Verwijderen ramen?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gijs

Verwijderen ramen?

Bericht door Gijs »

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de achterzijramen van een 110 om daar plaaten in te zetten die nodig zijn om auto om te zetten naar grijs kenteken? Moet ik al die potnagels eruit boren of zijn er makkelijkere manieren?
La Gomera

Re: Verwijderen ramen?

Bericht door La Gomera »

Ola Gijs!!

Ik weet niet hoe je ramen eruit moeten maar ben wel geinteresseerd in overname van 1 raam.

Adios Henk
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Je moet inderdaad alle potnagels er uit boren dan kan je het raam er uit drukken, kit verwijderen, Alu plaat in de kleur van de hardtop spuiten, er tegen aan kitten, de gaten opnieuw doorboren, en weer vast potten.

Succes Jorrit
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hoi Gijs,

Ik wil je even op het volgende wijze. tegenwoordig mogen wagens met een grijskenteken ook achter in de bak ramen hebben. Aan de rechterkant helemaal en aan de linkerkant een klein stuk. Dit allemaal natuurlijk ivm de veiligheid (dodehoek). Ik weet niet precies hoe het zit met oudere modellen, maar wellicht weet iemand anders op dit prikbord dat.
Zou namelijk zonde zijn als je ze eruit sloopt, terwijl ze er wel in mogen zitten.

Groeten,
Jeroen
Michel

Bericht door Michel »

Hoi Gijs,
ik ben op dit moment ook bezig de zijramen te vervangen voor alu platen. Ik heb twee platen op maat laten knippen. Ik zit nu nog te twijfelen of ik eerst de ramen eruit haal en gewoon de platen over de bestaande plaat heen maak. Of dat ik de gehele zijkant eruit haal en de nieuwe plaat in de plaats daarvan zet. Ik neig naar het laatste. De bestaande plaat zit ook nog gepuntlast. Ik weet niet of dat bij jouw ook zo is? Verder lijkt het me niet zo moeilijk. Denk aan de goede kitlaag om 'm weer waterdicht te krijgen.

groeten van michel
LR90
Jan

Bericht door Jan »

Het mooiste is als je er een dunne aluminium plaat over doet en dan over de gehele zijkant. Aan de achter zijde een heel klein stukje de hoek om en dan daar vastpoppen. De zijgedeeltes maar weinig poppen, maar vastzetten met carosseriekit. Misschien wel een wat duurdere oplossing, maar als het er een klein beetje uit moet zien.......
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Bij de zgn middelgrote bestelauto's (zoals een 110) is het slechts toegestaan om 1 zijruit in de laadruimte te hebben.
Alleen een zgn grote bestelauto (zoals een 101fc ambu) mag meerdere zijramen in de laadruimte hebben.
Zie brochure MB4602 van de belastingdienst.
Te vinden op de site vd belastingdienst.

Dennis B.
La Gomera

Bericht door La Gomera »

Ola hombres!!

Als er van jullie verwijderde schuiframen er een te koop is laat het mij dan weten!!

Adios Henk
Plaats reactie