Schokkend inhouden
Schokkend inhouden
Hmm, zondag met me meissie stukkie gereden op de snelweg, leuk, uitstapje richting Lunteren / Veluwe. Op de snelweg er heen bij 100 a 110 km/u ging ineens de motor (2,25 petrol) schokken en inhouden.
Beetje vaart geminderd en met 80 / 90 km/u een stukje doorgereden naar een parkeerplaats. Maar kon niks ontdekken. Bij de lagere snelheid was het probleem gelijk weg. En het is daarna ook nog niet terug gekomen.
Wat kan dat zijn?
Beetje vaart geminderd en met 80 / 90 km/u een stukje doorgereden naar een parkeerplaats. Maar kon niks ontdekken. Bij de lagere snelheid was het probleem gelijk weg. En het is daarna ook nog niet terug gekomen.
Wat kan dat zijn?
Re: Schokkend inhouden
Je zou eens kunnen kijken of de brandstof toevoer niet wordt gehinderd.
Check al je filters ook die in de tank,
Check je leidingen op scheurtjes knikken (afhankelijk van de type leiding)
Check je cabarateur.
Verder zou ik het ook even niet weten.
Groeten,
Robbert
Orange Queen 109" stawag 2,8L Diesel 6cyl.
Check al je filters ook die in de tank,
Check je leidingen op scheurtjes knikken (afhankelijk van de type leiding)
Check je cabarateur.
Verder zou ik het ook even niet weten.
Groeten,
Robbert
Orange Queen 109" stawag 2,8L Diesel 6cyl.
Re: Schokkend inhouden
mogelijk bevriezing van je carburateur, treed juist op iets boven nul.
even in de gaten houden maar waarschijnlijk onschuldig.
Grtzzz,
Han
even in de gaten houden maar waarschijnlijk onschuldig.
Grtzzz,
Han
Re: Schokkend inhouden
Ja, ik zat ook al aan vriezen te denken maar dat leek me erg onwaarschijnlijk. Het was wel flink koud maar de motor liep al een klein halfuurtje. Die is dan toch wel warm genoeg om bevriezing te voorkomen, zou ik zeggen. Of wordt die zo sterk gekoeld door koude benzine dat het alsnog vast kan lopen?
Re: Schokkend inhouden
Bevriezing ontstaat niet door koude benzine maar doordat de benzine
in de carburateur verdampt.
Voor verdampen is warmte nodig en die ontrekt het proces uit de omgeving.
Die omgeving koelt dan zoveel af dat er bevriezing kan ontstaan.
Rob
in de carburateur verdampt.
Voor verdampen is warmte nodig en die ontrekt het proces uit de omgeving.
Die omgeving koelt dan zoveel af dat er bevriezing kan ontstaan.
Rob
Re: Schokkend inhouden
ik sluit me volledig bij mijn naamgenoot aan, een radiatormuf wil wel een beetje helpen maar die heb je waarschijnlijk niet
Re: Schokkend inhouden
Tjonge, wat een vreemde wereld is dit toch. Ze verrast me iedere keer weer. Maar het klinkt wel aannemelijk.