GELUIDSDEMPING !!!!!! NIET DOEN

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
The green no mud

GELUIDSDEMPING !!!!!! NIET DOEN

Bericht door The green no mud »

Ik heb een hele tijd terug ook mijn best proberen te doen qua ideeën over geluidsdemping.
Ik lanceerde toen de matten, zelfklevende van 3M

Bij mij is er godzijdank niets gebeurd maar die dure troep, 100 euro voor 10 matten van 30 x 30 cm is losgekomen van de motorkap.
Ik heb de f.cking manual goed gevolgd maar desondanks.

Ik heb gelukkig dit tijdig ontdekt want ik denk dat, als deze teerachtige massa op je spruitstuk komt zou ik voorlopig niet jarig zijn.
Op de doos stond voor geluiddemping, motorkappen en nog een heleboel meer.
De winkelbediende had contact gehad met de vertegenwoordiger van 3M en deze zei doodleuk, "jaha maar niet boven het spruitstuk" ?????
Nou meneer de 3M meneer ook boven de koelslangen en de radiator zeker ook niet want daar zat het ook helemaal los.
(je moet er zeker een gatenkaas van maken)

Jan Moesman
aad G

Re: GELUIDSDEMPING !!!!!! NIET DOEN

Bericht door aad G »

Ik heb bij mijn vorige wagen een 109 van dat grijze noppenfolie gebruikt onder de motorkap.
Bevestigd met stevig gaas wat je bijna moest doorslijpen, zo sterk.
Dat scheelde een jas en blijft prima zitten.
Ook bij radiator en spruitstuk.

Die antidreunplaten waar jij zo`n ellende mee had zijn zeer geschikt voor in deuren, vloeren en binnenkant schutbord.

Trouwens behalve 3M zijn er nog andere merken die vele malen goedkoper zijn en net zo goed.

Mijn motto is isoleren die hap, maar wel voorzichtig zijn met warmte
Michel Makker

Bericht door Michel Makker »

Ik weet dat deze pagina niet voor commerciele doeleinden is maar laat ik nou toevallig in gehoorbescherming doen. Dat fikt niet en druppelt al helemaal niet op je spruitstuk! 't is maar een idee....
Aad G

Bericht door Aad G »

ja maar is dat niet lastig vastzetten allemaal van die losse oordopjes ?
The green no mud

Bericht door The green no mud »

O.K. Michel, het hoge woord is er uit.

Michel weet veel van gehoorbescherming en ook van hoortoestellen

Mochten wij landroverrrrrrrijders toch onverhoopt problemen krijgen met onze linker en rechter schelp kunnen wij bij Michel vast wel 5% kwantumkorting vragen.

Groet,

wattte,

Groehoet,

Hèèèèè

Gehoorapparaat

Ohh zeg dat dan Jan
Arie

Bericht door Arie »

Ja,
Ik denk dat je terzijnertijd allemaal wel bij Michel langs kunnen.

He?
Arie
SIII 88 enz
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Wat zeggie?

M`n batteleien sein leech?

Wat??

Laat maar!!
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Te laat, ik ben al meer dan half doof... wat zeg je?

Martin.

Military Land Rover half-ton SIII Diesel FFR 1977
[people.zeelandnet.nl]
Yuri

Bericht door Yuri »

hoi Michel,
jij noemde dat laatst ook al.
wat kost zo'n zetje gehoorbeschermers dan? ...met filter zodat ik volgens jou nog wel naar de radio kan luisteren?

mijn SIII 109D was ook een beetje half geisoleerd maar alles hing er aan flarden bij, er zat op veel plaatsen ook veel vocht in en daar begon het behoorlijk te roesten.

voor lange ritten zou ik dus wel gehoorbeschermers willen gebruiken. het lijkt me een eenvoudiger oplossing en zelfs goedkoper.

mail mij eventueel maar op bovengenoemd adres.

thanks,

Yuri
SIII 109D
Boxtel
Jan Moesman

Bericht door Jan Moesman »

Nou zal het er niet veel toe doen maar het is goed om te weten dat IK hele STILLE bureaustoelen balpennen en kopieermachines verkoop.
Ook hier geldt een groepskorting hoor.

Silence Jan
janzzen

Bericht door janzzen »

en bij mij kun je terecht voor stille troms, eventueel geleverd met zachte wollen handschoentjes om het gedempte effekt nog verder te accentueren. leverbaar in diverse kleuren!!!
janzzen
Tom 109

Bericht door Tom 109 »

Passen die stoelen ook in een Land Rover ???
boreeli

Bericht door boreeli »

Zet gewoon een Diskmen op die twee schelpen, werkt perfect
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Tom,

je weet toch dat alles past en passend is te maken in een Land Rover.

Aad Koene, LR S2a 109" Diesel Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Rangie (Ron)

Bericht door Rangie (Ron) »

Ik zou niet eens van troep onder m'n kap willen! in eerste instantie niet omdat ik het gebrul van m'n V8 mooier vindt dan al die tering herrie op de radio, en in 2e instantie wil ik ieder tikje, rammeltje en binkeltje graag horen voor het te laat is!
dan gaat er nl iets anders rinkelen!
Groet'n oet Grunn, Rangie.
Michel Makker

Bericht door Michel Makker »

Voor wie intresse heeft; die maatgemaakte gehoorbeschermers kosten normaal 124 Euro per set. Voor de geregistreerde Prikborders wil ik ze maken voor 95 euro per set. Je moet dan wel naar Utrecht of Laren komen. Deze prijs is inclusief aanmeten en afleveren, twee jaar garantie op demping en pasvorm en inclusief BTW. Voor wie besluit te wachten je komt dan toch later bij ons terecht............. wij doen namelijk ook in hoortoestellen!!
Michel Makker, kijk voor de telefoonnummers op: makker.nl
Tom MWL

Bericht door Tom MWL »

hoi,

dat noppenschuim dat ik er onder geplakt heb met een soort bisonkit zit nog steeds muurvast......helpt aardig tegen lawaai,als het vies wordt(en OOO dat wordt het!) spuit je het met de tuinslang schoon(het is dan echt zeiknat)Na een wat langere rit is het echter ook zo weer droog onder de kap. So no worries at all.

Dat zeg ik,GAMMA!!

groetn, tom
Plaats reactie