Hallo,
Weet iemand van jullie misschien of er 12volt parallel gloeiers zijn voor oude 2¼ diesels.
heb onlangs een civiele 88 gekocht en daar zitten heel rare gloeiers in die op oude mercedes gloeiers lijken.ze worden wel warm maar niet echt heet.
op het schutbord zit een voorschakel gloeier die geloof ik origineel is maar tussen de spiralen zelf zitten ook nog van die gekronkelde voorspiralen die ook warm worden.is dat wel origineel? ik dacht altijd dat er gewoon kabels tussen horen te zitten van spiraal naar spiraal net als bij de leger wagens....Ook zie je het lample in het dashbord maar amper oplichten als je gloeit.als ik stroom rechtstreeks op het lampje zet dan brand ie wel goed....
Liever zet ik er gewoon parallel gloeiers in. Heeft iemand daar een nummer van? van bijvoorbeeld het merk:NGK , CHAMPION of BERU.....
zo en nu eerst pitten.....
groetjes,Tom
vraagje over gloeispiralen 2.25
Re: vraagje over gloeispiralen 2.25
Tom,
ik heb vorige week een 2,25 dieselblok gemonteerd in Tinkerbell.
Dit blok (civiel) is gewoo voorzien van gloeispialen die doorverbonden zijn dmv een kabel, werken perfect.
Dus naar mijn idee hebjij een typisch gevalletje van hobbyisme aan de hand.
Aad Koene, LR S2a 109" Diesel Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
ik heb vorige week een 2,25 dieselblok gemonteerd in Tinkerbell.
Dit blok (civiel) is gewoo voorzien van gloeispialen die doorverbonden zijn dmv een kabel, werken perfect.
Dus naar mijn idee hebjij een typisch gevalletje van hobbyisme aan de hand.
Aad Koene, LR S2a 109" Diesel Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: vraagje over gloeispiralen 2.25
De oudere diesels hebben gloeispiralen die in serie geschakeld zijn.
Als er eentje kapot is doet geen een het meer.
Deze spiralen hebben een krulletje onderaan.
De nieuwere versies zijn parallel en zijn een gewoon staafje aan het uiteinde.
Parallel staan ze als er bovenaan de kop een draad toekomt en ook weer vertrekt, behalve aan de voorste.
Ik heb ze zaterdag vervangen, in de mijna zaten NGK's van 11,7 volt, nu zitten er Bosch in van 11 volt
Henk
Als er eentje kapot is doet geen een het meer.
Deze spiralen hebben een krulletje onderaan.
De nieuwere versies zijn parallel en zijn een gewoon staafje aan het uiteinde.
Parallel staan ze als er bovenaan de kop een draad toekomt en ook weer vertrekt, behalve aan de voorste.
Ik heb ze zaterdag vervangen, in de mijna zaten NGK's van 11,7 volt, nu zitten er Bosch in van 11 volt
Henk
Re: vraagje over gloeispiralen 2.25
Hoi,
Ik ben enige tijd geleden, na herhaaldelijke problemen met mn orginele gloeispiralen, over gegaan van serieel naar parallel (Bolleboom). Sindsdien heb ik geen problemen meer. Ook niet bij lage temperaturen.
Nadeel is wel, het duurt langer voor de stift op temperatuur is. Dus de starttijd is verlengt. Och.
grutn,
Joey
Ik ben enige tijd geleden, na herhaaldelijke problemen met mn orginele gloeispiralen, over gegaan van serieel naar parallel (Bolleboom). Sindsdien heb ik geen problemen meer. Ook niet bij lage temperaturen.
Nadeel is wel, het duurt langer voor de stift op temperatuur is. Dus de starttijd is verlengt. Och.
grutn,
Joey
Re: vraagje over gloeispiralen 2.25
Ik heb ook 24 volt en bij mij staan ze gewoon parallel.
Werkt prima.
Effe Budget bellen, die heeft ze wel.
Wel even een relais inbouwen want je praat over behoorlijke Amperage`s
Werkt prima.
Effe Budget bellen, die heeft ze wel.
Wel even een relais inbouwen want je praat over behoorlijke Amperage`s
bedankt voor de info
hoi allemaal bedankt voor de informatie.Ik zal er binnenkort eens achteraan gaan.