massa(s)problemen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hans - RR V8 '76

massa(s)problemen

Bericht door Hans - RR V8 '76 »

Even een update na gisteren.

Gisteravond nog de massakabel van de accu naar de carrosserie losgehaald schoongemaakt en weer bevestigd. Vervolgens hetzelfde met de massakabel van carrosserie naar chassis. Deze kabel hing aan een einde nog los, deze heb ik vandaag weer aan één van de bouten van de startmotor bevestigd, euh eerst ook schoongemaakt.
Resultaat: een V8 die in één keer aanslaat i.p.v. aan te hoesten (ik dacht dat dat door de kou kwam) en een aantal andere kleine elektrische probleempjes ook opgelost.
Lijkt er dus op dat dit in elk geval een deel van de problemen heeft opgelost! Iedereen weer bedankt voor meedenken en meeleven!

Met groet, Hans ('t komt misschien nog wel goed met de Range :-))
Dennis101

Re: massa(s)problemen

Bericht door Dennis101 »

Hou nu vooral de gaskabel en chokekabel in de gaten waarschijnlijk hebben die de afgelopen tijd dienstgedaan als geleider voor de startstroom.
Als je een stuk ijzerdraad meeneemt in de auto dan heb je in elk geval een tijdelijke vervanger bij je voor zo'n kabeltje. Gas en chokekabels vinden het meestal niet zo leuk om geleider te zijn.

Dennis B.
Hans - RR V8 '76

Bericht door Hans - RR V8 '76 »

Die maar zo snel mogelijk vervangen dus? Zal me de kop wel niet kosten neem ik aan.

Met groet, Hans
AadG

Bericht door AadG »

HAns zit er geen schema bij waar al de massapunten op staan ?
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Nee dat hoeft waarschijnlijk niet, maar als je iets van een zwaar punt voelt of het gaat wat stroef dan lijkt het mij wel een goed idee.

Dennis B.
AadG

Bericht door AadG »

Hans, zoland het werkt .......... afblijven anders gaat het kapot
Plaats reactie