warn,ramsy of een ander

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
gilco

warn,ramsy of een ander

Bericht door gilco »

Ik wil binnen kort een 12 V DC lier aanschaffen met een trek gewicht van ongeveer 4000 kg.
Omdat het aanbod toch best groot is met verschillende merken en types is mijn vraag aan jullie: Wie heeft ervaring met een goede 12 v lier en welk merk is het dan.
De warn lieren zijn ten opzichte van de ramsy lieren duurder, maar zijn ze hierdoor ook beter?
wie o wie wil zijn visie met mij delen.

alvast bedankt gilco ( blue ranger )
Jorrit

Re: warn,ramsy of een ander

Bericht door Jorrit »

Hoi Gilco,

Volgens mij zit er niet veel verschil tussen de bekende merken, en iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Het is wel zo dat Ramsey en Warn de meeste naamsbekendheid hebben en hier ook geld voor durven te vragen. Maar of ze hiermee beter zijn dan bv een T-max ik denk het niet, daarnaast kan je voor minder geld dan dat je voor een Warn of een Ramsey 9000 betaald bv een T-max 10000 aanschaffen deze hoeft minder hard te werken en dat gaat weer ten positieve van de stijtage en de levensduur. Maar ik heb nog geen lieren kapot gedraaid dus ik kan daar niet over oordelen.

Succes Jorrit
Hendrik

Re: warn,ramsey of een ander

Bericht door Hendrik »

k heb zelf een Ramsey 6000 Rep en daar ben ik zeer tevreden over. Hij is voor mijn 88 SIII sterk genoeg en als je een keer wat meer nodig hebt dan doen je kabel door middel van een blok de kabel een keer dubbel.....

Mijn lier is geen "snelle" lier, en de snelheid waarmee een lier zijn werk doet is mede prijsbepalend. Vele merken heeft op dit gebied wel meerdere uitvoeringen.

Als je niet perse een hele snelle lier hoeft te hebben, en ook eens bereid bent met een katrol de kabel "dubbel" te doen om de kracht te verdubbelen, hoef je natuurlijk niet een grote dure jongen te kopen en kan je ook met wat lichters af.

Groet, Hendrik.
Marc

Bericht door Marc »

Neem ook eens contact op met Vis in Scheveningen.
Zij hebben namelijk een - volgens eigen zeggen - een verbeterde versie van de Warn lieren. Met andere woorden een zwak punt van de Warn's is verbeterd. De lier ziet er uit als een Warn en wordt gemaakt door de fabrikant die de onderdelen voor Warn produceert.
Frank 110

Bericht door Frank 110 »

Ik zou die T-max in iedergeval laten liggen, ze zijn kwalitatief echt veel minder.

Groeten Frank
Anton van der Schaaf

Bericht door Anton van der Schaaf »

ik doe het met een warn 9000 i vermogen ongeveer 3500 kg, tot op heden werkt dit perfekt.

ze zijn in de loop der tijd eerder goedkoper dan duurder geworden,

groet,

Anton
ronny

Bericht door ronny »

ik heb zelf het verschil onder vonden tussen een ramsy en een warn.de ramsy had ik nieuw gekocht en was een 4000 kg toen ik hem nodig had werkte hij niet of slecht, maar zonder druk werkte hij wel,heb me daarna een tweedehands warn 3600 kg aangeschaft is lichter en werkt wel naar behoren.heb de ramsy aan mijn schoonbroer gegeven (is mecanieker) maar ook hij had niets dan problemen met die lier.
Jorrit

Bericht door Jorrit »

De eerste serie T-max zijn zonder meer waardeloos over de tweede serie ben ik een stuk beter te spreken, en de derde serie szie er ook veel belovend uit.

Groetjes Jorrit
Menno

Bericht door Menno »

Hoi Gilco en anderen,

Bedankt voor het tekenen van het gastenboek. Altijd leuk.

Hoe gaat het met je beslissing voor een lier?

Het wil bij ons maar niet vlotten. Omdat we een niet zo bekende lier (oud en niet meer leverbaar) hebben, moeten we zelf de bumper aanpassen en iets laten lassen voor de bevestiging.

We zijn inmiddels al bij 3 bedrijven geweest die dat kunnen. Door de telefoon lijkt het ze wel wat, maar als je daar bent krabbelen ze terug en durven het niet aan. Bang voor alle krachten dier erop komen of bang dat ze er te lang mee bezig zijn, ik weet het niet.

Hoe ga jij dat aanpakken, heb je nog tips?

Groeten, Menno
[www.qwerty-realisatie.nl]
Plaats reactie