Oliedruk / lampje RR V8
Oliedruk / lampje RR V8
Hoi
Ik had net in de RR dat opeens mijn oliedruklampje olichte bij stationair toerental, de motor was niet erg warm. Het is nog niet eerder voorgekomen dat dit gebeurde. Ik heb de olie maar even tot maximum gevuld maar dit geeft geen effect. Het is nu zo dat hij bij het stationair draaien gaat brande even gas geven gaat hij weer uit. Zou dit nou te lage oliedruk zijn of is mijn sensor gehemelt? Als er iets met de pomp oid zou zijn verwacht ik dat dit langzaam steeds erger zou worden, maar ik heb nog nooit gehad dat het lampje ging branden of flikkeren ook niet met erg warme motor.
groet fran
Ik had net in de RR dat opeens mijn oliedruklampje olichte bij stationair toerental, de motor was niet erg warm. Het is nog niet eerder voorgekomen dat dit gebeurde. Ik heb de olie maar even tot maximum gevuld maar dit geeft geen effect. Het is nu zo dat hij bij het stationair draaien gaat brande even gas geven gaat hij weer uit. Zou dit nou te lage oliedruk zijn of is mijn sensor gehemelt? Als er iets met de pomp oid zou zijn verwacht ik dat dit langzaam steeds erger zou worden, maar ik heb nog nooit gehad dat het lampje ging branden of flikkeren ook niet met erg warme motor.
groet fran
Re: Oliedruk / lampje RR V8
Wanneer is je oliefilter voor het laatst gewisseld.
Frans Bonnes
Frans Bonnes
Ik denk dat ie gewoon iets te langzaam stationair loopt, en dan is er niet voldoende druk. even 100 toeren opschroeven, en klaar is........Frank
groeten Rangie
groeten Rangie
Denk toch dat de oliepomp wat minder word. Een drukzender doet het meestal of wel of niet, en ook bij een te laag stationairtoerental moet de pomp toch nog genoeg opbrengst hebben. Dicht filter is ook geen optie, want als het goed is zit er een by-pas voor als dat mocht voorkomen.
Gr Eric.
Gr Eric.
Klopt wat betreft de bijpass, maar als die open blijft staan, door vuil of gewoon klem zit, en dat komt voor, heb je stationair te weinig oliedruk.
Frans Bonnes
Frans Bonnes
Klopt, toen ik de mijne na een paar jaar stilstaan aan het opbouwen was heb ik de oliepomp nagekeken en schoongemaakt. Die zuiger zat muurvast en er zat een braam op waardoor hij open bleef staan.
Ik zou geen risico nemen en eerst eens je pomp nakijken. Je schroeft het ding er zo af. Of druk meten.
Fred101
Ik zou geen risico nemen en eerst eens je pomp nakijken. Je schroeft het ding er zo af. Of druk meten.
Fred101
Wat voor olie gebruik je Frank.
Je kunt ook het deksel even van de oliepomp afhalen en kijken of er slijtplekken (twee halve maantjes) op zitten.
Dekkseltje even vlakken en er weer tegenaan.
Meestal heb je dan gemiddeld weer 10 pound extra oliedruk
MITS je krukaslager niet versleten zijn.
Rene W.
[www.roversd1.nl]
[www.rover-v8.nl]
[autos.groups.yahoo.com]
[autos.groups.yahoo.com]
[autos.groups.yahoo.com]
Je kunt ook het deksel even van de oliepomp afhalen en kijken of er slijtplekken (twee halve maantjes) op zitten.
Dekkseltje even vlakken en er weer tegenaan.
Meestal heb je dan gemiddeld weer 10 pound extra oliedruk
MITS je krukaslager niet versleten zijn.
Rene W.
[www.roversd1.nl]
[www.rover-v8.nl]
[autos.groups.yahoo.com]
[autos.groups.yahoo.com]
[autos.groups.yahoo.com]
Rene,
Ik gebruik 20W50 olie, maar heb er laatst ook een beetje 15w40 bijgegooid. Als ik die deksel loshaal moet ik de pomp zeker ook even primen met vasaline?
Het rare van het hele verhaal vind ik dat het van het een op het andere moment gekomen is, en niet eerst aangekondigd is door flikkeren van het lampje oid, bij een slijtage probleem had ik dat zeker verwacht.
groet frank
Ik gebruik 20W50 olie, maar heb er laatst ook een beetje 15w40 bijgegooid. Als ik die deksel loshaal moet ik de pomp zeker ook even primen met vasaline?
Het rare van het hele verhaal vind ik dat het van het een op het andere moment gekomen is, en niet eerst aangekondigd is door flikkeren van het lampje oid, bij een slijtage probleem had ik dat zeker verwacht.
groet frank