Wordt ie voorin wel warm? De defender TD5 waar ik vaak in rij is voorin ook hopeloos ... dan is mijn lightweight met huif nog warmer. Vriend van me heeft er een 12V elekrisch kacheltje ingebouwd om het warm te krijgen.
Groet,
Martin
Military Land Rover half-ton SIII diesel 2,25 n/a FFR 1977 “El Toroâ€Â
[people.zeelandnet.nl]
mijn 90 wordt hartstikke warm maar dat is wel een V8 en hij is bekleed. De 90Td5 van irene wordt ook warm maar dat duurt een km of 10. (mijn kachel blaast na 2 km warme lucht, dan is het water op temperatuur) Maar mutsen en wanten aan, ik weet het niet hoor lijkt me een beetje weinig in een diesel, ik zou ze in slaapzakken wikkelen.
Ik bouwde acchter de voorstoelen in een houten ksat een self made kachel met een reuze fan uit een fiat= 5 euro voor de electr fan en een kachelradiateur en daarom heen wat houtplaatwerk.
aansluiten in serie op de verwarmingslangen en het wordt bijna aangenaam.
Ik loop daarom te denken om een kacheluntit van een Mini achterin te bouwen. Het voordeel van die unit is dat deze bij een mini in de auto gebouwd is en lekker compact is.
Behalve het inbouwen van een verwarming achterin zou ik in plaats van vloerbedekking zogenaamde droogloopmat gebruiken. Dat is redelijk hoogpolig en uiteraard bestand tegen vuil en water. Achterkant opruwen en verlijmen met een goede lijm.
Zou het niet eens het proberen waard zijn om een elektrische waterpomp tussen de uitgaande kant die vh blok afkomt en de invoer vd kachel te zetten ?
Ik heb sinds een aantal dagen een goed werkende webasto, maar als hij uitstaat werkt een elektrische waterpomp, zoals boven aangesloten, wel.
De kachel is veel sneller op temperatuur en goed warm.
Ik geloof Ploertje wel zo`n beetje dezelfde ervaring heeft.