystad daar komt hij waarschijnlijk niet omheen.
Dennis B.
Sjoerd,
Van welk jaar is jouw auto? Als die van voor 1972 is kunnen ze volgens mij daar niks over zeggen. Of ik zit er nu ontzettend langs.
Groeten, Robbert
Orange Queen
109" stawag 6cyl 2.8 diesel
Van welk jaar is jouw auto? Als die van voor 1972 is kunnen ze volgens mij daar niks over zeggen. Of ik zit er nu ontzettend langs.
Groeten, Robbert
Orange Queen
109" stawag 6cyl 2.8 diesel
Zelf heb ik navraag gedaan en als ik onder de 40% motorvermogen blijf dan hoef ik alleen maar voor een geluidstest en daarboven moet je ook een rijgedrag test gaan uitvoeren. Volgens mijn gegevens blijft de stage one v8 en de def v8 binnen die 40% vermeerdering maar de rr v8 niet. Voor mij is het dus belangrijk te weten waar die codes staan zodat ik niet een verkeerd blok ga inbouwen. Staat zo lullig als je weer naar huis moet omdat hij toch uit een rr komt.
groetjes sjoerd
groetjes sjoerd