hub cap
hub cap
ola!
ik heb een probleem met een hub cap. sterker nog ik heb er geen op zitten, altans op een achter as. ik heb de nieuwe in huis en wil deze graag plaatsen. zijn er nu nog dingen waar ik op moet letten. zoals het aanbrengen van vet ofzo, zo ja, mag dit het gele vet zijn wat ik ook voor mijn kruisjes gebruik?
obrigado!
chau!
hanzel.
ik heb een probleem met een hub cap. sterker nog ik heb er geen op zitten, altans op een achter as. ik heb de nieuwe in huis en wil deze graag plaatsen. zijn er nu nog dingen waar ik op moet letten. zoals het aanbrengen van vet ofzo, zo ja, mag dit het gele vet zijn wat ik ook voor mijn kruisjes gebruik?
obrigado!
chau!
hanzel.
Re: hub cap
Hoi Hanzel,
Wat bedoel je met Hub cap?
Meestal gaat hier om de plactic of rubber dopje voor op het einde van de steekas op de buitenzijde van de meenemer. Ik zou hem er gewoon op drukken.
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Wat bedoel je met Hub cap?
Meestal gaat hier om de plactic of rubber dopje voor op het einde van de steekas op de buitenzijde van de meenemer. Ik zou hem er gewoon op drukken.
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
ola!
ja het is een rubbere(n) dop. aan het einde van de steekas.
chau!
hanzel.
ja het is een rubbere(n) dop. aan het einde van de steekas.
chau!
hanzel.
Goed de boel afdichten met vloeibare pakking. Het is een fantastische Land Rover constructie die ietwat eigen inbreng op afdichtingsgebied behoeft.
Groet,
Henk.
Groet,
Henk.
Ik druk ze altijd zo op de meenemer zonder vloeibare pakking en ze hebben nog nooit gelekt.
Gr Eric.
Gr Eric.
Olie eruit heb ik ook nog niet zien gebeuren. Wat me wel is overkomen dat ik bij een maatje de wiellagers heb moeten vervangen omdat die door roest waren kapotgelopen omdat er water in was gekomen. Als de hub caps onder water komen zijn ze dus niet waterdicht. Better be safe then sorry!
Groet,
Henk.
Groet,
Henk.
Ik zit regelmatig in het terrein en ook in het water en heb nog geen last gehad van water in de lagers.
Water kan ook aangezogen worden via de keerringen, zeker als je een half uurtje of langer vast staat in een plas. Door de afkoeling ontstaat een onderdruk in de as waardoor water naar binnen word gezogen langs de slechtst afdichtende plek.
Als je vaak in het terrein zit is het ook zaak om de boel regelmatig open te maken,
en van nieuw vet te voorzien.
Auto's die veel in het terrein zitten vragen gewoon meer onderhoud.
Water kan ook aangezogen worden via de keerringen, zeker als je een half uurtje of langer vast staat in een plas. Door de afkoeling ontstaat een onderdruk in de as waardoor water naar binnen word gezogen langs de slechtst afdichtende plek.
Als je vaak in het terrein zit is het ook zaak om de boel regelmatig open te maken,
en van nieuw vet te voorzien.
Auto's die veel in het terrein zitten vragen gewoon meer onderhoud.
Om dat probleem te voorkomen kun je dus slangetjes op de ontluchtingsgaten zetten i.p.v. de ontluchtingsklepjes op de series Land Rovers. Volgens mij is dit al af fabriek bij de modellen na de series. Als die goed open zijn zou je geen vacuum moeten kunnen krijgen in je as. Dat wil dan nog steeds niet zeggen dat er geen water inlekt maar daarom dicht ik dus alle eventuele mogelijkheden bij voorkeur af waarvan de hub cap er dus een is.