schakelt niet meer

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
De Groene Schavuit

schakelt niet meer

Bericht door De Groene Schavuit »

ik reed vanmiddag met mijn LaRo een stukje en toen ik moest remmen reed ie niet meer. ik dacht in eesrte instantie van alweer een steekas maar toen ik de diff-lock erop zette nog geen beweging. ik kan nu de motor starten en zonder koppeling een versnelling inschakelen en dan blijft ie gewoon staan. koppeling werkt wel en geen lekkage master of slave . verder denk ik ook niet dat het de koppelingsvork is want volgens mij kun je dan ook niet meer ontkoppelen. weet iemand toevallig wat dit kan zijn? ga morgen beginnen met de bak eraf te halen Dus als iemand een idee heeft wat het zou kunnen zijn?

alvast bedankt

o ja het betreft een lt77 bak met lt230 tussenbak

CU Gheert
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: schakelt niet meer

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

Als ik het zo hoor vrees ik het ergste, wel eens van de knock of death gehoord van de lt 77? Haal eens het pto deksel van je tussenkab af en kij of je de uitgaande as van je hoofdbak wel ziet draaien, maar de tussenbak niet.

groet Frank
De Groene Schavuit

he die Frank het tussentandwiel is in 2004 vervangen voor een cross-drilled exemplaar omdat ik die knock had. het klonkte ook niet zoals toen.

maar zal morgen wel ff kijken bak moet er toch af vanwege lekke krukaskeerring

CU Gheert
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Gheert,

Dan scheelt dat, hoe waren de spiebanen op de uitgaande as toen? Ik neem aan dat je de lage gearing al geprobeerd hebt.

groet frank
De Groene Schavuit

Frank,

De bakken zijn er 2 a 3 maanden geleden nog onderuit gehaald, waarbij ze gescheiden zijn en toen was de uitgaande as nog mooi. je kunt hem wel schakelen maar hij rijdt niet. net of er iets los/gebroken is. het gebeurde ook van het ene op het andere moment. ik trapte de koppeling in en toen ik die weer op liet komen was de aandrijving weg. had later nog wel het idee vanwege een ratelend geluid dat ie ergen langsliep.. had ook het idee dat ie toen wel wou rijden maar ergens langs draait

groet Gheert
fred101

Bericht door fred101 »

koppelingsveer gebroken ?

fred101
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Koppelingsplaat versleten, of wat heel zelden voorkomt: hart uit de koppelingsplaat gebroken.

Frans Bonnes
Cadarn

Bericht door Cadarn »

Heel zelden?
Waarom had ik dat dan weer?
Zat er inderdaad ook aan te denken, er gebeurt niks meer en een beetje ratelen doet het wel.
Jaap
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Bij uitzonderlijke mensen gebeuren uitzonderlijke dingen. ;-)

Vooral met niet orginele onderdelen???

Frans Bonnes
Paul Stroink

Bericht door Paul Stroink »

Ik heb zojuist mijn koppelingsplaat vervangen bij mijn 79er Range rover omdat het hard er uit was gebroken. Precies dezelfde klachten, ik kon de auto goedkoop kopen omdat we dachten dat de bak kapot was, bleek dus slechts de koppeling te zijn een meevaller. Alleen nu krijg ik mijn koppeling niet meer op druk (zie ander draadje :-( (had de cylinder ook helemaal niet los moeten halen)
jurgen

Bericht door jurgen »

probleem dat je de koppeling niet meer op druk krijgt komt wel vaker voor. Er blijft ergens in de leiding lucht zitten. Bij mij zat er een verbindingsblokje in de leiding waarbij de olieleiding iets omhoog liep met gevolg dat er een luchtbel in ging zitten. Oplossing: bij het verbindsblokje de leiding losdraaien (en pompen) tot de lucht er uit is en weer dicht.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Weet je heel zeker dat de tussenbak niet in z'n vrij staat in plaats van hoog of laag?

Dennis B.
wilberthje

Bericht door wilberthje »

Als je alle versnellingen (ok hoog laag) het geprobeert hou ik het op hart uit d koppelingsplaat (of gebroken prise-as, maar das nogal onwaarschijnlijk en ratelt denk ik ook niet zo mooi, eindigd meest waarschijnlijk met een rotknal) Dus toch maar ff open maken dan.

Groet,Wilberth
Plaats reactie