Hallo allemaal,
Ik heb een vraag, na reeds al weer 10 jaar bij het Korps Mariniers te werken wil
ik zelf een defender 90 gaan kopen.
Nu worden ze her en der wel aangeboden maar ja welke moet je nu nemen.
ondanks dat ik bijna elke dag in een defender 110 300TDI rij en voorheen de oudere versie's (die er nu bijna allemaal uit zijn).
is het wel even wat anders als je er zelf een wil gaan kopen
Wat is bijvoorbeeld nu het echte verschil tussen de 200tdi en de 300tdi
en zijn er veel (motor)-onderdelen van de 300tdi ook te gebruiken op de 200tdi
met het feit dat er een hoop wordt weg gegooit/vernieuwd is het redelijk makelijk voor mij aan nog relatief mooie onderdelen te komen
dus de vraag is het verstandiger een defender 90 uit 1993 te kopen of om dan toch maar voor een defender uit 1996 te gaan maar die dan wel gelijk een stuk meer kost om aan te kopen
groetjes dennis
Een Defender 90 uit 1993 of een uit 1996
Re: Een Defender 90 uit 1993 of een uit 1996
Hoi Dennis
In de cilinderkop zit het grote verschil.
groeten
Edgar
In de cilinderkop zit het grote verschil.
groeten
Edgar
Dennis Ik rij in een Disco 1990 200TDI, ik heb in S2/S3 gereden met 2.25/2.5 diesel.
Per defenitie zijn zowel de 200TDI als de 300TDI geen verkeerde motoren.
De 300TDI is een doorontwikkeling van de 200,hij loopt wat rustiger is wat zuiniger.
Bijkomend voordeel van de 300TDI dat je bij de dealer nog onderdelen uit het rek kan krijgen(van de 200 moet alles besteld worden).
Bij de eerste serie 300TDI stonden de poelies niet in lijn dit betekende dat de distributieriem nog wellis brak(ik denk dat deze allemaal vervangen zijn).
Bijde hebben 111 PK.
Aan de 200TDI zou je meer zelf kunnen doen(ook van horen zeggen)
Het is maar net wat je er voor uit wil geven.
Neem bv een TDV6 blok deze blokken staan bekend als rampblokken, maar onder ons zijn mensen die al 400.000 kilometer probleem loos rijden.
Het is van achter een computer heel moeilijk een ander advies geven, ik raad je aan om in ieder geval naar een van de bij jurjen genoemde(wel de goede dus) bedrijven te gaan kijken een dealer is veel te duur en een "normaal autobedrijf" weet niets van landrovers af.
Een aluninium landrover heeft ook ijzere delen denk aan het chassie en het bulkhead deze kunnen dus roesten.
Uiteraard kan je ook even vragen of er iemand van het prikboard meegaat.
Kijk op je gemak rond je zult zien dat er een enorm prijsverschil zit in gelijk waardige auto's.
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Per defenitie zijn zowel de 200TDI als de 300TDI geen verkeerde motoren.
De 300TDI is een doorontwikkeling van de 200,hij loopt wat rustiger is wat zuiniger.
Bijkomend voordeel van de 300TDI dat je bij de dealer nog onderdelen uit het rek kan krijgen(van de 200 moet alles besteld worden).
Bij de eerste serie 300TDI stonden de poelies niet in lijn dit betekende dat de distributieriem nog wellis brak(ik denk dat deze allemaal vervangen zijn).
Bijde hebben 111 PK.
Aan de 200TDI zou je meer zelf kunnen doen(ook van horen zeggen)
Het is maar net wat je er voor uit wil geven.
Neem bv een TDV6 blok deze blokken staan bekend als rampblokken, maar onder ons zijn mensen die al 400.000 kilometer probleem loos rijden.
Het is van achter een computer heel moeilijk een ander advies geven, ik raad je aan om in ieder geval naar een van de bij jurjen genoemde(wel de goede dus) bedrijven te gaan kijken een dealer is veel te duur en een "normaal autobedrijf" weet niets van landrovers af.
Een aluninium landrover heeft ook ijzere delen denk aan het chassie en het bulkhead deze kunnen dus roesten.
Uiteraard kan je ook even vragen of er iemand van het prikboard meegaat.
Kijk op je gemak rond je zult zien dat er een enorm prijsverschil zit in gelijk waardige auto's.
Groeten Theo Kaufmann/Disco
hallo allemaal,
klinkt inderdaad wat minder als de distributie riem breekt met de 300 tdi motor
zijn waarschijnlijk dus de motoren die in de defenders zaten die uit '96 kwamen???
houd dus in als ik voor een 300 tdi zou gaan dat ik hem uit bouw jaar >1997 moet nemen.
nadeel voor mij is dat de 200 tdi motor niet bij het korps mariniers wordt gebruikt
dit ivm het onderhoud door eigen monteurs
dus moet ik toch maar opzoek gaan naar welicht een defender 90 uit 1997
maar in ieder geval alvast bedankt voor de tips
klinkt inderdaad wat minder als de distributie riem breekt met de 300 tdi motor
zijn waarschijnlijk dus de motoren die in de defenders zaten die uit '96 kwamen???
houd dus in als ik voor een 300 tdi zou gaan dat ik hem uit bouw jaar >1997 moet nemen.
nadeel voor mij is dat de 200 tdi motor niet bij het korps mariniers wordt gebruikt
dit ivm het onderhoud door eigen monteurs
dus moet ik toch maar opzoek gaan naar welicht een defender 90 uit 1997
maar in ieder geval alvast bedankt voor de tips
je moet gewoon een td5 kopen want die heb ik staan voor €17000,- uit 6-1999
kijk op www.ronbolleboom.nl
kijk op www.ronbolleboom.nl