Na het lezen van het startprobleem van Gijs kom ik nu ook met een Topic met eenzelfde euvel
Ik heb een RR classic met 300Tdi motor en ZF automaat.
Probleem was (dacht ik) de schakelaar op de bak(inhibator switch) die er voor zorgt dat je alleen in P en N kan starten . die heb ik vorig jaar mei vervangen.
een maandje later weer problemen: niet starten met warme motor. De ANWB heeft toen wat draadjes gewissled en deze verlengd tot in de cabine zodat ik ineieder geval kon starten(let wel de schakelaar op de bak zorgde er nog steeds voor dat ik alleen in Pen N kon starten)
afgelopen maand heeft Johan van Leeuwen(techn.man RangeRoverTrust)een nieuw startrelais gemonteerd en nwe bedrading naar de startmotor getrokken. En?
hij start via het conatctslot MAAAR in alle versnellingen(P-D-N-R-1-2-3) en als tie weer warm is heeft tie weer kuren en start NIET via het contactslot maar wel via de doorgetrokken draadjes.
In de zomer wil ik weer met de sleurhut op vakantie en dan niet bij een tankstation tot stilstand komen door zo'n @%##$^$^%& relais
Wie wie wie wil mij helpen dit probleem definitief op te lossen en is goed in storing zoeken/electronica want ik word er zooooooo moe van
de koffie is bij mij in ieder geval zwart(szelf melk in doen) en heet
Frank
startprobleem 300Tdi
Re: startprobleem 300Tdi
kom kom techneuten er zijn toch wel meer mensen die mij kunnen helpen??
Re: startprobleem 300Tdi
Als je mij het schema op kan sturen, dan wil ik wel kijken wat het zou kunnen zijn.
Dennis B
Dennis B
Re: startprobleem 300Tdi
Beter is om die 300 tdi automaat, snel te verkopen, want er komen waarschijnlijk nog veel meer kwaaltjes.