relax op de snelweg

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ed

relax op de snelweg

Bericht door Ed »

Hallo medeprikkers,

Ik wil even mededelen dat ik dik tevreden ben met mijn nieuwe differentieel.
Ik heb via Hendrik Blue-Box. een andere overbrengverhouding kunnen monteren op mijn lightweight diesel (van 1:4,7naar 1:3,9) en hiermee heb ik vandaag voor het eerst mee gereden....

Echt TOPPIE, wat een rust in de auto, even de snelweg opgezocht op de ultime test uit te voeren, duurt even voor de 80 bereikt is even wat langer doortrekken in zijn drie en gaaan, kunnen nu rustig op de rechterbaan meekomen en communiceren met vrouw en hond landrover rijden is vanaf vadaag nog ietsepietsje leuker geworden

Ed Lightweight (nu zonder gehoorbescherming op pad)
AadG

Re: relax op de snelweg

Bericht door AadG »

WAT ZEI JE ED ??? geintje

Scheelt het zoveel ?
Ed

Bericht door Ed »

Ik vind het een wereld van verschil.

Om een beetje mee te komen op de snelweg moet je toch minimaal 80 rijden wil je niet door alles ingehaald worden, hierbij komt er aanzienlijk wat kabaal vrij uit de machinekamer. Nu is het goed vertoeven met 80 - 90 km/uur
Wat ik zeg het is iets inleveren met het optrekken met name van 3 naar 4, is bekend dat dit een aardig "gat" is. Maar al met al een dikke vooruitgang kwa leefbaarheid.

Groetjes Ed
AadG

Bericht door AadG »

Veel werk ?
herman

Bericht door herman »

voor en achter neem ik aan??
herman
Ed

Bericht door Ed »

Het overzetten van kroonwiel en pignon heeft Hendrik voor mij gedaan, ik zat namelijk met het afstellen van het geheel, ik heb over zijn schouder mee gekeken. Als je het weet valt het allemaal wel mee, maar dat is met veel dingen zo. Uiteindelijk het in en uitbouwen is zo gefixed, denk alles bij elkaar in een uurtje of 4 te doen als je alles bij de hand heb dan

Ik heb het overigens alleen aan de achterkant gedaan, dus geen 4 WD tot mijn beschikking nu!, mogelijk dat ik van de zomer ook de voor diff aanpas, dan kan ik ook door de modder heen.

Ed
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Heb je nu ook de voorste aandrijfas er tussenuit gehaald, zodat jij of iemand anders hem niet per ongeluk is 4wd kan zetten

FB
Plaats reactie